PDA

View Full Version : HNGD: Music Man Albert Lee HH



jze
11 mei 2011, 21:11
Jaaa! Eindelijk heb ik er één te pakken en het was het wachten waard! In Nederland niet te krijgen, enkel tegen astronomische prijzen. Daarom gezocht in de VS en uiteindelijk (na een aantal pogingen) bij dit exemplaar in classic white uitgekomen. Het was niet mijn eerste keuze wat betreft kleur, maar nu ik hem live zie is het toch wel erg mooi, vooral het contrast met de volledige rosewood neck. Die neck speelt overigens heerlijk! Niet te dun, niet te dik en ontzettend soepel. Je glijdt werkelijk over de hals heen, speelt erg makkelijk. Het geluid is heel levendig, in de hals positie zelfs Les Paul achtig (meer dan mijn Prs custom 22). De tussenstandjes (2 en 5) liggen meer in het Stratocaster gebied. Al met al erg veelzijdig. Genoeg geluld, foto's:

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9618.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9623.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9629.jpg

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9626.jpg

Binnenlicht geeft een iets andere kleur:

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9617.jpg

barno
11 mei 2011, 21:14
zeer mooie gitaar! congratz

jutter
11 mei 2011, 21:15
Mooi, mooi, mooi! Beslist niet een standaard model maar wel ééntje met een grote aantrekkingskracht! Gefeliciteerd!

Luke-wannabe
11 mei 2011, 22:04
Tof! Dit lijkt mij een heel kicken gitaar naast mijn Telecaster. Jammer dat ze zo kneiterduur zijn alleen.. Niet te betalen voor een studentje! Have fun!

jze
11 mei 2011, 22:29
Tof! Dit lijkt mij een heel kicken gitaar naast mijn Telecaster. Jammer dat ze zo kneiterduur zijn alleen.. Niet te betalen voor een studentje! Have fun!

Goed doorstuderen dan ;), die tijd heb ik ook gehad..

In Nederland (Voerman) zijn ze inderdaad ontzettend prijzig. Geimporteerd vanuit de VS scheelt het al een heleboel.

Gothra
11 mei 2011, 22:46
Ik vind het een gedrocht! Maar als jij er blij mee bent is het prima! De rosewood hals is wel mooi.

arcane
11 mei 2011, 22:55
Wat een mooie gitaar! Vooral de hals is erg mooi.
Heel veel plezier ermee!

Eko
12 mei 2011, 08:38
Heel erg mooi! Ik ben een groot Albert Lee fan en heb een aantal DVD`s van hem staan. Heel prettig mens in de omgang en een van de beste gitaristen ter wereld. De gitaar had ik in deze kleur nog nooit gezien en laat merken dat het merk weet waar het mee bezig is. Aparte gitaren met een eigen geluid. Mooi zo! Houden dus.

PaulRijkers
12 mei 2011, 08:43
Albert Lee is een ware grootmeester! Een kennis/vriend van me heeft met hem samengespeeld: (Shawn Harvey UK) en is erg over hem te spreken ook als persoon inderdaad. Helaas heb ik nooit de eer gehad hem te ontmoeten.

Maar gefeliciteerd met je aankoop, het model is even wennen vind ik persoonlijk, maar dat mag de pret niet drukken. Het is weer eens wat anders dan de standaard strat of tele he? ;)

Zoals ze hier bij de drogist zeggen: "Veel plezier ervan!"

JTB
12 mei 2011, 09:13
Ik vind het een gedrocht! Maar als jij er blij mee bent is het prima! De rosewood hals is wel mooi.

+1 en tien tekens

minoin
12 mei 2011, 09:59
Ik vind hem ook lelijk, maar ik weet wel dat het fantastische gitaren schijnen te zijn.
@jze; Hoe heb je hem geimporteerd? Alles goed gegaan?
En natuurlijk; Gefeliciteerd! :D

jze
12 mei 2011, 10:55
Ik vind hem ook lelijk, maar ik weet wel dat het fantastische gitaren schijnen te zijn.
@jze; Hoe heb je hem geimporteerd? Alles goed gegaan?
En natuurlijk; Gefeliciteerd! :D

Tja het uiterlijk staat wel ter discussie, dat heb ik al vaker hier op het forum gemerkt. Het is niet alledaags, maar ik vind het schitterend! Om te bespelen is dit echt een topper, heel gebalanceerd.

