PDA

View Full Version : Hngd prs cu24



jutter
11 mei 2011, 12:40
Gewoon een bijna nieuwe, omdat hij er zo smakelijk er uit ziet! Black Cherry uit 2008 maar amper bespeeld. Hij heeft 24 fretjes niet dat ik ze allemaal gebruik, perfekte tremolo ontstemt helemaal niet, locking tuners, 5 way rotary switch (even wennen) en een zeer breed inzetbaar geluid. De tussenstandjes zijn à la Fender maar heeft een eigen karakter. Humbuckers klinken vet maar is anders dan een LP, wat moderner. Helaas geen birdinlays maar mooninlays wat ik op zich ook erg mooi vind.

Voilà:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20CU24/DSC02228.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20CU24/DSC02226.jpg

Dealer
11 mei 2011, 12:45
wauw

mooie kleur ook

Orpheo
11 mei 2011, 13:32
bedriegt het oog mij? zie ik singlepiece quilt top?!


sweet!:rockon:

Rinze
11 mei 2011, 13:38
Mooi ding, mooie kleur ook.

wytz
11 mei 2011, 13:44
Gefeliciteerd! Waanzinnige machine.
Ik heb zelf een cu-22 uit 2005. Destijds nieuw gekocht, nooit spijt van gehad. Ik kan me niet voorstellen dat ik die ooit wegdoe. Heeft echt een eigen sound, als je er van houd kan je er veel plezier op beleven. Ik heb een aantal goede gitaren maar de prs is echt een eigen klasse. Heb je een wide fat of een wide thin neck?

Ik speel hem zelf icm een koch twintone, ben daar erg tevreden over. Heb je die van jou nog of is deze inmiddels al te koop gezet? Ik vind dat ze elkaar erg mooi aanvullen. Ik gebruik standje '4' voor rythm en dan naar standje '5' (brug) voor lead, krijgt je amp meteen een schop onder zijn kont. Met een beetje handigheid krijg je met deze gitaar echt bijna elke amp zonder aan de amp te zitten van 'clean' naar zwaar overstuurd, op de een of andere manier beter dan mijn andere gitaren. Meest veelzijdige gitaar die ik ken, als je maar één gitaar mee wilt nemen naar een optreden, is hij dan ook ideaal.

Ik vind zelf dat hij erg prettig is in een bandmix. Hij is goed hoorbaar maar nooit overdreven 'prominent', zoals een les paul dat soms wel is.

jutter
11 mei 2011, 13:46
bedriegt het oog mij? zie ik singlepiece quilt top?!


sweet!:rockon:

Het oog bedriegt je niet!

Kingfisher
11 mei 2011, 13:47
Het zijn toch bloedmooie dingen, die PRS'en :crazyhappy:

jutter
11 mei 2011, 13:48
wauw

mooie kleur ook


Mooi ding, mooie kleur ook.

Dank je! Kleur moest ik even aan wennen maar ik vind hem nu ook mooi!

LucaBrasi
11 mei 2011, 13:49
Nice! Dacht even dat de kleur Scarlet Red was, maar dus blijkbaar toch niet. Gefeliciteerd!

jutter
11 mei 2011, 13:55
Gefeliciteerd! Waanzinnige machine.
Ik heb zelf een cu-22 uit 2005. Destijds nieuw gekocht, nooit spijt van gehad. Ik kan me niet voorstellen dat ik die ooit wegdoe. Heeft echt een eigen sound, als je er van houd kan je er veel plezier op beleven. Ik heb een aantal goede gitaren maar de prs is echt een eigen klasse. Heb je een wide fat of een wide thin neck?

Ik speel hem zelf icm een koch twintone, ben daar erg tevreden over. Heb je die van jou nog of is deze inmiddels al te koop gezet? Ik vind dat ze elkaar erg mooi aanvullen. Ik gebruik standje '4' voor rythm en dan naar standje '5' (brug) voor lead, krijgt je amp meteen een schop onder zijn kont. Met een beetje handigheid krijg je met deze gitaar echt bijna elke amp zonder aan de amp te zitten van 'clean' naar zwaar overstuurd, op de een of andere manier beter dan mijn andere gitaren. Meest veelzijdige gitaar die ik ken, als je maar één gitaar mee wilt nemen naar een optreden, is hij dan ook ideaal.

Ik vind zelf dat hij erg prettig is in een bandmix. Hij is goed hoorbaar maar nooit overdreven 'prominent', zoals een les paul dat soms wel is.

