PDA

View Full Version : Basversterker: Ampeg Micro VR



Devians
11 mei 2011, 15:29
Geachte Bassisten,

Over een week moet ik eindexamen doen, en als ik slaag krijg ik een leuk cadeautje van m'n ouders, een nieuwe versterker.
Nou rust mijn oog al een tijdje op de Ampeg Micro VR Stack.
Toch wou ik jullie mening nog even weten over deze amp.

http://www.ampeg.com/products/classic/microvr/images/MICROVR_LG.jpg


Zelf speel ik in een "poppunk"bandje. Invloeden van Simple Plan, Blink 182, All Time Low, etc. Ik vind de sound van Mark Hoppus uit Blink 182 erg lekker, en ik denk dit wel uit deze amp te kunnen krijgen in combinatie met m'n Squier VM Precision en een plectrum.. ;) Wat ik me wel af vroeg is of je er ook nog wat andere sounds uit kunt halen, bijv. zoals die van Paramore of Madina Lake. Deze spelen met vingers maar hebben toch ook wel een lekkere dikke punchy sound zegmaar, dit staat mij ook wel aan.
Kortom: Hoe divers is deze amp, kan je er verschillende sounds uithalen of is hij heel specifiek op 1 sound gericht.?

Verder vroeg ik me af of ik genoeg aan het vermogen heb (200watt @ 4 Ohm). Voor in m'n kamer en de oefenruimte is dat zat, maar vanaf wanneer heb je meer nodig.? Over watvoor zalen/optredens spreken we dan ongeveer.?

Als laatste hoopte ik dat iemand in staat is mij wat duidelijkheid te verschaffen over hoe het nou precies werkt met die Ohms. Bijv. Als ik later een cabinet van 4 x 10" op 8 Ohm zou kopen, zou ik die dan kunnen gebruiken.? Kortom: hoe zit dat nou precies met die Ohm..? ;)


Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen/duidelijkheid kunnen verschaffen. In ieder geval al ontzettend bedankt voor je aandacht.! =)


Greets,
Jos Prins

Wabbie
11 mei 2011, 15:45
In principe heb je met 200 Watt wel genoeg vermogen om mee te komen in een gemiddelde band als bassist. Maar pas op, die 200 Watt is op 4 ohm en de speakerkast die eronder staat is 8 ohm, de versterker levert op 8 ohm minder vermogen dan die 200 Watt dus misschien dat je toch wat tekort gaat komen.

Mind you, ik heb nog nooit over deze versterker gespeeld en ik ga even af op de specs op de Ampeg website. Zou best kunnen dat je hier prima mee in een band kunt spelen. Ik zou het zelf aan de krappe kant vinden qua vermogen. Maargoed, specs zeggen natuurlijk niet alles. Heb je hem al eens getest en vergeleken met bijvoorbeeld een Hartke of een Markbass?

Tankman
11 mei 2011, 16:00
Volgens mij heeft mijn bassist er zo een thuis staan. Hij is er helemaal wild van en ik wel vertrouwen in zijn mening. Wij spelen metal en in zijn andere band speelt hij top 40 covers. De amp trekt blijkbaar dus beide erg goed.