PDA

View Full Version : nieuwe gitaar gezocht (budget 900,- euro)



arjennn
15 mei 2011, 20:29
hoi iedereen ik ben aan het sparen voor een nieuwe elektrische gitaar die rond de 900 euro zou mogen kosten meer mag maar liever niet ik had zelf al zitten te denken aan een fender american special telecaster het is om er rock, pop, en jazz me te spelen maar zijn er nog andere gitaren voor vooral deze geres zond de zelfde prijs ?
AAArjen :???:

arnoldtims
15 mei 2011, 20:54
Tja 900 euro daar is echt een hoop lekkers van te kopen, zou ook niet weten wat ik je moet adviseren.
Denk wel dat een stratocaster beter bij jou wensen past dan een tele.

The Unforgiven
15 mei 2011, 20:56
Volgens mij doen je interpunctie en spelling het niet, mischien eerst daar in investeren?

arjennn
15 mei 2011, 21:32
Tja 900 euro daar is echt een hoop lekkers van te kopen, zou ook niet weten wat ik je moet adviseren.
Denk wel dat een stratocaster beter bij jou wensen past dan een tele.
en wat vind je van godin guitars mijn gitaar leraar heeft ook nog een godin gitaar gehad en ik vond hem macht wat ik zelf ook goed vint is de Godin Summit CT
:D

Eric van Esch
15 mei 2011, 21:48
Stap een gitaarwinkel in (het liefst meerdere winkels met verschillende merken), neem veel gitaren uit het rek, proberen, proberen, proberen.......je merkt dan vanzelf wat je wel of niet past. Nu is je vraag veel te algemeen en niet te beantwoorden.

Mr.Fingers
15 mei 2011, 21:51
ik vind wel dat een telecaster beter geschikt is voor pop rock dan een een stratocaster ook al heeft die laatste gewoon 3 elemente jeweettoch misschien moet je ook eens kijken naar een gibson sg das keivet want die ene gietarist van ejsiediesie speelt daar ook op en das echt keivette rock ik vindt dan weer wel dat je niet naar godin moet gaan kijken wat dat is nep en kan helemaal nie tippe aan gibson ik speel zelf op een telecaster en een stratocaster maar van een sg wordt ik helemaal lijp!!!

en sorrie voor de zinnen ik ben dislekties!



:stop:

(ga gewoon naar een winkel en test wat er goed in je handen ligt. Er wordt hardrock gespeeld op een ES 175-achtige, en er wordt metal gespeeld op een telecaster. De enige beperkingen die er zijn ben wat jij als gitarist kan)

Oranjeaap
15 mei 2011, 22:03
Aangezien je ook jazz wilt spelen zou ik geen telecaster pakken. Ik vind dat nooit mooi. Maar dat moet je natuurlijk zelf ff proberen.
Ik vind een Les Paul één van de meest bruikbare gitaren voor bijna alle genre's. Neck kan heerlijk warm voor van die zwoele jazz. Brug kan lekker pittig voor rock. En alles daar tussen in natuurlijk.
Je zou ook voor een (semi) hollowbody kunnen kiezen. Die vind ik persoonlijk ook altijd erg fijn klinken voor rock en jazz. En ze zijn totaal niet zwaar en dat is wel fijn als je wat langer staande wilt spelen.

Maar ik zeg altijd, pak je eigen versterker mee naar de winkel, en probeer gewoon alle gitaren uit :ok:

nickofzo
15 mei 2011, 22:21
De enige beperkingen die er zijn ben wat jij als gitarist kan.

daar is geen speld tussen te krijgen

Liquid_Metal
16 mei 2011, 10:03
Volgens mij doen je interpunctie en spelling het niet, mischien eerst daar in investeren?

Nice!!

Ga eens bij een muziekwinkel langs en ga gewoon wat willekeurige gitaren testen. Zo te lezen heb je echt nog geen idee, dus dan is dat de beste optie.

