PDA

View Full Version : Initiatief voor talentvolle artiesten!



Sony Sessions
11 mei 2011, 15:11
Beste Band, Artiest en Muziekliefhebber,

Graag wil ik je uitnodigen om deel te nemen aan mijn afstudeeronderzoek c.q. enquête i.v.m. een initiatief genaamd Sony Sessions van Sony Music Nederland. Het initiatief houdt in dat Sony Sessions muzikanten geheel gratis en vrijblijvend de kans biedt meer in de spotlight te komen staan. Graag wil ik jouw mening als band/artiest en als muziekliefhebber over het initiatief achterhalen en heb daarom twee aparte enquêtes gemaakt. Een voor bands/artiesten en een voor de muziekliefhebber.

Het invullen van de enquête zal niet meer dan 5 minuten van je tijd in beslag nemen. Onder alle deelnemers zullen 3 CD Pakketten verloot worden.

Speel jij dus in een band of ben je soloartiest, dan klik http://www.thesistools.com/web/?id=192805

Maak jezelf geen muziek maar ben jij een grote muziekliefhebber, dan klik http://www.thesistools.com/web/?id=194998

Alvast hartelijk dank voor je deelname!

showband
11 mei 2011, 16:52
is het niet zo dat een platenmaatschappij in staat zou moeten zijn een A&R man op pad te sturen?

weeeeeeeer een volgende tent met "het verdienmodel is dus eigenlijk dat de bands het risico lopen".
"En dat de bands zelf de klant naar sony moeten lokken om zo hun muziek te verkopen zodat sony daar een deel van kan krijgen.."

Wat is de toegevoegde waarde van sony in dit geheel ten opzichte van een eigen beheer productie?

studio's zijn er zat
websites waar je jouw muziek kan verkopen ook.

hoe, en wat gaat sony doen in de promotie van de bands.
Vrijwel alle websites lijken namelijk voornamelijk gericht op het genereren van hits op ads. sellaband, I-tunes, enz verkopen jouw lokale band niet. Zij verkopen hun site en hebben content nodig. En als een band per ongeluk lijkt te gaan lopen zetten ze jou op de voorpagina om aan te tonen dat je op hun site moet klikken.

Een beetje zoals de platenmaatschappij van Stacey Rookhuizen opgezet was. Niemand weet nog hoe het label heette, niemand kan nog een band noemen die daar hun successen op had. Maar stacey is nu popdocente en celebrity. Dus de klus is geklaard en de platenmaatschappij met veel publiciteit opgedoekt.....