PDA

View Full Version : Wie is/was Piet Smits



Ike57
14 mei 2011, 23:24
Op marktplaats ( http://link.marktplaats.nl/449159729 ) wordt een akoestische gitaar aangeboden "handgemaakt door Piet Smits, Eindhoven".

Ik heb wat gezocht op Google maar ben er niet achter gekomen wie Piet Smits is (of was). Zegt iemand diit iets? Is dit een bekende gitaarbouwer?

zoon van Piet
15 mei 2011, 12:38
Piet Visser was inderdaad een gitaarbouwer/reparateur in Eindhoven. Ik ben er ooit geweest, hij zat in de Visserstraat, meen ik.. Hij bouwde en repareerde klassieke gitaren in een kleine ruimte, ergens halverwege de tachtiger jaren. Hoe zijn gitaren waren, weet ik eigenlijk niet. Ik ben niet echt thuis in klassiek. maar ik meen me te herinneren dat hij ook gitaren bestelde bij een importeur en voorzag van zijn etiketten..Dus of het echt handgemaakt spul is wat nu wordt aangeboden, staat niet vast.

Einzeln
15 mei 2011, 13:23
Piet Visser was inderdaad een gitaarbouwer/reparateur in Eindhoven. Ik ben er ooit geweest, hij zat in de Visserstraat, meen ik.. Hij bouwde en repareerde klassieke gitaren in een kleine ruimte, ergens halverwege de tachtiger jaren. Hoe zijn gitaren waren, weet ik eigenlijk niet. Ik ben niet echt thuis in klassiek. maar ik meen me te herinneren dat hij ook gitaren bestelde bij een importeur en voorzag van zijn etiketten..Dus of het echt handgemaakt spul is wat nu wordt aangeboden, staat niet vast.

Piet Visser! Dat is Egmond aan Zee.

Ike57
15 mei 2011, 14:02
Piet Visser was inderdaad een gitaarbouwer/reparateur in Eindhoven.

Piet Smits / Piet Visser (?) Was dat een typefoutje?

LaurentB
15 mei 2011, 14:59
Nee, het was Piet Smits in de Visserstraat, inderdaad. Ik heb er ooit eens een extra knop voor de gitaarband in mijn jazzgitaar laten schroeven, toen ik dat nog niet zelf durfde.
Weet verder niet wat de kwaliteit was van wat hij maakte.

Ike57
15 mei 2011, 15:11
Thanks allen :ok:

Ik was ook niet van plan om die gitaar te kopen. Was gewoon even nieuwsgierig wie Piet Smits was (bekende gitaarbouwer of niet enzo).

zoon van Piet
15 mei 2011, 17:22
ja... ik begin definitief seniel te worden, geloof ik..
Ik bedoelde Smits, niet Visser...

waar hadden we het ook alweer over?

LaurentB
15 mei 2011, 17:36
En dan ben je nog wel Zoon van Piet.

zoon van Piet
16 mei 2011, 10:32
ja.. maar dat zegt niks, want Piet is al 25 jaar dood en de kleinzoon van Piet is al een volwassen vent, spelend in een metalband..

frander
16 mei 2011, 11:17
ja... ik begin definitief seniel te worden, geloof ik..
Ik bedoelde Smits, niet Visser...

waar hadden we het ook alweer over?

Visser in de Smitstraat in Egmond...die kenk nie. Jullie?

LaurentB
16 mei 2011, 14:29
ja.. maar dat zegt niks, want Piet is al 25 jaar dood en de kleinzoon van Piet is al een volwassen vent, spelend in een metalband..

Dat moet dan heel kort nadat ik hem toen bezocht heb gebeurd zijn, want dat is eind jaren tachtig, begin negentig geweest.

LaurentB
16 mei 2011, 14:29
Visser in de Smitstraat in Egmond...die kenk nie. Jullie?

Nee, Egmond gitaren kwamen uit Best (op het laatst dan).

zoon van Piet
16 mei 2011, 15:04
LaurentB

En dan ben je nog wel Zoon van Piet.




Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
ja.. maar dat zegt niks, want Piet is al 25 jaar dood en de kleinzoon van Piet is al een volwassen vent, spelend in een metalband..


Dat moet dan heel kort nadat ik hem toen bezocht heb gebeurd zijn, want dat is eind jaren tachtig, begin negentig geweest.

Ehhhh.. we lullen langs mekaar heen.. want ik heb het dus over mijn vader - die ook Piet heette. Die overleed in 85, dus daar ben je vast nooit langs geweest...

LaurentB
16 mei 2011, 15:13
Ehhhh.. we lullen langs mekaar heen.. want ik heb het dus over mijn vader - die ook Piet heette. Die overleed in 85, dus daar ben je vast nooit langs geweest...

Oh wacht... :confused:

Ike57
16 mei 2011, 16:35
Nee, Egmond gitaren kwamen uit Best (op het laatst dan).

Voor zover ik had begrepen kwamen de Beste gitaren juist niet uit Egmond :seriousf:

Zo langzamerhand zie ik ook door de Pieten het bos niet meer .... :???:

Einzeln
16 mei 2011, 21:24
Voor zover ik had begrepen kwamen de Beste gitaren juist niet uit Egmond :seriousf:

Zo langzamerhand zie ik ook door de Pieten het bos niet meer .... :???:

Dit is laster. Piet Visser uit Egmond maakt juist beste gitaren.

hadiebert
26 oktober 2011, 17:40
Liep toevallig tegen deze discussie aan. Piet Smits was een gitaarbouwer uit Eindhoven die een klein atelier had aan de Visserstraat. Half jaren 80 kocht ik daar een akoestische gitaar die niet geen eigenbouw was. Merk Aria met serienummer) Die leeft nog altijd en wordt dagelijks gebruikt. In 2000 kwam er uit dat atelier een Casio MG 510 electische gitaar met MIDI. (eigenlijk een IBANEZ) Ook die leeft nog en wordt dagelijks gebruikt. Ik heb mijn gitaren wel eens laten afstellen door Piet. Werd altijd goed gedaan.
Rond 2004 moet hij zijn overleden. Het was een markante kerel met een groot hart voor muziek liefde voor de gitaar