PDA

View Full Version : Hulp nodig met uitzoeken nieuwe gitaar



Ciaran95
15 mei 2011, 15:11
Hallo iedereen!
Ik ben nieuw bij de site en bij gitaar spelen :p
Ik ben redelijk de richting van jazz blues opgegaan met spelen en ben op zoek naar een gitaar die bij die richting past maar waar ik ook nog steeds andere stijlen op kan spelen...
Online heb ik al een aantal gitaren gevonden en ik zou graag jullie meningen willen horen aangezien ik er echt niet veel vanaf weet :dontgeti:

de details van de Pasadena gitaar zijn:
Dek, bodem en zijkant van ahornhout
hals met palissander toets, 22 frets
gewelfd dek, gewelfde bodem
3 wegschakelaar s/w
pickups: 2 special humbuckers
2 volumenregelaars + 2 toonregelaars
verchroomde hardware, mechanieken apart geschroefd, gesloten en oliegelagerd
6 snaren
lengte: 98 cm
Mensuur: 62,8 cm
Greepbreedte bij de eerste fret: 42

http://www.instrumentsonline.nl/?hcat=85&cat=85&artikelid=10417

Bij voorbaat dank!!!

Bert Gitaar
15 mei 2011, 15:41
Je kan er op wachten dat het commentaar over deze gitaar zal zijn dat het zonde van je geld is en dat je door moet sparen.
Gewoon doen voor zo weinig geld. Het hoeft niet altijd tegen te vallen. Laat andere de gitaar testen die al wat meer spelen.
Het ziet er zo allemaal niet verkeerd uit en waarschijnlijk moet je 'm even afstellen. Bevalt ie niet en is het niks, stuur je 'm gewoon retour naar winkel.
Informeren of dit kan.
Ik heb zo'n model voor 200 euro gevonden. Een Richwood. Mankeert ook niks aan.

munkie
15 mei 2011, 17:37
+1 Ik heb net de RW RE400 weer eens uit de hoes gehaald, roestige snaren :sssh: Speelt en klinkt toch wel heel lekker voor zo'n goedkope Chinees. Is wel zwaar gepimpt: frets gevlakt, Graphtec topkam, Gotohs, Seymours.

Bert Gitaar
15 mei 2011, 17:46
Die van mijn, een Richwood RE-500 is nog helemaal orgineel. Met extreem lage aktie. Na wat afstellen.
Heb 'm zo'n 2j. en ben er ook nog zeer blij mee. Een heerlijk blues geluid krijg ik er mee. Ongeacht welke versterker.

arnoldtims
15 mei 2011, 17:49
Man dat ziet er goed uit vooral voor dat geld.
Zijn ze zo slecht afgewerkt dat ze echt een fret job nodig hebben of met wat afstellen kom je een eind. Ik krijg hier erg veel gas van en bestel er misschien wel een.

Indiedennie
15 mei 2011, 17:52
http://www.instrumentsonline.nl/?hcat=71&cat=76&artikelid=12452
Is dat niets?
Strats zijn breed inzetbaar en worden ook wel in de blues gebruikt.
Er worden veel lovende recencies over bach gitaren geschreven.

arnoldtims
15 mei 2011, 17:55
Hou even op zeg ik dacht leuke strats maar het zal wel niks wezen. maar als jij en misschien ook anderen zeggen dat bach op zich redelijk is wil ik die ook:stop:

Ik heb weinig geld maar moet echt een andere gitaar dus dit zijn redelijke opties.

weet iemand hoe de halzen zijn van die Bach strats? ik hoop wat dikker dan van london City want die zijn mij helaas te dun

Bolder
15 mei 2011, 18:22
Als je een écht lekkere jazz en blues gitaar zoekt,

Kijk dan alsjeblieft naar mijn signature/hantekening hieronder, HIJ MOET WEG

[/spammode]

Bert Gitaar
15 mei 2011, 18:32
Man dat ziet er goed uit vooral voor dat geld.
Zijn ze zo slecht afgewerkt dat ze echt een fret job nodig hebben of met wat afstellen kom je een eind. Ik krijg hier erg veel gas van en bestel er misschien wel een.