Ik heb hem gekocht via Ebay bij een muziekwinkel, hij is verzonden via Fedex. Heeft in totaal 7 dagen (inclusief weekend) geduurd voor ik hem in handen had. Eigenlijk is alles prima verlopen!

signsofzodiac
12 mei 2011, 13:57
De AL is acquired taste :D. Een van de mooiste modellen op de wereld IMHO. Echt supergaaf, gefeliciteerd en geniet er van. Ik zou niet weten welke van de drie ik zou moeten kiezen (HH, SSS of MM90) dus ik moet ze allemaal maar hebben uiteindelijk :)

Rock Bottom
12 mei 2011, 14:09
Ben van de doorsnee EBMM niet zon van maar de AL vind ik altijd super, de headstock past op een of andere manier ook super bij deze bodyvorm.
gefeliciteerd ermee.

minoin
12 mei 2011, 17:18
Tja het uiterlijk staat wel ter discussie, dat heb ik al vaker hier op het forum gemerkt. Het is niet alledaags, maar ik vind het schitterend! Om te bespelen is dit echt een topper, heel gebalanceerd.

Ik heb hem gekocht via Ebay bij een muziekwinkel, hij is verzonden via Fedex. Heeft in totaal 7 dagen (inclusief weekend) geduurd voor ik hem in handen had. Eigenlijk is alles prima verlopen!

Tja, de mooiste gitaar heb je al! *kuch* ... Dargie.. *kuch*

Maar heb je belasting betaald? Ik zit namelijk ook in Amerika te vissen naar een JP, maar met verzendkosten en belasting erbij, is het helemaal niet zo heel veel goedkoper.

Exi
12 mei 2011, 18:20
Ik vind hem prachtig. Vooral de rosewood hals hmmm..

budje
12 mei 2011, 19:25
GEIL

tien tekens

hole
12 mei 2011, 19:32
Nee. Vind het helemaal niks

;)

jze
12 mei 2011, 20:26
Tja, de mooiste gitaar heb je al! *kuch* ... Dargie.. *kuch*

Maar heb je belasting betaald? Ik zit namelijk ook in Amerika te vissen naar een JP, maar met verzendkosten en belasting erbij, is het helemaal niet zo heel veel goedkoper.

Ik heb zeker belasting betaald, was niet onder uit te komen. Wat betreft de JP heb je zeker gelijk. Hij zal geimporteerd wel goedkoper zijn, maar niet veel. Tweedehands kan nog wel wat schelen. Zal met name komen doordat hij hier ook wel redelijk goed te krijgen is. Ik heb hem zelf uit Engeland, geen belastingen maar de prijzen zijn te vergelijken met de rest van Europa.

De MM Albert Lee daarentegen is hier bijna niet te krijgen. Ja, je kunt hem via de importeur bestellen, maar daar betaal je dan ook voor. Nu heb ik een nieuw exemplaar voor de helft(!) van die prijs, dat scheelt! Ook dankzij de gunstige dollarkoers natuurlijk.


Nee. Vind het helemaal niks

;)

:D

Wabbie
12 mei 2011, 22:14
Lekker apart! Zit er nog een beetje een fatsoenlijk dikke neck op, of is het ook weer zo'n modern luciferhoutje?

jze
12 mei 2011, 22:42
Lekker apart! Zit er nog een beetje een fatsoenlijk dikke neck op, of is het ook weer zo'n modern luciferhoutje?

Hij is niet heel dik (voor iedereen persoonlijk natuurlijk), maar zeker geen tandenstoker. In ieder geval heel comfortabel, zeker door het rosewood.

