PDA

View Full Version : Stem apparaatje, welke?



JanB
21 mei 2003, 15:50
Aan alles komt een eind. Zo ook aan mijn Korg stemapparaatje (ja, sorry zo noem ik het maar) die ik zo'n jaartje of 25 geleden kocht. Echt stuk is ie niet, maar de wijzer is vaak erg instabiel, is erg gevoelig (geworden) voor achtergrond geluid e.d.
Kortom, tijd voor wat nieuws. Voor ik zelf op pad ga, vroeg ik me af of iemand me wat aan kan raden. Wil wel graag een met een wijzer, niet met ledjes. Verder zowel met microfoon als plug (eventueel met klem?). Verder wat alternatieve stemmingen enzo, is misschien ook wel handig. Wie kan me wat aanraden?

bvd, Jan

bert k
21 mei 2003, 16:56
De Boss TU-12, al jaren de beste die ik ken. Lekker stabie, met een wijzertje. Niet echt goedkoop, zo'n 100 euro helaas :sad: maar elke cent waard.

Buzz
21 mei 2003, 17:21
Denk eens aan de Intellitouch PT-2. Werkt zonder microfoon of jack. 't Voelt de trillingen van je instrument. Je klemt 'em d'r zo op. Geen last van omgevingsgeluid, geen gedoe met een snoer. Kost ong. 60 Euro.

bert k
21 mei 2003, 18:59
Werkt dat ook echt , of is het alleen maar gimmick?

ReinoutV
22 mei 2003, 00:18
De Korg CA-30 doet alles wat je wenst. Op stem-gebied dan...

edit: typo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ReinoutV op 2003-05-22 00:18 ]</font>

Buzz
22 mei 2003, 08:57
Beste Bertk,
Het werkt echt en mooi nauwkeurig. Het enige kleine probleempje vind ik, is dat bij bepaalde pegheads (van bijv. Lowden en Ovation, die lopen nl. wat dunner uit) je een minder makkelijk punt op de kop van je gitaar moet kiezen. Maar bij de meeste gitaren(die dus een kop van gelijke dikte hebben) gaat het direct heel makkelijk.

bert k
22 mei 2003, 09:09
Aha, het klemt op de kop, ik snap hem. Als ik weer eens in de winkel ben zal ik hem ff checken. Klinkt wel ok.
Maar ja, ik heb al 3 tuners :sad:

ieme
22 mei 2003, 10:08
kun je niet zo'n inbouw tuner nemen? zijn trouwens wel met ledjes.....

ReinoutV
22 mei 2003, 13:06
Op 2003-05-21 17:21, schreef Buzz:
Denk eens aan de Intellitouch PT-2. Werkt zonder microfoon of jack. 't Voelt de trillingen van je instrument.


Is het niet dat er bij harde achtergrond muziek (soundcheck van een andere band, terwijl je zelf nog wil stemmen) je gitaar mee gaat trillen en zo niet te stemmen is met dat geval, of vallen die trillingen in het niet bij de trilling van je snaren? En werkt zo'n ding beter op een akoestische gitaar dan op een elektrische, of maakt het niet uit?