PDA

View Full Version : Boss RC-2



VanDiekum
15 mei 2011, 21:52
Beste mede gitaristen,

Ik heb een vraag betreffende de Boss RC-2 het is een soort loop pedaaltje.
Ik speel veel clean maar soms om met een dikke crunch , waar zet je dit pedaaltje in je keten zodat ie niet wordt beinvloed door bijv een overdrive pedaal of ook maar andere effecten.
Ik heb namelijk geen versterker met een effect loop of werkt dit anders dan dat ik denk ?

Hebben jullie hier ervaring met het pedaaltje ?

Alvast bedankt voor de reacties

DemolitionColorScheme
16 mei 2011, 09:48
Beste mede gitaristen,

Ik heb een vraag betreffende de Boss RC-2 het is een soort loop pedaaltje.
Ik speel veel clean maar soms om met een dikke crunch , waar zet je dit pedaaltje in je keten zodat ie niet wordt beinvloed door bijv een overdrive pedaal of ook maar andere effecten.
Ik heb namelijk geen versterker met een effect loop of werkt dit anders dan dat ik denk ?

Hebben jullie hier ervaring met het pedaaltje ?

Alvast bedankt voor de reacties
Helaas ... als je geen FX loop hebt en je plaatst de looper op het einde van je chain, dan wordt alles wat je opgenomen hebt beïnvloed door de kanalen van je amp. Als je op je clean channel zit is dit geen probleem, maar zodra je naar je gain / high gain channel gaat zul je horen dat alles wat je opgenomen hebt vervormd zal zijn. De enige oplossing: een drive pedaal vóór je looper plaatsen en dat voor drive gebruiken.

caliban
17 mei 2011, 22:20
De enige oplossing: een drive pedaal vóór je looper plaatsen en dat voor drive gebruiken.

Is dat niet net wat de topicstarter doet...

Ts, kan je wat diepgaander beschrijven wat je allemaal voor gear gebruikt, hoe het aangesloten is. En natuurlijk wat je ermee wil. Is het de bedoeling dat wat de looper opneemt clean zou blijven?