PDA

View Full Version : 2 gitaren voor de vrouw erbij: Epiphone Olympic 1965 en Fender Duo Sonic 1966



geert1976
15 mei 2011, 17:51
Gisteren 2 gitaren voor de vrouw gekocht

Een Epiphone Olympic uit 1965 en een Fender Duo Sonic uit 1966
De Epiphone verkeert in een mooie en goede staat.
De Fender had wat TLC nodig en daarom fretjes gevlak en gepolijst en goed schoongemaakt.

Ik moet wel zeggen dat de Fender slecht afgewerkt is, de neckpocket is zo ruim uitgefreesd dat je een heel zooitje plectrum tussen de pocket en hals kunt steken.

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4128.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4129.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4130.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4131.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4132.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4133.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4134.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM4135.jpg

beunklats
15 mei 2011, 17:53
leuke gitaartjes

Bert Gitaar
15 mei 2011, 18:09
Heb je ze nou voor de heb/collectie. Ze zijn wel oud. Of om te gebruiken. De Fender ziet er wel erg beschadigt uit.

Basileia
15 mei 2011, 18:12
De Epiphone verkeerd

Is dat net zoiets als koffie verkeerd?

Leuke gitaartje trouwens. Een Fender uit '66 klinkt duur, of zijn deze modellen geen klap waard?

Bolder
15 mei 2011, 18:15
Ja Geert, mag ik vragen wat je voor deze gitaartjes betaald hebt?

Mitch
15 mei 2011, 18:19
Niet alles was vroeger beter zullen we maar zeggen :D

Hendriks
15 mei 2011, 18:45
Die epi vind ik echt lelijk , die duo-sonic heeft wel wat , echt een vrouwen gitaar : licht en dun halsje .
Dat van die ruime neckpockets kom je vaker tegen ,ook bij nieuwe.

macwilliams
15 mei 2011, 19:35
Mevrouw Geert1976 zal gelukkig zijn Geert:ok:

geert1976
15 mei 2011, 19:59
Ja Geert, mag ik vragen wat je voor deze gitaartjes betaald hebt?

uuhh genoeg, vooral die Epi:ok:

geert1976
15 mei 2011, 20:03
Heb je ze nou voor de heb/collectie. Ze zijn wel oud. Of om te gebruiken. De Fender ziet er wel erg beschadigt uit.

Voor de collectie en natuurlijk om te gebruiken.

De Epi speelt erg fijn en klinkt ook nog eens goed.

De Fender tja, heeft gebruikssporen, maar alles functioneert verder prima.

geert1976
15 mei 2011, 20:05
Is dat net zoiets als koffie verkeerd?

Leuke gitaartje trouwens. Een Fender uit '66 klinkt duur, of zijn deze modellen geen klap waard?

Geen klap waard, gaat wel erg ver, maar als je de waarde vergelijkt met de strats en tele's uit die tijd, kosten ze een schijntje.

De prijzen van deze gitaren vallen reuze mee, maar dit waren ook Fender Crap gitaren, afwerking laat sterk te wensen over en de gebruikte materialen zijn ook niet duur.

Om maar even een vergelijking te maken: mijn Harmony Bobkat (made in USA), vind ik beduidend beter als de Fender.

DaveItUp
15 mei 2011, 22:20
Supercool die Olympic. Ik had er eerst ook een(ook een double alleen dan in cherry). Fijnste hals op een gitaar die ik ooit vast heb gehad. Heeft deze ook zo'n lekkere microfonische crunchy RnR sound?

God ik mis dat ding....althans de hals vooral.

geert1976
15 mei 2011, 22:34
Supercool die Olympic. Ik had er eerst ook een(ook een double alleen dan in cherry). Fijnste hals op een gitaar die ik ooit vast heb gehad. Heeft deze ook zo'n lekkere microfonische crunchy RnR sound?

God ik mis dat ding....althans de hals vooral.

Die hals is inderdaad erg lekker.

