PDA

View Full Version : tremolo arm kopen



zerochill
15 mei 2011, 14:40
hey, ik heb een 2de hands gitaar gekocht en ik zag dat bij de brug een gat zit. Volgens mij kan daar een tremolo arm in.
Het is een stratocaster model(onbekend merk, adonis).
Waar moet ik opletten als ik een arm wilt kopen en waar kan ik dat het beste doen?

Bert Gitaar
15 mei 2011, 14:53
Er zit waarschijnlijk schroefdraad in. Ik heb er hier 5 liggen.
Er past een standaart M5 of M6 moertje op zo'n hendel. Dus 1 van de 2 moet je er ook in kunnen draaien.
Probeer een lang M5 of M6 boutje (zeker 4 cm lang i.v.m. diepte schroefdraad) en kijk welke er in past.
Als er een M5 boutje in past wil ik er je zo 1 toe sturen.

Of 1 hier vinden.
http://www.tonefactory.nl/shop2/tremolo-parts-c-28_91_173.html

Liquid_Metal
16 mei 2011, 10:01
Even langs een muziekwinkel en whammybars proberen? Dan natuurlijk wel daar kopen :).

Braindead
16 mei 2011, 17:21
Je kunt het beste met je gitaar naar de winkel inderdaad. Zo loop je niet het risico dat je een niet passend armpje koopt. Ik was eens bij Musk productiv voor een hendeltje en had mijn gitaar niet bij me. Ik kreeg er gewoon eentje mee. Gratis! Die jongen vond het nogal suf om geld te vragen als het vervolgens niet zou passen. Nou heb ik toen wel de nodige andere aankopen gedaan maar dat soort zaken daar kom ik nog eens terug.

Bert Gitaar
16 mei 2011, 18:27
Hey eerdere reageerders,
We hebben het over een Adonis gitaar en mijn aanbod was gratis bedoeld.
Er zijn andere schroefdraden. Maar een Adonis.
Ik heb er veel over van dit soort gitaren. Wat moet je er mee. Weg gooien, iemand blij mee maken.

zerochill
18 mei 2011, 19:53
Hey allemaal,
Er moet een m6 in mijn gitaar dus bedankt Bertgitaar voor je aanbod maar helaas kan ik dat niet gebruiken.

Ik ben dus langs Peterverspuy gegaan en waarsschijnlijk kan ik er eentje gratis meenemen, omdat ik ze weleens geholpen heb maar ze hadden niks in voorraad:( .
Dan maar volgende keer ofzo langs gaan.