PDA

View Full Version : Fender The Twin



marclinh0
11 mei 2011, 14:13
Hallo,

ik heb een Fender The Twin en Boss GT-8 /Gibson Les Paul.
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die deze versterker of zelfs deze combinatie hebben.
Wat voor muziek speel je er mee en wat zijn settings voor je beste geluid?

mvg
H0

marclinh0
12 mei 2011, 12:54
Geweldig...ik ben de enige in NL met die versterker...dat kan maar 2 dingen betekenen:

Of: Hij is een collectors item en ik ga hem voor 10k verkopen

of jullie vinden er niets aan...?

Ook dat mag je melden!


mvg


H0

tommus42
12 mei 2011, 12:56
mmm, ik ken die versterker wel, mooi ding. Maar die GT8, heb je die in de lus?

marclinh0
15 mei 2011, 14:05
mmm, ik ken die versterker wel, mooi ding. Maar die GT8, heb je die in de lus?

Ik heb beide manieren uitgeprobeerd...dus alleen de eindtrap met GT-8 en ook als effectpedaal voor de voortrap..
Klinkt allebei hetzelfde, als je wat met de eq aanpast.

Maar dat is eigenlijk de vraag : Wie heeft een voorkeur voor de plaatsing en waarom?

mvg

H0

kidrock
15 mei 2011, 19:12
Er wordt vaak gezegd om de galm & delay effecten in de loop te plaatsen en al het andere voor de amp. Bij 1 van mijn setups heb ik een TC G-force in de loop en dat klinkt wel goed, maar ik gebruik ook regelmatig een Nova system rechtstreeks in een combo en ik moet zeggen dat het ook heel goed klinkt... oftewel er is geen wet hoe je effecten moet gebruiken. Tis wat je zelf mooi vindt klinken ;)

Mitch
15 mei 2011, 19:54
Een cleane versterker en een multi-effect. Ja, je bent waarschijnlijk de enige. Of gewoon ongeduldig op reacties :D

marclinh0
18 mei 2011, 09:53
Een cleane versterker en een multi-effect. Ja, je bent waarschijnlijk de enige. Of gewoon ongeduldig op reacties :D

Nou niet ongeduldig:crazyhappy::crazyhappy:

Is dat werekelijk zo vreemd...ik kan niet wennen aan die " eentonige" distortion op zo'n Marshall of wat dan ook
Ik gebruik de 4Cable Methode om de GT-8 aan te sluiten en kan dus de pre-amp , omzeilen of waar dan ook in de FX Chain zetten

Let wel , ik ben best te vreden over mijn sound....maar zijn we niet allemaal op zoek voor de ideale, de beste, de warmste de......:seriousf:

mvg
H0

kidrock
18 mei 2011, 17:34
Let wel , ik ben best te vreden over mijn sound....maar zijn we niet allemaal op zoek voor de ideale, de beste, de warmste de......:seriousf:

Ik hoop niet dat ik je teleurstel... maar die bestaat helemaal niet :sssh:

Waarom denk je dat de meeste hier al jaren rond hangen :seriousf:

Maar ff zereneus het blijft altijd een compromis (speel stijl, toon, mogelijkheden, budget, enz.) Pas na heel veel uit te proberen (en helaas veel kopen en verkopen) krijg je een beter beeld van de sound en de amp(s) die bij je past, maar dan nog... niks is zo veranderlijk als de mens ;)

muziekschuur
19 mei 2011, 09:08
Ik heb die versterker. En werk met een analoge pedalenbak. Ik vind de versterker erg mooi. Mijne is een head. Hij is een goto versterker voor Robben Ford overseas of op plekken waar hij geen Dumble wil gebruiken.

http://www.online-discussion.com/RobbenFord/viewtopic.php?t=91&sid=9471479a36dc63166f3a1028c10cf6fd

Het is wel een versterker die je goed moet servicen omdat er twee capacitors in zitten die eigenlijk een te lage waarde hebben. En dus verkruimelen op den duur met allerlei problemen aan de printplaat op den duur.

Die GT8..... Kweenie. Ik ben inmiddels meer voor analoge effecten.

http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbPXec
In dit filmpje een Fender The Twin met een CMATMODS BROWNIE. Een pedaal dat je een plexi sound (brown sound) geeft uit deze versterker.

Ik gebruik zelf een Mesa Boogie V-twin pedaal bij deze versterker. & een Danelectro Coolcat Vibe (Univibe sound).

Ik heb mijn V-twin pedaal nieuw gekocht in de 90'er jaren. (rib uit m'n lijf). Maar nu zou ik een CMATMODS BROWNIE verkiezen. De Brownie is een BSIAB II pedaal. Een BROWN SOUND IN A BOX (versie 2) pedaal. Daar zijn ook DIY prints van als je zelf zo'n pedaal wil bouwen (en minder uit wil geven).

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=463515