Elementen zijn met de nodige gain microfonisch, maar wel op een lekkere manier:rockon:

Jay75
15 mei 2011, 23:54
Had m al zien staan ja, 800 eurootjes toch? Mooi prijsje vind ik.
Ik heb nu zelf zo'n Epi RI 1962 Wilshire uit de Gibson Custom Shop, ook echt een te gek ding. Heb helaas wat cash nodig dus misschien moet ie met pijn in mn hart weg :) Liever niet. Maarja ik heb net een SG Custom gekocht die ik altijd al een wilde hebben

Jay75
15 mei 2011, 23:59
Zon zelfde staat btw ook te koop die je nu hebt:

http://www.wutzdog-guitars.de/inventory/inventory-details/article/1966-epiphone-olympic-double/

DaveItUp
16 mei 2011, 00:07
Nette prijs idd.

geert1976
16 mei 2011, 00:14
Had m al zien staan ja, 800 eurootjes toch? Mooi prijsje vind ik.
Ik heb nu zelf zo'n Epi RI 1962 Wilshire uit de Gibson Custom Shop, ook echt een te gek ding. Heb helaas wat cash nodig dus misschien moet ie met pijn in mn hart weg :) Liever niet. Maarja ik heb net een SG Custom gekocht die ik altijd al een wilde hebben


Zon zelfde staat btw ook te koop die je nu hebt:

http://www.wutzdog-guitars.de/inventory/inventory-details/article
/1966-epiphone-olympic-double/

Hmm, E 1450,00 is wel veel geld, vooral omdat die gitaar beslist geen originele Meastro erop heeft.

De mijne is ook in een erg goede staat, zelfs de frets zijn in een ok staat, de hele gitaar eigenlijk.
Er is werkelijk niets aan de gitaar wat een versleten indruk maakt.


Nette prijs idd.

Nou ja, ik heb E 850,00 afgetikt, leek mij een ok prijs.
Of deze gitaren E 1450,00 waard zijn?, dat betwijfel ik een beetje.

Maar last but not least, het is een geweldige gitaar uit de 60's:)

kapepper
16 mei 2011, 08:35
Ik vind ze beide mooi!

guitarkid
16 mei 2011, 13:47
Alle twee erg leuk, maar ik vind die Fender toch wel echt een hebbeding hoor!
Mjammie!

Gr. Coos

PS: is die kleur van de Duo Sonic origineel?

DaveItUp
16 mei 2011, 15:03
Hmm, E 1450,00 is wel veel geld, vooral omdat die gitaar beslist geen originele Meastro erop heeft.

De mijne is ook in een erg goede staat, zelfs de frets zijn in een ok staat, de hele gitaar eigenlijk.
Er is werkelijk niets aan de gitaar wat een versleten indruk maakt.



Nou ja, ik heb E 850,00 afgetikt, leek mij een ok prijs.
Of deze gitaren E 1450,00 waard zijn?, dat betwijfel ik een beetje.

Maar last but not least, het is een geweldige gitaar uit de 60's:)

Ja hier misschien wel nu, maar bijv. in Zweden is dat een hele reeele prijs. Ach ze worden alleen maar meer waard denk ik.

Pirate
16 mei 2011, 15:25
leuke gitaartjes, maar hebben ze nou dezelfde pickups erin zitten?

kapepper
16 mei 2011, 17:36
heeft de duou sonic een refin gehad of nog de originele finish?

ook nu wel opmerken dat ik de duosonic toch de mooiste vande twee vind

geert1976
16 mei 2011, 18:18
Alle twee erg leuk, maar ik vind die Fender toch wel echt een hebbeding hoor!
Mjammie!

Gr. Coos

PS: is die kleur van de Duo Sonic origineel?


leuke gitaartjes, maar hebben ze nou dezelfde pickups erin zitten?


heeft de duou sonic een refin gehad of nog de originele finish?

ook nu wel opmerken dat ik de duosonic toch de mooiste vande twee vind

ja-nee-ja

De kleur Cardinal Red is een Fender Kleur en dit model is ook in deze kleur geleverd, maar deze heeft ooit een refin gehad en er de pickup frezings in de body zijn verder uitgefreesd om er humbuckers in te kunnen plaatsen.

Het spuitwerk is wel heel netjes gedaan, het zit er superstrak en glad op en het is lang geleden gedaan.