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9627.jpg

Mr_Moustache
13 mei 2011, 00:01
Doe mij maar zo'n volledige rosewood hals... :lovelove:

echt een heel gaaf model; fijne gitarist ook.

jze
13 mei 2011, 14:50
De AL is acquired taste :D. Een van de mooiste modellen op de wereld IMHO. Echt supergaaf, gefeliciteerd en geniet er van. Ik zou niet weten welke van de drie ik zou moeten kiezen (HH, SSS of MM90) dus ik moet ze allemaal maar hebben uiteindelijk :)

Als je ooit zover bent, ga voor de HH. Serieus, hij is echt goed..

Wabbie
13 mei 2011, 14:57
Hij is niet heel dik (voor iedereen persoonlijk natuurlijk), maar zeker geen tandenstoker. In ieder geval heel comfortabel, zeker door het rosewood.

http://i996.photobucket.com/albums/af83/Zeijen/IMG_9627.jpg

Ziet er uit als een ietwat dikker dan normaal neck idd. Toch ooit maar eens kijken of ik zo'n AL kan uittesten ergens.

FlameDude
13 mei 2011, 19:03
Wow, prachtige gitaar! Congratz

Orpheo
13 mei 2011, 19:45
Doe mij maar zo'n volledige rosewood hals... :lovelove:

echt een heel gaaf model; fijne gitarist ook.

Ik heb 2 gitaren met n volledige pallisander hals,waarvan 1 volledig brazilian (en n derde cocobolo met n toets van braz.pallisander). Echt superb!

O.t. kan me slechts indenken hoe deze gitaar speelt en klinkt! Blues saraceno,een van mijn helden, speelt tegenwoordig uitsluitend op musicman.

Duhsjaak
14 mei 2011, 09:43
Hi
Ben gek op wat excentriekere gitaren, dus deze klinken alvast geweldig. Daar is ook veel voor te zeggen. En ik vind ze er erg lekker uitzien hoor. Niks om je voor te schamen.
Als oude P90's freak zou ik graag die met de 3 P90's hebben, maar jaaaaa....... Poen hè?

Jij in ieder geval gefeli en heel veel plezier ermee gewenst.
Vriendelijke groet, Gus

Braindead
15 mei 2011, 00:14
Wow wat een niet alledaagse gitaar! En een beetje kan ik het wel voorstellen van mensen die zeggen het model niks te vinden. Persoonlijk vind ik de body ook wel wat funky maar deze kan het wel hebben. Kleuren zijn goed, mooie chromen pickupkapjes rozewood neck! Heel vet gitaartje. En Als je Music Man kent dan weet je dat het niet in eerste instantie gaat om de looks (niet te verwarren met Lukes haha) maar vooral om de ergonomie en bespeelbaarheid. Ik speel Axis terwijl ik dat volgens mij ooit een van de lelijkste gitaren vond (op foto''s). Als je zo'n ding in het echt ziet en 1 keertje vastpakt dan vraag je je af hoe je in godsnaam nog zonder een Music Man verder kunt leven.

YannickH
15 mei 2011, 18:06
mooie neck! de rest vind ik verschrikkelijk:makeup:
maar toch veel plezier ermee:)

jze
15 mei 2011, 20:19
mooie neck!


Thanks!


de rest vind ik verschrikkelijk:makeup:
maar toch veel plezier ermee:)

Ach, je bent nog jong, gaat nog helemaal goed komen! ;)

jze
15 mei 2011, 20:56
Ik heb 2 gitaren met n volledige pallisander hals,waarvan 1 volledig brazilian (en n derde cocobolo met n toets van braz.pallisander). Echt superb!

O.t. kan me slechts indenken hoe deze gitaar speelt en klinkt! Blues saraceno,een van mijn helden, speelt tegenwoordig uitsluitend op musicman.

O.a. deze dus blijkbaar!

http://youtu.be/j4Npa5Dvv3U

YannickH
15 mei 2011, 21:39
Thanks!



Ach, je bent nog jong, gaat nog helemaal goed komen! ;)

haha ik heb een fender malmsteen strat en een music man luke. is dat niet goed genoeg om ouder over te komenXD
neenee grapje.
ik hou meer van traditionele vormen. les paul, strat...
nu de albert lee heeft wel iets hoor maar ik kan niet echt wennen aan de vorm