PDA

View Full Version : Nieuwe Amp; Mesa Boogie



Mr. Dynamite
11 mei 2011, 20:21
Hey luitjes!

Oke net wat kiekjes geschoten en dan moest er toch maar eens een topic aan geweid worden.
In de zoektocht naar een nieuwe amp nadat mijn TSL de deur uit was kwam ik langs dit beest, Een Mesa Boogie Stiletto Deuce II om precies te zijn.
De Stage 1 vond ik al erg overtuigend maar deze is geweldig! (kan ook door hoger volume komen :soinnocent:)

Deze kwam voor een leuk prijsje 2ehands langs en omdat ik blijkbaar toch naar een channelswitcher op zoek was vorige week maar eens langs gereden. En daar stond hij, mooi hoesje eroverheen boekjes erbij en alles, afgezien van een paar schoonheids plekjes werkelijk in nieuwstaat terwijl hij toch al een jaartje oud is.
Affijn, ffkes laten opwarmen, gitaar inpluggen en gááán ! :rockon:
Machtig mooi geluid, gedefinieerd, strak, los, transparant, vol, sprankelend. Werkelijk alles kun je uit dit beest trekken. Het koste een smak geld maar het was het zeker waard! :satisfie:

Helaas nog niet in de band kunnen testen maar in een jam met Buzzel van het forum en mijn broertje op de drums is hij met vlag en wimpel geslaagd!
Grappig om te horen wat voor kwaliteiten hij heeft t.o.v. de tsl, al mijn gitaren klinken in eens veel meer zoals ze horen te klinken. Waarbij wel komt dat wat je erin stopt er ook uit komt, no room for mistakes :soinnocent:

Me is happy! :crazyhappy:

Mr. Dynamite
11 mei 2011, 20:21
Plaatje bij het praatje:

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Familie%20Fotos/IMG_0785.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Familie%20Fotos/IMG_0786.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Familie%20Fotos/IMG_0788.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Familie%20Fotos/IMG_0787.jpg

En het setje of epic win:
http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Familie%20Fotos/IMG_0799.jpg

jutter
11 mei 2011, 21:12
Ooooh, die is mooi! Daar wil ik die van mij ook weleens in stoppen!

Mr. Dynamite
11 mei 2011, 21:20
Daar wil ik die van mij ook weleens in stoppen!

:dontgeti: Pardon?



:D Thanks!

jutter
11 mei 2011, 21:22
:dontgeti: Pardon?



:D Thanks!

Indien mogelijk graag aan de voorkant! PRS en Mesa blijken een goede combinatie te zijn.

jutter
11 mei 2011, 21:24
Trouwens, wat voor cab heb jij daaronder staan, een 1x12 of 2x12?

Mr. Dynamite
11 mei 2011, 21:26
Gheheh nou als je niet te veel knoeit ben je welkom hem eens uit te proberen hoor :D

Daaronder staat een 2x12 met V30's. Ik overweeg nog om hier van die 65watt greenbacks in te schroeven, die lijken mij de versterker erg mooi aan te vullen. Dus als iemand er nog een stel over heeft.. let me know ;)

pasqual
11 mei 2011, 23:06
alleen al om te zien een feestje! mooi hoor! zie ik dat goed? 6xEL34? zal wel een behoorlijke bak herrie produceren indien gewenst.

veel plezier ermee in ieder geval....:supercool:

JTB
12 mei 2011, 09:28
6*EL34, damn, headroom zat gok ik dan hahaha.

Misery Signals
12 mei 2011, 09:57
Euh, een Deuce is 100W door 4xEL34 en die twee helemaal rechts zijn Rectifiers.

MS

Mr. Dynamite
12 mei 2011, 12:23
Euh, een Deuce is 100W door 4xEL34 en die twee helemaal rechts zijn Rectifiers.


Juist, 4 vind ik al meer dan zat, laat staan 6 :seriousf:

minoin
12 mei 2011, 17:38
Wauw, mooi ding!! Gefeliciteerd en veel speel plezier :D Wel herkenbaar dat de amp je niets vergeeft, mijn TriAxis laat ook al mijn speelfouten horen

Thiez
12 mei 2011, 18:16
Mooi dingetje hoor! ik moet hem ook nog eens een keer opnieuw testen. Ik heb hem een keer geprobeerd in de muziekwinkel en ik vond het echt lijken of er een doek over de speaker hing, dus misschien verkeerde cab eronder gepakt.