Welk snarensetje zal ik erop zetten jongens? 0.12?
Met een setje 0.10-0.46 krijg ik geen holling in de hals:makeup:

grayfink
16 mei 2011, 18:47
Die Fender? Trussrod doet het niet?
Is dat shortscale? Dan zou ik er sowieso wat dikkers dan 010 op doen.

geert1976
16 mei 2011, 18:55
Die Fender? Trussrod doet het niet?
Is dat shortscale? Dan zou ik er sowieso wat dikkers dan 010 op doen.

trussrod werkt, maar ik denk dat er gewoon dikkere snaren op moeten.
Het is een shorscale, dus ik zat te denken aan 0.12 setje:makeup:

zoon van Piet
16 mei 2011, 21:54
En met shortscale bedoel je 22,5 inch ipv 24?
Dat verklaart meteen deels de slechte hals/body-verbinding. Het overgrote deel van de cheap fenders van toen ( duo sonic, bronco, music master en mustang) was 24, de kortere ( en blijkbaar smallere) halzen werden gewoon in de standaard bodies gepleurd en vastgeschroefd..
Een andere verklaring voor de slechte afwerking las ik ooit in Guitar Player. Eind jaren zestig was de achterstand in productie van de goedkope fenders opgelopen tot anderhalf jaar..

geert1976
16 mei 2011, 22:38
En met shortscale bedoel je 22,5 inch ipv 24?
Dat verklaart meteen deels de slechte hals/body-verbinding. Het overgrote deel van de cheap fenders van toen ( duo sonic, bronco, music master en mustang) was 24, de kortere ( en blijkbaar smallere) halzen werden gewoon in de standaard bodies gepleurd en vastgeschroefd..
Een andere verklaring voor de slechte afwerking las ik ooit in Guitar Player. Eind jaren zestig was de achterstand in productie van de goedkope fenders opgelopen tot anderhalf jaar..

Ik denk dat het gezien het bouwjaar (1966) en het aantal frets (21) een 24 is

Ik heb hem vanavond ook nog even in de oefenruimte gebruikt en de snaren voelen nu echt slap aan, dus een dikker setje is wel gewenst denk ik

maaruh een 0.12 setje is te doen?

zoon van Piet
17 mei 2011, 09:45
de 24 inch halzen hebben 22 frets, dus dit moet haast wel de shortere neck zijn. ziet er ook heel wat korter uit dan die op mijn mustang, de verhouding is heel anders..

Ik zou er 12 op gooien, als 10 echt te slap voelt..

Kakihara
17 mei 2011, 10:03
Waren er in de jaren 60 al snaren van het 0.010" formaat ? Zou zomaar kunnen dat ding destijds geleverd werd met 0.012" snaren met een omwonden G?

Had Fender destijds ook niet de gewoonte van een finish te spuiten over een andere finish op het moment dat er nieuwe kleurtjes in de catalogus kwamen ? Misschien vandaar die refin ?

Wabbie
17 mei 2011, 10:09
Ondanks dat het niet de meest geweldige Fenders zijn, blijf ik duo-sonics (en de andere student modellen uit die tijd) toch altijd er leuk vinden. Misschien toch maar eens eentje op de kop tikken voor de collectie.

geert1976
17 mei 2011, 13:03
de 24 inch halzen hebben 22 frets, dus dit moet haast wel de shortere neck zijn. ziet er ook heel wat korter uit dan die op mijn mustang, de verhouding is heel anders..

Ik zou er 12 op gooien, als 10 echt te slap voelt..

Ik denk dat je gelijk hebt Peer.
De mijne is een 22.5 scale en geen 24 scale.
In 1966 waren bijde type halzen leverbaar op de Duo Sonic en de 24 is meer een volwassen hals, deze is uiteraard langer, maar ook iets breder.
Dat verklaard wellicht de ruimte tussen de hiel en de pocket.

Bij een 22.5 scale lijk mij een setje 0.12 geen overbodige luxe, mijn 0.10 setje voelt echt te slap aan en klinkt soms vals, je drukt nu de lage E zo het fretboard op, zonder echt kract te zetten.

Lijkt mij dat dit halsje een 0.12 wel kan hebben.


Waren er in de jaren 60 al snaren van het 0.010" formaat ? Zou zomaar kunnen dat ding destijds geleverd werd met 0.012" snaren met een omwonden G?

Had Fender destijds ook niet de gewoonte van een finish te spuiten over een andere finish op het moment dat er nieuwe kleurtjes in de catalogus kwamen ? Misschien vandaar die refin ?

Dat zou kunnen, de body is echt heel netjes gespoten en de lak is al erg oud.