PaulRijkers
16 mei 2011, 10:22
Aangezien je ook jazz wilt spelen zou ik geen telecaster pakken. Ik vind dat nooit mooi. Maar dat moet je natuurlijk zelf ff proberen.
Ik vind een Les Paul één van de meest bruikbare gitaren voor bijna alle genre's. Neck kan heerlijk warm voor van die zwoele jazz. Brug kan lekker pittig voor rock. En alles daar tussen in natuurlijk.
Je zou ook voor een (semi) hollowbody kunnen kiezen. Die vind ik persoonlijk ook altijd erg fijn klinken voor rock en jazz. En ze zijn totaal niet zwaar en dat is wel fijn als je wat langer staande wilt spelen.

Maar ik zeg altijd, pak je eigen versterker mee naar de winkel, en probeer gewoon alle gitaren uit :ok:

Jazz op een telecaster kan wel heel tof zijn (vind ik) :

http://www.youtube.com/watch?v=c4h8nqEKrw8

http://www.youtube.com/watch?v=MS5XH84mmI4

Maarja, ik vind persoonlijk een Les Paul helemaal niet zo veelzijdig. (edit: misschien wel veelzijdig, maar de tone staat me minder aan) Ik vind dat ze echt een overload aan mids hebben. Maarrrr ik heb dan ook een mega-voorkeur voor singlecoils (met name telecaster).

Waar ik het dan wel mee eens ben is "pak je versterker en ga proberen" Luister ook naar gitaristen op youtube en kijk welke sounds je mooi vindt en ga vanuit daar kijken in een gitaarwinkel.

nickofzo
16 mei 2011, 10:58
leuk publiek bij dat eerste filmpje:seriousf::seriousf:

ik vind juist een les paul wel erg veelzijdig, vooral als je de tone-knop van de halselement een beetje dichtdraait dan heb je een heerlijke jazzsound, rock en pop is er ook prima mee te doen.
maar eigenlijk is elke gitaar veelzijdig en ligt het puur aan je vingers

macwilliams
16 mei 2011, 12:44
Als jij die telecaster mooi vind en er fijn op kan spelen dan zou ik dat maar gewoon doen. Ik vind allang niet meer dat een bepaald merk of vorm bij een soort muziek hoort. Wil jij jazz op een jackson RR spelen, prima toch? Of vette metal op een telecaster of Gibson Es, ook prima!!

Wel lekker gaan testen. :ok:

Mike999999999
16 mei 2011, 12:57
vind persoonlijk dat een telecaster beter voor jazz klinkt dan een stratocaster. strats zijn wel fijn voor pop en blues en kan ook wel rock, een lp vind ik toch een behoorlijke rock sound hebben, die blijven een beetje dat randje hebben.

Maar idd is het net wat je zelf het fijnste vind voor jou stijl. Maar er is natuurlijk ook een reden dat de meeste gitaristen meerdere gitaren op een podium gebruiken al doen de meeste de meeste nummers toch vooral op hetzelfde gitaar of soort gitaar.

Voor veelzijdigheid zal ik toch een solid body kopen als eerste goede kwaliteits gitaar. Vooral als je nog niet helemaal weet wat je stijl is.

Zoals iedereen altijd al zegt, je moet het toch zelf gaan proberen, ga gewoon naar een feedback, fijn omdat je veel kun testen zonder dat iemand je onnodig wil helpen, in eindhoven tenminste. Feedback heeft natuurlijk niet de beste kwaliteits gitaren, maar je hebt er wel van gibson les paul tot telecasters en es modellen. Als je dan een beetje weet dat je model is ga die dan tweedehands zoeken, vooral voor 900 euro heb je 2dehands toch net ff een stukie meer.

Buzzel
16 mei 2011, 14:12
leuk publiek bij dat eerste filmpje:seriousf::seriousf:

ik vind juist een les paul wel erg veelzijdig, vooral als je de tone-knop van de halselement een beetje dichtdraait dan heb je een heerlijke jazzsound, rock en pop is er ook prima mee te doen.
maar eigenlijk is elke gitaar veelzijdig en ligt het puur aan je vingers

Ik vind dat je met een les paul inderdaad ook erg veel geluiden kan creëren. Laatst zag ik een john mayer tribute band en die kerel pakte bij een bepaald nummer een les paul uit zijn rekje. Als je niet had gekeken had je gedacht dat het een dikke strat of een telecaster was.

Ik denk dat je met een tele wel net zo goed jazz kan spelen als op een les paul, alleen klinkt het anders. Ik denk dat het hier ook naar persoonlijke voorkeur gaat over wat je fijn vindt. Zo koop ik liever een telecaster dan een les paul, omdat ik een les paul gewoon niet fijn vind.

Het is dus echt een kwestie van proberen. En dan ook echt alles. En kies dan je favoriet. Van plaatjes en meningen van ander word je uiteindelijk niet veel wijzer over hoe een gitaar nou speelt, want dat blijft toch een subjectief ding.

snaarplukker
16 mei 2011, 14:50
Maar ik zeg altijd, pak je eigen versterker mee naar de winkel, en probeer gewoon alle gitaren uit :ok:
Niet doen als je een starterskittienwatttransistorversterkertje hebt.;)

Oranjeaap
16 mei 2011, 16:47
Niet doen als je een starterskittienwatttransistorversterkertje hebt.;)

Tja. Moet je dan wel 900 investeren in in gitaar? Een goedkope gitaar door een goede buizen versterker klinkt beter dan een goede gitaar door een slechte versterker.

arjennn
16 mei 2011, 19:35
Jazz op een telecaster kan wel heel tof zijn (vind ik) :

http://www.youtube.com/watch?v=c4h8nqEKrw8

http://www.youtube.com/watch?v=MS5XH84mmI4

Maarja, ik vind persoonlijk een Les Paul helemaal niet zo veelzijdig. (edit: misschien wel veelzijdig, maar de tone staat me minder aan) Ik vind dat ze echt een overload aan mids hebben. Maarrrr ik heb dan ook een mega-voorkeur voor singlecoils (met name telecaster).

Waar ik het dan wel mee eens ben is "pak je versterker en ga proberen" Luister ook naar gitaristen op youtube en kijk welke sounds je mooi vindt en ga vanuit daar kijken in een gitaarwinkel.

ik heb zelf ook wel eens op een les Paul gespeelt en die speelde niet zo lekker vond ik ik vindt het zelf ook wel belangerijke dat ze gemaklijk spelen

nickofzo
16 mei 2011, 21:21
of naar Nick en Simon. :seriousf:


Kijk ook naar wat je mooi eruit vind zien. je speelt beter op een gitaar die je daadwerkelijk mooi vind. (klinkt misschien raar maar het belangrijkste is het plezier) en wees niet bang om honderden gitaren te testen. voor 900 euro moet je niet genoegen nemen met minder.

Bolder
17 mei 2011, 08:56
Ik vind het altijd bijzonder dat al die knullies al 'jazz' spelen, ze hebben amper inzicht op wat een gitaar doet en klinkt.

Maar misschien is Caro Emerald of Duffy al jaaaazzzzzzzzzzzzzzzz, dan houdt het op.

Buzzel
17 mei 2011, 09:00
Ik vind het altijd bijzonder dat al die knullies al 'jazz' spelen, ze hebben amper inzicht op wat een gitaar doet en klinkt.

Maar misschien is Caro Emerald of Duffy al jaaaazzzzzzzzzzzzzzzz, dan houdt het op.

Echte jaaaazzzzzzzzz word ik altijd zenuwachtig van :seriousf:

Mike999999999
17 mei 2011, 10:42
Ik vind het altijd bijzonder dat al die knullies al 'jazz' spelen, ze hebben amper inzicht op wat een gitaar doet en klinkt.

Maar misschien is Caro Emerald of Duffy al jaaaazzzzzzzzzzzzzzzz, dan houdt het op.

Ik vraag me dan ook altijd al af wat ze daarmee bedoelen. Maar als ik pop, rock en jazz zie staan, dan gaan we er maar even van uit dat er van alles staat.