PDA

View Full Version : goedkoop ook duurkoop?



jan jansen
14 mei 2011, 11:11
Laatst eens via ebay wat complete (telecaster) setjes onderdelen gekocht. De prijs was tov merkspul wel erg aantrekkelijk.
MAAR...die goedkope shit kost uiteindelijk meer....van de 3 stekkerbusjes voor een ingang was er geen net niet goed...vandaag een brug vervangen.(ben er nog mee bezig...wat een broddelwerk dat ding)..niet fatsoenlijk te intoneren en alle goudkleur bladert los,bovendien slaan alle snaren dood.
De electronica was gesoldeert...hardstikke goed....alleen willekeurig aan de potmeters gezet....

Oftewel een kwartje meer voor bv fender of kopen bij een gerenomeerde webshop (guitarsupplies of tonefactory!!)hier in NL levert een hoop plezier op!

JJ

peter_l
14 mei 2011, 23:53
De electronica was gesoldeert...hardstikke goed....alleen willekeurig aan de potmeters gezet....

Nah, dat vind ik dan wel weer humor van die theeslurpers achter de muur :-).

Maar goed, alsof je voor een kwartje méér ineens wel 100% goed spul hebt, dat lijkt me zwaar overdreven. Alle waar is naar z'n geld, en zo'n goedkoop setje is goedkoop omdat... juist. Dan niet achteraf op z'n Hollands gaan mopperen. Je kunt juist ook een hoop plezier hebben omdat je er tóch wat goeds van hebt weten te maken.

Misschien de volgende keer één setje bestellen om te proberen, en dan niet stiekum Fender-kwaliteit verwachten?

Liquidje
17 mei 2011, 16:25
Ik begrijp dus dat je gewoon slagplaten haalt met de component reeds erop? Zodat het losschroeven, draadjes los solderen, nieuwe slagplaat plaatsen, solderen en schroeven is?

Denk dat dat dan ook deels het punt is. Ik ben geen expert, maar tot nu toe heb ik met losse switches, meters en jacks geen probleem gehad. Pups haal ik sowieso niet uit China.

peter_l
17 mei 2011, 17:25
Pups haal ik sowieso niet uit China.
Ik ook niet. Bere-eind fietsen, en dán die Muur nog eens... pfff ;)

jan jansen
17 mei 2011, 18:01
[QUOTE=Liquidje;2632216]Ik begrijp dus dat je gewoon slagplaten haalt met de component reeds erop? Zodat het losschroeven, draadjes los solderen, nieuwe slagplaat plaatsen, solderen en schroeven is?


Geen slagplaat maar wel de plaat waar de potmeters en de schakelaar op zitten.

Ik heb net telecaster element uit amerika gekocht van een echt merk....als je dat hoort koop je idd geen elementen van 9 euro op ebay meer.

Als het ffe kan koop ik helemaal geen goudkleurig spul meer,tenzij er fender op staat. dat verschil ziet zelfs een blinde wel....,


JJ

stijnkenens
17 mei 2011, 23:27
Net omdat het zo goedkoop is, kopen mensen het. Dat is de truuk achter die goedkope rommel, niks meer, niks minder. Je hebt je laten vangen door de consumptiemaatschappij :)

Zo'n element is in de verste verte niet te vergelijken met iets met een beetje naam !


s.

Bert Gitaar
18 mei 2011, 06:57
Laatst eens via ebay
MAAR...die goedkope shit kost uiteindelijk meer....van de 3 stekkerbusjes voor een ingang was er geen net niet goed
De electronica was gesoldeert...hardstikke goed....alleen willekeurig aan de potmeters gezet

Als ik dit zo lees dan ben ik toch wel reuze benieuwt naar wat mensen betalen voor 2de hands ingangen, potmeters en schakelaars.
Een Neutrik jack uitgang kost minder dan 2 euro nieuw, een CTS potmeter zo'n 5 euro en een CRL switch iets van 10 euro. NIEUW.
Erg zinnig is het niet. Dat blijkt wel maar dat kan toch iedereen bedenken.
Nog los van de verzendkosten die er bij komen.
Ik kan zo wel me oude onderdelen nogal makkelijk kwijt lees ik. Vreemd allemaal.

Wie maakt me los. Schoenendoos vol vintage potmeters en schakelaars. Alleen vandaag een stuntprijs................

jan jansen
18 mei 2011, 17:50
[QUOTE=

Wie maakt me los. Schoenendoos vol vintage potmeters en schakelaars. Alleen vandaag een stuntprijs................[/QUOTE]

Roep maar eens dan,mischien kunnen we zaken doen.

Pm maar,

fred

Bert Gitaar
19 mei 2011, 07:26
Roep maar eens dan,mischien kunnen we zaken doen.

Pm maar,

fred

Mijn schoenendoos vol onderdelen was bij wijze van grap. Oude onderdelen gooi ik weg. Daarom zijn het ook oude onderdelen.
Ik dacht die grap haalt iedereen er wel uit.
Wist niet dat er zo'n levendige handel is in ouwe troep.
Maar veel geluk verder met aankopen hiervan.