Ik neem hem wel mee naar Peer, als we wah pedalen gaan uitproberen, misschien kan hij er meer over zeggen.

guitarkid
17 mei 2011, 13:49
ja-nee-ja

De kleur Cardinal Red is een Fender Kleur en dit model is ook in deze kleur geleverd, maar deze heeft ooit een refin gehad en er de pickup frezings in de body zijn verder uitgefreesd om er humbuckers in te kunnen plaatsen.

Het spuitwerk is wel heel netjes gedaan, het zit er superstrak en glad op en het is lang geleden gedaan.


Aha! Ik vond de lak al zo strak. Mooi kleurtje! Cardinal Red, dat is ook de officiële kleur van m'n Firebird. Grappig!
Ik blijf 'm mooi vinden, zo'n simpele Duo Sonic! M.n. de headstock met dat prachtige transition-logo! :lovelove:

zoon van Piet
17 mei 2011, 13:50
Ik neem hem wel mee naar Peer, als we wah pedalen gaan uitproberen, misschien kan hij er meer over zeggen.

( naast de schoenen-modus)
Dus ik ben al uitgegroeid tot ouwefender-kenner?
Terwijl ik mezelf eerder zou zien als een ouwe fenderkenner ;)

Waar zijn mn schoenen?

guitarkid
17 mei 2011, 13:51
( naast de schoenen-modus)

Waar zijn mn schoenen?

Kijk eens naast je voeten.... :)

kapepper
17 mei 2011, 15:53
Ik denk dat je gelijk hebt Peer.
De mijne is een 22.5 scale en geen 24 scale.
In 1966 waren bijde type halzen leverbaar op de Duo Sonic en de 24 is meer een volwassen hals, deze is uiteraard langer, maar ook iets breder.
Dat verklaard wellicht de ruimte tussen de hiel en de pocket.

Bij een 22.5 scale lijk mij een setje 0.12 geen overbodige luxe, mijn 0.10 setje voelt echt te slap aan en klinkt soms vals, je drukt nu de lage E zo het fretboard op, zonder echt kract te zetten.

Lijkt mij dat dit halsje een 0.12 wel kan hebben.



Dat zou kunnen, de body is echt heel netjes gespoten en de lak is al erg oud.

Ik neem hem wel mee naar Peer, als we wah pedalen gaan uitproberen, misschien kan hij er meer over zeggen.

die refin ziet er op de foto inderdaad heel erg netjes uit..heb je fotos van de neck pocket?

geert1976
17 mei 2011, 16:07
die refin ziet er op de foto inderdaad heel erg netjes uit..heb je fotos van de neck pocket?

Nee geen foto's, valt ook weinig aan de neckpocket te zien.
hals en body horen wel bij elkaar, zie geen andere boorgaten o.i.d.

Heb wel even foto's op het net vergeleken en daarbij viel mij op dat de neck wel stamps heeft, maar in de pockets niets te zien viel en de binnenzijde door fender ook gewoon gespoten wordt.

Electronica is trouwens wel origineel, serienummers van de pots is ook gelijk aan elkaar.

Denk dat Peer wel gelijk heeft, dat die dingen snel in elkaar werden geflanst

Tupelo
17 mei 2011, 18:33
Leuk, leuk, leuk, me gusta... :lovelove:

Epiphoneee
11 september 2011, 22:32
Geert, sorry om dit oude topic naar boven te halen, maar waar heb je die duo sonic gehaald en hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik heb namelijk enorm GAS voor mustangs of alles dat daar op lijkt :seriousf:

Luke-wannabe
11 september 2011, 23:25
Staat een blauwe Jap competition stripe op marktplaats. 450 ofzo. Super tof ding!

geert1976
12 september 2011, 12:49
Geert, sorry om dit oude topic naar boven te halen, maar waar heb je die duo sonic gehaald en hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik heb namelijk enorm GAS voor mustangs of alles dat daar op lijkt :seriousf:

Dat hangt er maar vanaf.

De advertentie waar Luke naar verwijst is de goedkoopste optie.

In NL is het aanbod erg laag, als het om jaren 60 en 70 Mustangs/Duo-Sonics gaat.

Er staat nu een Mustang op MP uit midden jaren 70 voor E 1350,00, tja, je moet het er maar voor over hebben.

Op E-bay USA is het aanbod groter, maar er zitten ook veel niet originele exemplaren tussen, die uiteraard goedkoper zijn.

Ik heb 1 compleet origineel exemplaar uit 1966 en een exemplaar met een refin uit 1966 en om eerlijk te zijn, ik zou niet weten wat ze waard zouden zijn.

Mijn Mustang competition zal wel een paar centen waard zijn, maar het zijn en blijven "wat de gek er voor geeft" gitaren.

Epiphoneee
12 september 2011, 18:59
Dat hangt er maar vanaf.

De advertentie waar Luke naar verwijst is de goedkoopste optie.

In NL is het aanbod erg laag, als het om jaren 60 en 70 Mustangs/Duo-Sonics gaat.

Er staat nu een Mustang op MP uit midden jaren 70 voor E 1350,00, tja, je moet het er maar voor over hebben.

Op E-bay USA is het aanbod groter, maar er zitten ook veel niet originele exemplaren tussen, die uiteraard goedkoper zijn.

Ik heb 1 compleet origineel exemplaar uit 1966 en een exemplaar met een refin uit 1966 en om eerlijk te zijn, ik zou niet weten wat ze waard zouden zijn.

Mijn Mustang competition zal wel een paar centen waard zijn, maar het zijn en blijven "wat de gek er voor geeft" gitaren.

Hey Geert harstikke bedankt voor je reactie! Zoals je zegt inderdaad wat de gek er voor geeft, en 1350 euro voor een Mustang is wel een beetje veel, aangezien het nou niet écht de beste gitaren ooit zijn.

Nog een klein vraagje, een refinish drukt de waarde wel aanzien toch?


En naar Luke-Wannabe: Hardstikke bedankt voor de link, is een mooie mustang, ik zal hem overwegen :ok:!

Hendriks
28 november 2011, 15:04
Niet alleen de vriendin van Geert speelt op een Duosonic
http://img522.imageshack.us/img522/503/jimi3.jpg

Jimi speelde er in 1963 ook op.

humbucker
28 november 2011, 15:28
Ja, maar toen was het nog e menneke!

beruk
28 november 2011, 15:33
Briljante tip, gitaren voor mijn vrouw kopen!
"Ja, maar ik speel helemaal geen gitaar"
"Dan leen ik ze wel van je!"

bass blom
28 november 2011, 15:36
t vrouwtje is er alweer op uitgekeken?

http://link.marktplaats.nl/506623572

:hide:

geert1976
28 november 2011, 15:40
t vrouwtje is er alweer op uitgekeken?

http://link.marktplaats.nl/506623572

:hide:

Nope, ik heb er twee en dat is nu ook niet nodig, dus eentje is er in de verkoop gegaan.

Ik heb ook twee Mustangs, daarvan is er ook eentje in de verkoop (en nee niet de Competition).

Om nu alles dubbel te hebben is ook een beetje overdadig:ok:

geert1976
28 november 2011, 15:41
Briljante tip, gitaren voor mijn vrouw kopen!
"Ja, maar ik speel helemaal geen gitaar"
"Dan leen ik ze wel van je!"

Ik kan je vertellen dat ze erg territoriaal is, als het om haar gitaren gaat:)

bass blom
28 november 2011, 15:43
Nope, ik heb er twee en dat is nu ook niet nodig, dus eentje is er in de verkoop gegaan.

Ik heb ook twee Mustangs, daarvan is er ook eentje in de verkoop (en nee niet de Competition).

Om nu alles dubbel te hebben is ook een beetje overdadig:ok:

neem twee vrouwen, dan kun je het aantal gitaren verdubbelen :D

geert1976
28 november 2011, 15:46
neem twee vrouwen, dan kun je het aantal gitaren verdubbelen :D

Sommige dingen zijn niet realiseerbaar:seriousf:

guitarkid
28 november 2011, 16:04
Sommige dingen zijn niet realiseerbaar:seriousf:

Yeah right....! :seriousf:
Maar, je weet welke straf er op bigamie staat...?







Twee schoonmoeders !!!

Venlonaer
28 november 2011, 16:43
Twee enkeltjes ruimte:dontgeti: vrij prijzig...maar als je wat wil.....:ok:

kapepper
29 november 2011, 14:30
hij ziet er lekker uit die duo soinc
is dat een andere vintage fender nek die er nu op staat, of zie ik het nu mis?