PDA

View Full Version : leem dc9x?



r3active
14 mei 2011, 03:29
kunnen boss en mxr pedalen gewoon op een LEEM DC-9X?
alvast bedankt.

Mitch
14 mei 2011, 12:53
Een wat? Je hebt het over een voeding? Oftewel: stel eens een vraag, da's wel zo duidelijk ;)
Verreweg de meeste MXR en Boss pedalen draaien gewoon op 9V, maar er zijn uitzondering (bij oudere Bossjes)

r3active
14 mei 2011, 13:32
haha ja sorry maar ik bedoel kunnen mijn powerbank is zeg maar zo dat ie 9VDC outputs heeft...

en ik word er gestoord van want ik lees overal over boss en mxr pedaaltje dat die AC voeding nodig hebben...

hoop dat het nu wat duidelijkermaakt

dml
14 mei 2011, 14:28
Lees je post nog eens terug. Vind je zelf dat je duidelijk bent?

r3active
14 mei 2011, 15:07
die eerste post niet maar die tweede redelijk duidelijk maar anyway een antwoord op mijn vraag kan dat het wel of niet?

Mitch
14 mei 2011, 15:13
Af en toe een punt, alsof je iets schrijft voor school in plaats van op msn :listen:
But anyway, AC? Dat is wisselstroom, dat is niet bepaald de standaard. Ik kan met niet voorstellen dat je 'overal' leest dat MXR en Boss pedalen AC nodig hebben. Er is wel een serie Boss pedalen die een iets andere voeding nodig heeft, maar voor de reguliere pedalen: 9V DC.
Kijk ook eens in de Voedings FAQ, bovenaan dit subforum.

r3active
14 mei 2011, 15:22
Klopt. die voeding FAQ heb ik gelezen. maar ik vond het niet duidelijk genoeg van daar deze topic. maar goed zoals ik het dus begrijp. kan ik op mijn voeding bak die 9vdc oulets heeft gewoon de single effect pedalen van boss en mxr aansluiten?!

r3active
21 mei 2011, 13:08
http://img233.imageshack.us/img233/3207/naamloostz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/naamloostz.jpg/)

Kijk er staat toch echt ac adaptor

Mitch
21 mei 2011, 14:33
O, op die manier. En wat staat ervóór? ;) Met AC adaptor wordt hier eigenlijk AC/DC adaptor bedoeld. Dus je gaat van wisselstroom naar gelijkstroom.

r3active
21 mei 2011, 16:49
Ja, maar wat houd dat precies in? heb ik dan soort van converter nodig ofzo die tussen het kabeltje van mijn adaptor gaat naar mijn pedaaltje?
Ik wil namelijk niet zo maar zo'n boss pedaaltje aansluiten. het zou erg zonde zijn als ik om die reden me adaptor en/of andere pedaaltjes zou slopen.

Mitch
21 mei 2011, 17:57
Nee, de adapter IS de 'converter'. Je moet gewoon een normale 9V adapter kopen. Als je daarnaar vraagt bij de muziekwinkel komt het goed. Die maakt van 230V AC 9V DC en dat is wat je nodig hebt. Die adapters zijn er in soorten en maten, maar dat staat verder keurig in de FAQ. Als je meerdere pedalen wil voeden kan dat, maar voor duidelijke info daarover verwijs ik je ook naar de FAQ.

r3active
22 mei 2011, 01:06
Oke dan hoop ik dat het gaat lukken met mijn 9V DC voeding.
Maar iig , bedankt voor het antwoorden op mijn newbie vragen :soinnocent:

r3active
22 mei 2011, 01:11
Grapje voor deze hele topic. ik zie bij mijn andere pedaaltje. Digitecht Bad Monkey bij hum manual dat daar ook zo staat AC adaptor. en die heb ik ook gewoon in me voeding geplugt... daarvragen ze namelijk om http://www.andysmusiconline.com/products/digitech_ps200r.html

dus ja zoals ik altijd zei een newbie topic. haha :soinnocent:

Mitch
22 mei 2011, 11:40
Da's oké. Kijk, de FAQs zijn in het leven geroepen om de meeste beginnersvragen te bantwoorden, maar het kan altijd zo zijn dat je het nog niet helemaal begrijpt. Met een andere of verdere uitleg snap je het wel. We zijn allemaal ooit newbies geweest hè...

Tankman
22 mei 2011, 12:18
Met die Leem gaat het helemaal lukken hoor. Het is een leuk en goedkoop alternatief voor een DC Brick of een Pedal Power ofzo. Ze kosten zo''n 50 euro. Heb er zelf ook nog eentje liggen. Ik gebruik hem niet meer, maar hij doet het na 2 jaar nog perfect.

r3active
22 mei 2011, 16:04
Ja klopt , dit is leuk als beginners voeding en die houd ik komende tijd wel , als ik meer geld heb koop ik ook vast nog wel zo dure voeding waar je nog meer mee kan maar ik vind het zo hartstikke top eerst.