Ik heb de wide thin en voldoet mij erg goed. De TT heb ik ook nog. In het verleden heb ik getwijfeld om hem weg te doen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb! De combinatie PRS en Koch is super! Lange tijd geleden dat een gitaar zo goed matchte met de Koch. Als ik de gain op 5 zet en dan de volume op de prs terugdraai krijg ik een bijna clean geluid; erg mooi en live erg bruikbaar!

jutter
11 mei 2011, 13:56
Het zijn toch bloedmooie dingen, die PRS'en :crazyhappy:


Nice! Dacht even dat de kleur Scarlet Red was, maar dus blijkbaar toch niet. Gefeliciteerd!

Thanks! Ben er dan ook erg blij mee!

Lexvandoef
11 mei 2011, 14:03
Hoe is die Wide Thin neck? Erg dun en plat of valt dat wel mee? Waar is die mee te vergelijken qua neck?

jutter
11 mei 2011, 14:07
Hoe is die Wide Thin neck? Erg dun en plat of valt dat wel mee? Waar is die mee te vergelijken qua neck?

Het is zeker geen Ibi neckje; wat dikker. Iets slanker dan de MM Luke. Moeilijk uit te leggen. Zelf hou ik meestal van dikke U necks maar deze ligt heel comfortabel in de hand.

jutter
11 mei 2011, 14:09
Gefeliciteerd! Waanzinnige machine.
Ik heb zelf een cu-22 uit 2005. Destijds nieuw gekocht, nooit spijt van gehad. Ik kan me niet voorstellen dat ik die ooit wegdoe. Heeft echt een eigen sound, als je er van houd kan je er veel plezier op beleven. Ik heb een aantal goede gitaren maar de prs is echt een eigen klasse. Heb je een wide fat of een wide thin neck?

Ik speel hem zelf icm een koch twintone, ben daar erg tevreden over. Heb je die van jou nog of is deze inmiddels al te koop gezet? Ik vind dat ze elkaar erg mooi aanvullen. Ik gebruik standje '4' voor rythm en dan naar standje '5' (brug) voor lead, krijgt je amp meteen een schop onder zijn kont. Met een beetje handigheid krijg je met deze gitaar echt bijna elke amp zonder aan de amp te zitten van 'clean' naar zwaar overstuurd, op de een of andere manier beter dan mijn andere gitaren. Meest veelzijdige gitaar die ik ken, als je maar één gitaar mee wilt nemen naar een optreden, is hij dan ook ideaal.

Ik vind zelf dat hij erg prettig is in een bandmix. Hij is goed hoorbaar maar nooit overdreven 'prominent', zoals een les paul dat soms wel is.

Heb jij trouwens de Koch I of II? Combo of top?

Venlonaer
11 mei 2011, 14:13
Wauw dat is een hele mooie top!:ok:

wytz
11 mei 2011, 14:14
TT1 combo. Ben er zeer tevreden over. Zit er wel over te denken op termijn er een kastje bij te maken/kopen met 2 EV12's of DP12's, en dan een aparte headshell erbij. Maarja, dat kost weer een hoop en op zich werkt het zoals het nu is prima. Net als jij, gain op 5 en dan terugdraaien op PRS. Klinkt als een klok en de twintone is ook goed te vervoeren (en in mijn ervaring erg betrouwbaar!).

De combi prs + koch is wel echt te gek. Vind ik dan!

Ik verbaas me er wel eens over dat de pickups in de prs erg veel gebasht worden, ik kan me er niet in vinden. Overigens weet ik niet zeker wat er bij mij in zit, wel gewoon zoals die geleverd werd. Ik dacht met dragon II's...

jutter
11 mei 2011, 14:18
TT1 combo. Ben er zeer tevreden over. Zit er wel over te denken op termijn er een kastje bij te maken/kopen met 2 EV12's of DP12's, en dan een aparte headshell erbij. Maarja, dat kost weer een hoop en op zich werkt het zoals het nu is prima. Net als jij, gain op 5 en dan terugdraaien op PRS. Klinkt als een klok en de twintone is ook goed te vervoeren (en in mijn ervaring erg betrouwbaar!).

De combi prs + koch is wel echt te gek. Vind ik dan!

Ik verbaas me er wel eens over dat de pickups in de prs erg veel gebasht worden, ik kan me er niet in vinden. Overigens weet ik niet zeker wat er bij mij in zit, wel gewoon zoals die geleverd werd. Ik dacht met dragon II's...

Dan hebben we dezelfde Koch! Ben eigenlijk best wel benieuwd hoe jij je eq hebt ingesteld....
Wat betreft de pups, die kun je toch zo terug vinden?

wytz
11 mei 2011, 14:23
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat de pickups zijn, als het klinkt dan klinkt het toch? Overigens weet ik bijna zeker dat het dragon II's zijn. Het is zo'n 20th anniversary met van die vogeltjes.
Ik ben eigenlijk heel simpel met eq. Alles op midden, en dan bass, treble en vooral presence een stukje terug, ook afhankelijk van de ruimte en gitaar. Clean heb ik alles midden.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar jouw settings! Zeker om ze dan ook eens zelf te proberen..