FrankC
12 mei 2011, 18:55
Hey luitjes!

Oke net wat kiekjes geschoten en dan moest er toch maar eens een topic aan geweid worden.
In de zoektocht naar een nieuwe amp nadat mijn TSL de deur uit was kwam ik langs dit beest, Een Mesa Boogie Stiletto Deuce II om precies te zijn.
De Stage 1 vond ik al erg overtuigend maar deze is geweldig! (kan ook door hoger volume komen :soinnocent:)

Deze kwam voor een leuk prijsje 2ehands langs en omdat ik blijkbaar toch naar een channelswitcher op zoek was vorige week maar eens langs gereden. En daar stond hij, mooi hoesje eroverheen boekjes erbij en alles, afgezien van een paar schoonheids plekjes werkelijk in nieuwstaat terwijl hij toch al een jaartje oud is.
Affijn, ffkes laten opwarmen, gitaar inpluggen en gááán ! :rockon:
Machtig mooi geluid, gedefinieerd, strak, los, transparant, vol, sprankelend. Werkelijk alles kun je uit dit beest trekken. Het koste een smak geld maar het was het zeker waard! :satisfie:

Helaas nog niet in de band kunnen testen maar in een jam met Buzzel van het forum en mijn broertje op de drums is hij met vlag en wimpel geslaagd!
Grappig om te horen wat voor kwaliteiten hij heeft t.o.v. de tsl, al mijn gitaren klinken in eens veel meer zoals ze horen te klinken. Waarbij wel komt dat wat je erin stopt er ook uit komt, no room for mistakes :soinnocent:

Me is happy! :crazyhappy:

Mooie finish! Ben ik al een tijd op zoek naar. Ipv die afschuwlijke crocodile grill.

Henri H
12 mei 2011, 19:38
Ik heb de croc-tolex, vind het wel mooi, kwestie van smaak denk ik... :)

Gefeliciteerd!

Ik heb mijn stage I wel 's over een 1960A met V30's gehoord, en ook over een Mesa 4x12 half open back met Black Shadows (V30-achtig), maar vind het geen lekkere combi.
Ook bij Vriese (Doetinchem) heb ik 's een 4x12 Mesa Rectifier cab getest op een Deuce II, idem, niet lekker.
Het zal vast opnieuw een kwestie van smaak zijn, maar met mijn 1936 met 65's klinkt ie perfect!
Gek genoeg klinkt ie op mijn 1960B met 65's minder goed, maar dat heb ik maar één of twee keer geprobeerd. Misschien nog 's doen.
Ik heb de Stiletto echter altijd thuis, en de 4x12 in de oefenruimte....

Thiez
12 mei 2011, 19:44
Ik heb hem toen destijds geprobeerd op een koch cabinet. Geen idee of de amp een stage 1 of 2 was. Ik vond het een beetje modderige rommel die eruit kwam. Geen scheur, weinig definitie, etc.
Maar ik hoor van iedereen dat dit niet mogelijk is en ook op internet als ik review lees vind ik niks van dit terug dus vandaar dat ik hem nog een keer wil testen opnieuw.

Mr. Dynamite
12 mei 2011, 21:13
Thanks mannen :satisfie:

Vind het erg mooi met dat leer voorop, persoonlijk vind ik het ook chiquer dan croc-tolex maar dat vind ik ook helemaal niet verkeerd. En dat komt natuurlijk op de 2e plaats he ;)

@H.Huisjes,
Volgens mij komt nu het midhoog karakter van de V30's goed naar voren. Op het overdrive kanaal heb ik nu de treble en presence haast dicht staan, op het clean kanaal gewoon rond 12u zeg maar. Ben erg benieuwd hoe hij met de 65's klinkt. Dat leken mij sowieso al vette speakers toen ik de tsl nog had.
Maar binnenkort eerst eens op de mesa 2x12 slant kast met V30's van Buzzel testen, benieuwd of het veel verschil gaat maken.
Greenbacks lijken me ook gaaf maar dan ga je niet met het vermogen uit komen en ik was nog niet van plan om naar een 4x12 over te stappen.

@Thiez,
Tja misschien komt het door de kast, misschien niet. Ik vind hem iig erg lekker klinken. Wat ook helpt (ook niet nieuw in de buizenwereld) is hem lekker open te zetten. Wat ik ook erg vet vind is dat hij een lekkere attack heeft bij het aanslaan :)