PDA

View Full Version : Hallo, nieuw hier...



wormke
16 mei 2011, 00:14
Hey allemaal,

Ik ben volledig nieuw hier! Had eerder vandaag door een zoekopdracht op google de weg naar de site gevonden en dit zit precies wel snor...

Even voorstellen;

Ik ben een Belg, en speel nu ongeveer 18 jaar gitaar (ikzelf ben 28).

Zoveel jaar geleden begonnen op een klassieke Yamaha, om dan na wat te oefenen en mooi aan mijn ouders te smeken, mijn eerste elektrische gitaar te krijgen een Epiphone Special II samen met een rotversterker waar ik de naam zelfs niet meer van weet.
Na een jaar of 3 beetje klooien en oefenen begon het toch te vlotten dus mij een nieuwe versterker aangeschaft, en nog één en nog één...
Er zijn in die jaren een paar basismodellen gepasseerd (Dynacord, Fender, etc) maar nooit echt iets dat me lag, tot ik op mijn 15de verjaardag eentje mocht kiezen van mijn ouders, om in mijn toen eerste groep, en tevens eerste muzikale ervaring verder te kunnen.
Dit was een Crate gx1200H. Hier was ik zeer tevreden van, en dit ding heeft vele optredens meegemaakt (heb hem trouwens nog steeds)

En toen is de bal aan het rollen gegaan, paar nieuwe gitaren gekocht (en je bent jong en je maakt fouten) maar altijd in een bepert budget gekocht, dus nooit echt iets deftig. Wel een keer een Fender Stratocaster, maar deze lag me niet, dus die was voor mijn broer. Na lang zoeken naar een merk dat bij me pastte heb ik op een vriend zijn Ibanez mogen spelen, en ik was verkocht. Dus kocht ik me een Ibanez Ergodyne. Geen bal aan, dus na mijn grote teleurstelling dat ding terug verkocht. Maar mijn vriend had een échte Ibanez, namelijk een Jem-serie (meerder weliswaar), dus ging ik op zoek naar dit model wat me bij een Jem Shocking Pink bracht (waar ik dezerdagen nog steeds mee speel op repetitie's en optredens)

Wat heb ik nog van materiaal? Door de jaren paar dingen uitgeprobeerd maar nog steeds op zoek eigenlijk.

Heb een gitaar of 15 liggen, waar veel nest tussen zit, maar een paar zijn wel de moeite, zoals de Jem, een rg450 Limited Japan, die Fender Strat, en de rest is eigenlijk mooie decoratie.
Versterkers;
Crate gx-1200h (+cabinet)
Marshall JCM900
Crate flexwave1200h
Cabinetten zijn van Behringer, ben er eigenlijk best tevreden van, heb deze ook een jaar of 7 denk ik, en spelen nog steeds zeer goed.

Voor mijn effecten gebruik ik (ondertussen terug) mijn Boss GT3

Zo... weet niet of het de bedoeling is dat ik hier zo uitgebreid van wal steek, maar ja, je bent een Belg of niet hé :)

Duhsjaak
16 mei 2011, 05:33
Hi
D'n Ollander hier.
Een beetje verhalende verhalen bevallen mij wel. Eerlijk gezegd ben je nog aan de korte kant met je verhaal, want ik lees van alles over de middelen (gitaren en andere spullen), maar verdraaid weinig over het doel (de muziek vanzelf). 't Had dus wel wat uitgebreider gemogen.

Als je hier wat langer rondneust/rondhangt, zul je gaandeweg ontdekken dat mijn posts veeeeel langer zijn. Dus je hoeft je niet te verontschuldigen.

Ik hoop dat je niet alleen wat letterjes gaat posten, maar ook muziek. Dan kom je op het subforum 'sounds' terecht, waar onder andere 'een pleidooi voor een persoonlijker geluid' staat. Dan weet je gelijk wat ik bedoel met langere stukken. De server kreunt nog onder het geweld.

Afijn (ouderwets Amsterdams en verbasterd 'enfin'), van harte welkom! Veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

wormke
16 mei 2011, 16:43
ok thx, ik zit nog andere fora (auto's etc) en daar is het niet altijd met volle appreciatie als je lange posts maakt ;-)

Het doel?

Wel, ik heb ondertussen al redelijk wat groepen gehad, waar veel experimenteren tussen zat, en toch wel een 4 tal waar ik redelijk veel en goede optredens aan heb kunnen overhouden.

Heb ook al vanalles gespeeld; rock, blues, metal, covers (breed genomen)
Had ondertussen een paar jaartjes stilgelegen (heb een hele zware verbouwing achter de rug) maar nu in November heb ik de draad terug opgepikt, en ben ik een ontslagen gitarist gaan vervangen. De groep speelde bluesrock, maar daar heb ik ondertussen gelukkig een beetje verandering in kunnen brengen. Echt 1 bepaald genre is het eigenlijk ni, zo beetje black sabbath achtig, maar ook zeker te vergelijken met smashing pumpkins, soad, een redelijk breed gamma denk ik dan. Ik kan er uiteraard ook volledig naast zitten maar dat zal ik na de optredens wel te horen krijgen :)

Ikzelf speel dus 18 jaar gitaar, maar speel zeker niet als iemand dat zolang speelt, heb mezelf trouwens ook alles aangeleerd, kan géén één noot lezen, en doe eigenlijk alles op gehoor. Maar ik heb ook niet de ambitie om ooit op wereldtournee te gaan, zolang ik me maar kan amuseren.

de groep is trouwens op facebook te vinden (p45) maar momenteel staat daar bijzonder weinig op.

Dus om op vraag te antwoorden; het doel is mij geweldig amuseren, veel ervaringen opdoen, zowel thuis, als op jamsessies, repetities en optredens.