Het verschil zit 'm denk ik meer in de snelheid van produceren van gitaren. Dus de controle tussen door is wat minder. (ze gaan toch niet gitaarmachine's kut afstellen omdat de gitaar goedkoop is). Je moet 't allemaal even nastellen. Zoals heel veel speeling in afstelling. (schroeven, mechanieken, halspen, brug)
Maar daarna kan je hele leuke chinese gitaar vinden/tegen komen.
Als ik ze zo tel in me huis dan zijn het er behoorlijk wat inmiddels.

arnoldtims
15 mei 2011, 19:15
He bedankt voor de info.
Weet je ook iets over de dikte van de hals van de strat?
Ik zal waarschijnlijk niet testen en er een blind bestellen dus het zal wel een gok worden.
Wil eigenlijk die hollowbody ook wel maar zal voorlopig eerst maar 1 kunnen kopen.

geert1976
15 mei 2011, 21:11
Voor Jazz en blues, kun je ook een hollowbody gebruiken.

rek je budget op tot ongeveer E 300,00 en schaf jezelf een fijne Hoyer, Hofner of Framus aan.
Het zijn gitaren van Duitse makelij uit de 60's en 70's en ze zijn onverwoestbaar en nog eens van een hele goede kwaliteit, veel beter dan een bamibak.

arnoldtims
15 mei 2011, 21:21
Dat is het probleem er is eigenlijk helemaal geen geld en dat kan ook nog wel even duren.
Als ik mijn budget oprek ja dan zijn er vele andere mogelijkheden. Voor een strat bv een 2e hands mex of een jap.
Maar deze gitaren zien er voor het geld goed uit en dat bedrag kan ik er net nog uit persen.

BobvanKempen
15 mei 2011, 21:24
Dat is het probleem er is eigenlijk helemaal geen geld en dat kan ook nog wel even duren.
Als ik mijn budget oprek ja dan zijn er vele andere mogelijkheden. Voor een strat bv een 2e hands mex of een jap.
Maar deze gitaren zien er voor het geld goed uit en dat bedrag kan ik er net nog uit persen.

Niets mis met die gitaar hoewel de grote meerderheid het waarschijnlijk niets vind. Om op te leren of om lekker op te pingelen is het gewoon leuk voor het geld.

arnoldtims
15 mei 2011, 21:40
Ach ik speel nu op een epiphone strat van multiplex dus slechter kan het niet worden.( die epi moet nieuwe frets en is dat niet waard)
En je hebt bij bach in ieder geval nog echt hout

rockgod69
16 mei 2011, 11:52
met zo'n pasadena is de lol van gitaarselen erg snel weg...
.vind ik. ik had er een , maar die heb ik weggegeven, de ontvanger was volgens mij lichtelijk beledigd.

Mike999999999
16 mei 2011, 14:46
http://www.instrumentsonline.nl/?hcat=71&cat=76&artikelid=12452
Is dat niets?
Strats zijn breed inzetbaar en worden ook wel in de blues gebruikt.
Er worden veel lovende recencies over bach gitaren geschreven.

Wow, een strat met alder body, mable hals met rosewood toets voor 200 euro, dat is cheap

guitarkid
16 mei 2011, 14:54
Ze verkopen ook een "Bach Fenderbird"...... :seriousf:
Snel zijn, want uniek!
Verdorie, heb ik net een "Firebird" gekocht, blijkt die niet origineel te zijn! :)

http://www.instrumentsonline.nl/?hcat=71&cat=77&artikelid=12438

Mike999999999
16 mei 2011, 14:55
oe, dat is er vast eentje uit de costum shop van bach

guitarkid
16 mei 2011, 15:19
oe, dat is er vast eentje uit de costum shop van bach

Costum....:) 't Zijn geen kleermakers. Hoewel...? :seriousf:
En Bach, die heeft toch ook wel een paar klassiekers op z'n naam! :ok: