PDA

View Full Version : Strat pickups



Ron Houben
15 mei 2011, 17:05
Hallo,

Ik heb een strat waar Seymour Duncan SSL2 of 3 inzitten. Dat vind ik helemaal niks. Klinkt erg plat en niet uitgesproken. Ik zoek nu pickups met veel hoog en minder mids. Ze moeten ook niet te snel comprimeren, mooi open blijven dus. De strat heeft een holle body en heeft van zich al veel midden. Lijkt bijna een ES-335 als je deze gitaar droog speelt. Ik wil, versterkt, meer een stretteriger sound.

Ben benieuwd waar jullie mee aan komen.

Maniaaaak!!
15 mei 2011, 17:17
Ik ben zelf na een aantal jaren met Dimarzio en Seymour Duncan geexperimenteerd te hebben voor mijn strat een jaar of 3terug op de Kinman Bluesset uitgekomen. Ben er nog steeds happy mee! Ze zijn wel aan de dure kant moet ik zeggen.

www.kinman.com

rijsberman
15 mei 2011, 19:21
als een strat naar strat moeten klinken: www.leosounds.de

Ik heb de Red House en ze zijn helemaal geweldig!

Thiez
15 mei 2011, 19:48
als een strat naar strat moeten klinken: www.leosounds.de

Ik heb de Red House en ze zijn helemaal geweldig!

Ziet er interessant uit, kun je iets meer vertellen over deze pickups wat sound betreft?
Zijn ze 'vet' genoeg om een potje rock mee te spelen?

thierry1982
15 mei 2011, 19:51
Hallo,

Ik heb een strat waar Seymour Duncan SSL2 of 3 inzitten. Dat vind ik helemaal niks. Klinkt erg plat en niet uitgesproken. Ik zoek nu pickups met veel hoog en minder mids. Ze moeten ook niet te snel comprimeren, mooi open blijven dus. De strat heeft een holle body en heeft van zich al veel midden. Lijkt bijna een ES-335 als je deze gitaar droog speelt. Ik wil, versterkt, meer een stretteriger sound.

Ben benieuwd waar jullie mee aan komen.

Check de website en de samples van bg-pups.com voor wat jij zoekt zouden de v60 pickups prima zijn! En bovendien niet duur met de lage dollarkoers.