PDA

View Full Version : Een zoetsappig gitaar nummertje ;-)



Cubone
14 mei 2011, 00:42
Hi beste forumleden,

Dit is een nummer die ik onlangs heb gehoord en werd er gelijk verliefd op !
heb het op gehoor geleerd, dus speel het niet exact zoals hem.

het is een nummer van Jan Cyrka, en mijn cover verbleekt natuurlijk naast die van hem, vandaar dat ik ook geen vergelijkings materiaal erbij geef :seriousf:

Ben benieuwd wat jullie van mijn gitaar spel vinden, sta altijd open voor suggesties ! :ok:

http://www.youtube.com/watch?v=OTuit4EOAjI


Greetz,

:rockon:

Jedeel
14 mei 2011, 01:48
het is een nummer van Jan Cyrka, en mijn cover verbleekt natuurlijk naast die van hem, vandaar dat ik ook geen vergelijkings materiaal erbij geef :seriousf:


Ik ken het origineel niet, maar ik vind dat je het mooi speelt met volle overgave!

Duhsjaak
14 mei 2011, 09:39
Hi
Als dit het aloude koorlid van de Broadway Metal jongens niet is. Ik herkende het gelijk.
En ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je de vergelijking niet aandurft.

Ik heb het altijd een voortreffelijk melodieus spelende gitarist gevonden, maar zijn klank heeft soms iets kunstmatigs. Of dat uit zijn gitaar of uit de rest van zijn gear komt, zou ik niet precies kunnen zeggen. Net te plastic en teveel compressie.

Dat heb jij vermeden in ieder geval.

Klinkt goed vriend! Ga door!
Vriendleijke groet, Gus

Cubone
14 mei 2011, 14:00
Hi,

Was eigenlijk maar een grapje, zal zijn versie er ook nog wel bij zetten. Ik ben het met je eens dat ie geweldig melodieus is. Zoals ik al zei werd gelijk verliefd op dit nummer :soinnocent:

Thanks for the feedback guys !


Greetz,


PS: Er is een klein foutje/geluidje waar ik me ontzettend aan erger. Ben benieuwd of jullie dat foutje kunnen aanwijzen... :hippie:

Gert-Jan
15 mei 2011, 00:07
Ik vind je timing erg goed, je bends af en toe wat minder.

Overall knappe presentatie.

wormke
16 mei 2011, 17:51
man, schitterende klank heb je daar, en mooi gespeeld, al stoorde ik me éénmaal aan een bend... maar zou het zelf niet mooier kunnen.

Cubone
16 mei 2011, 19:47
Hi,

Mijn bends zijn perfect, dus snap niet echt wat jullie bedoelen... :p


Als jullie wat concreter kunnen zijn, dan kan ik eraan werken. Ben van plan om hem opnieuw te doen, want ben niet echt tevreden.

Wel grappig, af en toe ben ik teveel gefixeerd op 1 ding dat ik de rest uit het oog verlies (zoals valse bends). Rond 0.32 is er een soort onbedoelde harmonic bijgeluidje wat mij uitermate irriteert/irriteerde, dacht dat het jullie ook zou opvallen. Maar de bends vallen het meest op :seriousf:

bedoelen jullie misschien 0.58 ??

En bedankt voor je compliment voor mijn toon wormke !! was ook een beetje bezorgd om de toon. Ben niet echt een voorstander van teveel effecten dus heb ook minimale effecten gebruikt. wat reverb en een heel klein beetje distortion :soinnocent:

beetje geïnspireerd door de 'brown sound' van eddie (minimale effecten, en meer toon van de gitaar zelf dan effecten)


Cheers,

nak
16 mei 2011, 20:08
Hi Cubone,
Ik sta steeds weer perplex van je sound, in al je clips.
Deze ook weer lekker vol en vooral super definieerbaar zowel hoog als laag.
Nou nog ff een camera wat er onder die grote tafel staat :seriousf:
Ben wel benieuwd naar je amps en gear.

Op 0:32 hoor ik die net iets tekort bend waar ze het over hebben, maare wat van bijtoon bedoel je?

repelsteeltje
16 mei 2011, 20:24
Hi beste forumleden,

Dit is een nummer die ik onlangs heb gehoord en werd er gelijk verliefd op !
heb het op gehoor geleerd, dus speel het niet exact zoals hem.

het is een nummer van Jan Cyrka, en mijn cover verbleekt natuurlijk naast die van hem, vandaar dat ik ook geen vergelijkings materiaal erbij geef :seriousf:

Ben benieuwd wat jullie van mijn gitaar spel vinden, sta altijd open voor suggesties ! :ok:

http://www.youtube.com/watch?v=OTuit4EOAjI


Greetz,

:rockon:

mooi gepeeld waar heb je de backing vandaan?

Cubone
16 mei 2011, 20:52
Hi,

bedankt voor je complimenten nak !!

Ik moet zeggen dat die bends me tot voor kort niet irriteerde. Ze zijn volgens mij niet zodanig vals, dat er bloed uit je oren spuiten :P. Wel zou ik graag weten welke bends er vals (beetje toondoof :P) zijn zodat ik eraan kan werken, want wilde hem eigenlijk opnieuw coveren..

Rond 0.32 is er een soort van rake waardoor je een kleine harmonic hoort. Voor mij duidelijk hoorbaar en irritant, maar voor jullie blijkbaar niet (wat een goed iets is).

Wat mijn gear betreft: Ik gebruik alleen mijn pgm301 en een guitarport aangesloten op mijn computer. Daar heb ik alleen een tube dist pedal en een tikkeltje reverb aan staan.

Mocht je een guitarport hebben wil ik je wel de settings doorsturen ;)


@ repelsteeltje

Mooi he die backing track !!!

http://www.jamtrackcentral.com/jan_cyrka.php

hier kun je hem kopen. Thanks voor je comments op youtube ;)


Groet,

:blast:


PS: onder die grote glazen tafel staat alleen mijn pc :sssh:

nak
16 mei 2011, 21:17
Nou Cubone,
De koptelefoon er maar eens bijgehaald en op zoek naar dat toontje.
Het valt amper op en als je het niet had verteld zou niemand het ook opvallen denk ik. Ach ja, voor de perfectionisten dus.
Maar hoor idd vlak voor een aanslag een zeer korte hoge 'qeek'.
De bend die gelijk daarna komt is de bend die ik bedoel.
Met een beetje tremelo hoor je er ook niets meer van.
Maar ja moeilijker is het om de bend zonder tremelo gelijk goed te krijgen.
Daarom zingen zangers ook vaak met tremelo, is makkelijker dan een toon loepzuiver te houden.
Maar goed, 'wou dat ik zo kon spelen, petje af.

Ga wel ff googlelen op guitar port.
Ik blijf het het een fantastisch sound vinden.

Duhsjaak
17 mei 2011, 04:38
Hi
Effe kort:
- Bijgeluidje had ik gehoord. En er niks bijzonders bij gedacht. Zelf speel ik vrijwel alleen maar single coil en vooral P90's, dus da's een groot bijgeluidjes geluid. Je vraagt je zelfs af of het geluid van P90's, dat ik dus zo waardeer, niet eigenlijk het bijgeluid zelf is
- zo'n net niet helemaal fris bendje wordt er in de studio uitgelicht, op toon gebracht en teruggeplaatst. Dat gebeurde al in 1978, dus waarom wennen we nou maar niet aan het idee dat thuis muziekjes iets minder perfect zijn. Vaak vind ik dat nou juist de charme
- je kunt eindeloos blijven overschilderen (pentimento) maar er zijn maar weinig schilderijen beter van geworden. Op een bepaalkd moment moet je ergens tevreden over proberen te zijn en aan iets nieuws beginnen, Persoonlijk vind ik dat ook een positievere emotie
- Te veel aanklooien en stukjes overdoen in een poging perfectie te bereiken haalt het spontane hoera gevoel eruit en zorgt ervoor, dat je weken bezig kunt zijn een minor foutje eruit te halen. Tien tegen een speel je dan weer een andere noot niet helemaal lekker en zou je ook die weer moeten repareren
- zo door tot kotsens toe
- voorstel: Lekker een nieuw stukje uitkiezen of zelf bedenken en dààr je energie op richten
- ik zal er als de donder bij zijn om hem op de koptelefoon te zetten

Vriendelijke groet, Gus

wormke
17 mei 2011, 13:53
volledig mee akkoord.

Cubone
17 mei 2011, 19:20
Hi Duhsjaak,

Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht of ik het opnieuw moet doen of niet :P


- je kunt eindeloos blijven overschilderen (pentimento) maar er zijn maar weinig schilderijen beter van geworden. Op een bepaalkd moment moet je ergens tevreden over proberen te zijn en aan iets nieuws beginnen, Persoonlijk vind ik dat ook een positievere emotie
- Te veel aanklooien en stukjes overdoen in een poging perfectie te bereiken haalt het spontane hoera gevoel eruit en zorgt ervoor, dat je weken bezig kunt zijn een minor foutje eruit te halen. Tien tegen een speel je dan weer een andere noot niet helemaal lekker en zou je ook die weer moeten repareren
- zo door tot kotsens toe

Hier sla je de spijker mee op z,n kop. Hoe kleiner die fouten zijn, des te langer ik ermee bezig ben om ze op te schonen. Simpelweg omdat ik dan weer wel wat anders vindt om over te zeiken. Ik was zelfs met een tuner aan de gang, om te kijken of die bends echt zo out of tune waren :seriousf:


Ik persoonlijk stoor/stoorde me niet al te veel aan die bends (meer aan die hoge squeek :P). Het is dat Gert Jan erover begon, anders had ik nooit geweten dat er wat mis was met die bends( ook een reden dat ik hier post, zodat andere mensen me terecht kunnen wijzen op iets wat ik zelf niet hoor ).

Ik denk dat er misschien 1 of 2 bends zijn, die niet helemaal zuiver zijn (0.56 beetje te scherp en 1.55 onder de toon). Ik moet er wel heel veel moeite voor doen om ze eruit te pikken (misschien ben ik toondoof).

Ik heb meerdere takes genomen, en was er hier het meest tevreden mee. Omdat hier het meest gevoel inzit, hoewel technisch niet perfect.

Verder moet ik misschien niet zo veeleisend zijn. Ik ben tenslotte geen professional, maar een fan die meer genot uit muziek haalt, door ze te coveren. :ok:

Dank je voor je gerustellende woorden !

Groet,

:rockon: