PDA

View Full Version : Welke lijm voor piezo element.



Bert Gitaar
12 mei 2011, 09:05
In me gitaar is het ronde piezo element los gekomen.
Met welke lijm kan ik dit het beste vast lijmen of is dubbel zijdig plakband hier al goed voor. Door gifte van geluid moet niet gedempt worden door de lijm lijkt me.
En wat is de beste plek om 'm op te plakken. Of is dit verschillend bij iedere gitaar.

Plant
12 mei 2011, 14:15
Ergens aan de binnenkant bij de brug lijkt me. Dus hier ongeveer, maar dan aan de binnenkant:

http://img.etonals.com/p/300/EM_DISQIS.jpg

Kun je met een kleine spiegeltje niet in de klankkast zien waar het gezeten heeft?

Bert Gitaar
12 mei 2011, 14:37
Onder de brug binnen in zit wel een ronde plek waarvan ik denk dat ie gezetten heeft. Ik heb 't alleen even vlug bekeken. Op gekruisde laten die op het bovenblad zitten net onder de brug in het midden. Ik heb wel zo'n spiegeltje.
Ik moet eerst de snaren en elektronica verwijderen maar ik zit de gitaar nog even te testen. Het wordt een hoop gepriegel binnenin. Maar met welke lijm.
Anders kan ik 't 2x gaan doen.

snaarplukker
12 mei 2011, 14:48
Dubbelklevend tape lijkt me het beste. Je weet nooit hoe aggressief de lijm is voor zulke elementjes.

Bert Gitaar
12 mei 2011, 15:12
Dubbelklevend tape lijkt me het beste. Je weet nooit hoe aggressief de lijm is voor zulke elementjes.

Dan ga ik het daar mee proberen. Bedankt.