PDA

View Full Version : Wat te doen



tictac
12 mei 2011, 14:08
Hoi mensen,
Over drie weken is mijn examen afgelopen en heb ik al zomer vakantie, aangezien ik weet dat ik een overvloed aan tijd dan heb wou ik wat meer gaan leren over de bouw van een gitaar. Ik denk dit te doen door zelf een gitaar te bouwen.

Zelf denk ik alleen dat dit een onmogelijk opgave gaat worden aangezien ik bijna geen voorkennis heb.

Dus dacht ik zelf misschien een goedkoop bouwpakketje te kopen, een gitaar te restaureren of dan toch uit een stuk hout een gitaar maken.

kan iemand mij advies geven of het uberhaupt wel slim is om dit te doen en waar ik als beginner het best mee kan beginnen. en hoe ik kan beginnen.

alvast bedankt!

Ike57
12 mei 2011, 14:46
Een zelfbouwpakket kan best een goede optie zijn om mee te beginnen. Lees ook dit topic eens door. Hier is net een soortgelijke vraag aan de orde geweest.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145942-zelfinelkaarzetgitaar-wat-voor-budget

De V
12 mei 2011, 17:07
Hoi mensen,
Over drie weken is mijn examen afgelopen en heb ik al zomer vakantie, aangezien ik weet dat ik een overvloed aan tijd dan heb wou ik wat meer gaan leren over de bouw van een gitaar. Ik denk dit te doen door zelf een gitaar te bouwen.

Welkom bij de club!:ok:

Mijn planning was om ergens een spotgoedkoop stratje vandaan te plukken en dan zelf afstellen, pups vervangen, pups uit fase zetten, body van nieuwe finish voorzien en dat soort dingen, gewoon puur omdat het het kan en omdat het me leuk lijkt. Later doe ik dan wel een bouwpakketje als ik zin heb.

Nu alleen nog ergens geld vandaan zien te peuteren.:seriousf:

bat
12 mei 2011, 17:37
Misschien ten overvloede, maar er is op dit forum een mooi hoekje voor alle vormen van zeflbouw. Lees je eens in, dan zie je vanzelf ongeveer wat voor skills nodig zijn en hoe andere absolute beginners hun eerste project hebben aangepakt. En dat zijn echt niet allemaal van nul af aan opgebouwde gitaren!

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?33-Zelfbouw-gitaar

tictac
14 mei 2011, 19:06
Ik denk dat ik dan maar de uitdaging aan ga om zelf een gitaar te bouwen. Maar ik heb wel nog wat vragen zoals is het moeilijk om bindingen te maken? en is een Semi-Hollow body voor een beginner te moeilijk?