PDA

View Full Version : Versterker ontploft.



TDZH
13 mei 2011, 19:19
Ik sta hier gewoon rustig Bas te spelen over m'n BASversterker. (Eden Nemesis n28, 200 watt) Hoor ik ineens een klap en het geluid valt weg. Rookwolk uit het roostertje bovenin de versterker. Dacht hiervoor ook een brandlucht te ruiken.
What de fuck is hier nou weer gebeurd?

Remork1970
13 mei 2011, 19:35
Hij denkt: "Doe het zelf maar!"

LesPaul1612
13 mei 2011, 19:40
Heb je nog garantie?

barno
13 mei 2011, 19:42
normaal gebeurt zoiets tijdens een gig, dus wees blij

macwilliams
13 mei 2011, 19:44
Misschien een van de elco's die het met een klap heeft begeven?
Ik zou hem maar even wegbrengen ;)

TDZH
13 mei 2011, 20:05
Geen garantie, ding was tweedehands. Gekocht van m'n laatste centen omdat ik hem nodig had voor een gig. Beetje jammer dit.

Sanderltd
13 mei 2011, 20:50
Je hebt eigenlijk evenzeer garantie bij dit tweedehandskoop hoor. Tot 10 jaar lang zelfs, voor zover je het verborgen gebrek kan aantonen.
Je zou alleen moet kunnen bewijzen dat het feit dat het ding het begeven heeft te wijten was aan een defect dat er al was toen de verkoper de versterker nog had.
Gaat natuurlijk veel en veel te duur zijn om dat te laten vast stellen door een deskundige oid, maar i'm just sayin'. :)

crapton
13 mei 2011, 22:32
Ik sta hier gewoon rustig Bas te spelen over m'n BASversterker. (Eden Nemesis n28, 200 watt) Hoor ik ineens een klap en het geluid valt weg. Rookwolk uit het roostertje bovenin de versterker. Dacht hiervoor ook een brandlucht te ruiken.
What de fuck is hier nou weer gebeurd?

Ik denk dat ie kapot is gegaan.

Tenminste als ik je verhaal goed bestudeer krijg ik dat vermoeden. Het zou me wel verbazen als dat iets met 'de fuck' te maken heeft of jij moet bijzondere speelgewoontes aanhouden. Een versterker kan niet goed tegen vocht weet je?

LesPaul1612
13 mei 2011, 23:05
Je kan hem misschien nog laten repareren. ik weet niet of het het waard is, maar anders kun je die bascombo net zo goed in de container gooien...

big dooley
13 mei 2011, 23:37
is natuurijk altijd gokken, maar ik denk inderdaad een elco.. heb zoeits recent meegemaakt met een monitor die ging (tijdens een gig helaas)

cluseau
13 mei 2011, 23:38
......maar anders kun je die bascombo net zo goed in de container gooien...

Dat is wel erg snel opgeven.

Transistorbak van dat kaliber komt meestal niet weg met alleen een ontplofte elko. Als er maar iets fout gaat geeft dat vaak een kettingreactie met als gevolg dat bijna al het halfgeleiderspul naar de siliciumhemel is geblazen. Het is goed mogelijk dat de verkoper van niets wist omdat dit niet van te voren wordt aangekondigd tenzij de amp eerder (slecht) gerepareerd is en dat is nou net goed aantoonbaar. Zonder het te bekijken is het iig een slag in de lucht en kan er vanalles aan de hand zijn.


Frans.

TDZH
14 mei 2011, 15:13
Ik denk dat ie kapot is gegaan.

Tenminste als ik je verhaal goed bestudeer krijg ik dat vermoeden. Het zou me wel verbazen als dat iets met 'de fuck' te maken heeft of jij moet bijzondere speelgewoontes aanhouden. Een versterker kan niet goed tegen vocht weet je?

Niet vervelend bedoeld hoor, maar volgens mij heb je een beetje een gekke manier van denken.