PDA

View Full Version : Repetitieruimte inrichten voor dummies (vooral zangversterking)



KoenGuitar
15 mei 2011, 21:53
Hey,

Weet niet helemaal of ik hier goed zit, maar laat ik er maar vanuit gaan. Ik ben sinds kort met een bandje bezig dat het 'serieuzer' wil aanpakken, en daar is repeteren op de slaapkamer en zingen door een karaokeset (ja echt..) dan niet meer bij. Nou hebben wij dus via een kennis een lege ruimte ter beschikking gekregen om in de repeteren. Nu hebben we wel versterkers, maar we willen qua zangversterking ook direct een stap vooruit doen.

Kan je met een budget van rond de 300/400 euro serieus aan de slag met zoeken naar zangversterking? Microfoons zijn er al, ik kijk nu puur naar speaker/monitor/mixer of wat er ook voor nodig is, ik heb er nl. zelf nog 0 verstand van.

En als ik dan toch bezig ben, is het wel verstandig om apparatuur op te bergen in een ruimte die dus zonder vaste verwarming zit? Weet niet of lage temperaturen apparatuur kunnen beschadigen, en buizenversterkers in het bijzonder.

Alvast bedankt oor de mensen die de moeite nemen dit te lezen. Andere tips voor inrichten van een repetitieruimte meer dan welkom. ;).

Einzeln
15 mei 2011, 23:04
Hey,

Weet niet helemaal of ik hier goed zit, maar laat ik er maar vanuit gaan. Ik ben sinds kort met een bandje bezig dat het 'serieuzer' wil aanpakken, en daar is repeteren op de slaapkamer en zingen door een karaokeset (ja echt..) dan niet meer bij. Nou hebben wij dus via een kennis een lege ruimte ter beschikking gekregen om in de repeteren. Nu hebben we wel versterkers, maar we willen qua zangversterking ook direct een stap vooruit doen.

Kan je met een budget van rond de 300/400 euro serieus aan de slag met zoeken naar zangversterking? Microfoons zijn er al, ik kijk nu puur naar speaker/monitor/mixer of wat er ook voor nodig is, ik heb er nl. zelf nog 0 verstand van.

En als ik dan toch bezig ben, is het wel verstandig om apparatuur op te bergen in een ruimte die dus zonder vaste verwarming zit? Weet niet of lage temperaturen apparatuur kunnen beschadigen, en buizenversterkers in het bijzonder.

Alvast bedankt oor de mensen die de moeite nemen dit te lezen. Andere tips voor inrichten van een repetitieruimte meer dan welkom. ;).

Denk ook aan verzekeren! Maar voor je budget moet het zeker lukken. Zoek een 2e hands DAP setje. In plaats daarvan kunnen actieve monitors met een mixertje kan ook nog handig zijn trouwens. Als je ergens speelt met een zangsetje waar geen monitors leggen.

KoenGuitar
17 mei 2011, 12:29
Ok, bedankt, i'll keep that in mind. Verzekeren zullen we ook zeker doen.

Iemand die overigens nog weet of apparatuur (zangapparatuur, drumstel, versterkers, ook buizen) er wel tegen kunnen om s'winters in een onverwarmde ruimte staan? Ik weet nog niet of de ruimte deel is van een complex of gewoon vrijstaand is, maar indien vrijstaand betekent bijv. -8 graden buiten ook -8 graden in het hok, en ik weet niet of apparatuur dat trekt.

-Martijn-
17 mei 2011, 21:15
Kou is op zich niet zo'n probleem, als het maar niet te vochtig wordt.
Misschien dat -8 wel iets te veel van het goede is, maar het lijkt me sterk dat het binnen zo koud kan worden. Voor die paar dagen per jaar kan je natuurlijk ook je apparatuur even ergens anders zetten.

KoenGuitar
23 mei 2011, 23:17
Bedankt! Zal het onthouden ;).