PDA

View Full Version : Digidesign Eleven Rack



Vincent1985
11 mei 2011, 15:44
Beste mensen,

Ik heb mijn oog laten vallen op de Digidesign Eleven Rack. Op het oog een gave unit en wat ik er van gelezen en gezien heb op internet spreekt ie mij best aan. Natuurlijk is hij gemaakt om met audio apparatuur in de studio gebruikt te worden. Maar op de site van avid staat dat ie on stage ook goed te gebruiken is.

Zijn er mensen die de Eleven Rack als effectenunit on stage gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld een poweramp? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar jullie bevindingen!

Groet,
Vincent

bluegate
11 mei 2011, 17:41
Ik gebruik 'm live zonder versterkers, gewoon direct in mijn Inears en in de zaaltafel.
Werkt prima :zz:

TimS
11 mei 2011, 17:55
Ik gebruik 'm live zonder versterkers, gewoon direct in mijn Inears en in de zaaltafel.
Werkt prima :zz:

Ik ook, maar dan met een gewone monitor. Werkt inderdaad prima!

Vincent1985
11 mei 2011, 18:10
Ok. Ik zou hem graag als 'top' gebruiken on stage boven op mijn Mesa Boogie 2x12 cabinet. Dus dat ik in plaats van mn huidige top de Eleven Rack neerleg. Dat kan dan ook neem ik aan? Want een in-ear systeem heb ik niet. Monitoren uiteraard wel.

bluegate
11 mei 2011, 18:15
Kan ook, je hebt dan een eindtrap nodig.
Dan ligt het verder aan persoonlijke smaak of je cabinet en mic simulatie aanzet of niet.
Zelf zou ik dan alleen de amp sim gebruiken en de effecten.

Vincent1985
12 mei 2011, 09:35
Kan ik als eindtrap ook de eindversterker van mn Line6 HD100 top gebruiken? Dan gebruik ik die alleen als eindversterker en de Eleven rack alleen voor de effecten.

(Even off topic: om de hoeveel tijd moet je je buizen vervangen? Die Line6 van mij is natuurlijk niet volbuizen, maar er zitten wel buizen in. Ik heb die amp nu een jaar of 3 denk ik en ik heb de buizen nog nooit vervangen. Wordt dat nog geen tijd....?)

Kingfisher
12 mei 2011, 10:21
Buizen werken, of ze werken niet, het is niet zoals snaren. Om de tien jaar? Hangt er van af hoe bedrijfs-kritisch je versterker is, en hoeveel keer je hem versleurd.

Als het de originele lampen zijn, hou ze wel bij. Een versterker is altijd meer waard indien de originele lampen er bij zitten, denk ik.

TimS
12 mei 2011, 10:58
Kan ik als eindtrap ook de eindversterker van mn Line6 HD100 top gebruiken? Dan gebruik ik die alleen als eindversterker en de Eleven rack alleen voor de effecten.
Dat kan. Je hebt met de Eleven Rack de mogelijkheid delen van de smulatie uit te zetten. Als je hem met een gitaarcabinet gebruikt kan je dus de cabinetsimulatie uit doen. Ik weet alleen niet wat er met de effecten gebeurt die na de versterker gaan geplaatst, misschien weet bluegate dat.

Nocki
18 mei 2011, 10:15
Even OT maar dit is wel een hele fijne preamp:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=142392

Ik heb m zelf ook gebruikt en was er enorm blij mee. Het 2e kanaal mis ik enorm want dat is echt super. 3 trouwens ook :)

Nocki
24 mei 2011, 22:31
EN? Hoe staat het er ondertussen mee?

erwin_ve
25 mei 2011, 10:40
EN? Hoe staat het er ondertussen mee?

Nocki wij zijn erg tevreden en speln nu meer en posten minder...:crazyhappy:

Nocki
25 mei 2011, 11:14
hihi... En waar speel je dan mee? Met de knoppen om een beetje fatsoenlijke sound te vinden of speel je met de gedachte alles maar te verkopen en blokfluit te gaan spelen??? :)

Geintje hoor. Het is een leuke unit.