Liquid_Metal
11 mei 2011, 14:27
Het oog bedriegt je niet!

Vet, dat wil ik ook altijd nog steeds :). Het blijven supervette gitaren.

jutter
11 mei 2011, 14:29
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat de pickups zijn, als het klinkt dan klinkt het toch? Overigens weet ik bijna zeker dat het dragon II's zijn. Het is zo'n 20th anniversary met van die vogeltjes.
Ik ben eigenlijk heel simpel met eq. Alles op midden, en dan bass, treble en vooral presence een stukje terug, ook afhankelijk van de ruimte en gitaar. Clean heb ik alles midden.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar jouw settings! Zeker om ze dan ook eens zelf te proberen..

Cleane kanaal:
B-3
M-6
T-5

OD kanaal:
Gain-4
Pres.-7
B-3
M-7
T-5,5

Reverb een heel klein beetje open, zo dat je hem net hoort. Voor de rest een Boss DD-3 in de loop. Dat is alles wat ik gebruik.

Deze gebruik ik zowel live als thuis.

jutter
11 mei 2011, 14:30
Wauw dat is een hele mooie top!:ok:


Vet, dat wil ik ook altijd nog steeds :). Het blijven supervette gitaren.

Dank je!
@LM; een echte aanrader!

joskedentweede
11 mei 2011, 15:32
Wow! Wat een gitaar, een prachtige PRS. Hoewel ik meer van plaintops hou is deze top echt wel te smaken!

Heb jammer genoeg nog nooit een PRS in mijn handen gehad, maar sinds ik Alex Lifeson erop heb zien spelen staat een PRS toch ook op mijn geheime lijst :sssh:

jze
11 mei 2011, 21:45
Gefeliciteerd! Blijven mooi die PRS customs, vind dit toch wel een klassieker.
Die 5 way rotary is inderdaad wennen, heel snel switchen lukt mij nog steeds niet.

Hendriks
11 mei 2011, 21:53
Mooi Alex , onlangs heb ik nog een paar PRS geprobeerd , strak spul.

Groetjes uit Spanje

jutter
11 mei 2011, 21:57
Mooi Alex , onlangs heb ik nog een paar PRS geprobeerd , strak spul.

Groetjes uit Spanje

Henk, hier in Nederland hebben we ook Spaanse gitaartjes hoor...!:seriousf:

jutter
11 mei 2011, 22:00
Gefeliciteerd! Blijven mooi die PRS customs, vind dit toch wel een klassieker.
Die 5 way rotary is inderdaad wennen, heel snel switchen lukt mij nog steeds niet.

Deze wordt ook wel de kern/spil van PRS genoemd dus is eigenlijk inderdaad een klassieker! Het switchen gaat mij steeds beter af; kwestie van oefenen?

Mr. Dynamite
11 mei 2011, 22:02
Goeiendag, das een mooie zeg! :crazyhappy:
Donker rood, quilt top.. hmmm ja helemaal mijn taste :satisfie:

Hendriks
11 mei 2011, 22:02
Henk, hier in Nederland hebben we ook Spaanse gitaartjes hoor...!:seriousf:
LOL , ik ben zondag bij een vriend in Sevilla langs geweest en dat had ik beter niet kunnen doen , die had mij toch een voorraad staan o.a. 3 prs Mc Carthy´s , maar dankzij hem nu gas voor een Gibson ES 225 .

jutter
11 mei 2011, 22:07
Goeiendag, das een mooie zeg! :crazyhappy:
Donker rood, quilt top.. hmmm ja helemaal mijn taste :satisfie:

Dank je! Toen ik hem net had vond ik hem wat saai; ik moest wennen aan de kleur. Nu vind ik hem erg mooi!

jutter
11 mei 2011, 22:08
LOL , ik ben zondag bij een vriend in Sevilla langs geweest en dat had ik beter niet kunnen doen , die had mij toch een voorraad staan o.a. 3 prs Mc Carthy´s , maar dankzij hem nu gas voor een Gibson ES 225 .

Toe maar weer! Binnenkort zeker wat fotootjes van een ES 225......?:)

Hendriks
11 mei 2011, 22:31
Toe maar weer! Binnenkort zeker wat fotootjes van een ES 225......?:)
Na deze vakantie is het even weer rustig aan doen , de ES was er 1 met P90´s en kwam uit 1958 , wow wat een gitaar, hij had ook nog een ES335 historic 1995 en een PRS holow bodie , maar die 225 was ongelofelijk.

Shredder Mike
12 mei 2011, 00:41
Alex, alsnog gefeliciteerd met je aanwinst. De hals is overigens een regular. Dat we daar niet over gesproken hebben! Als de nek niet goed had gevoeld had je me zeker gevraagd welk type het is. En aangezien je dat niet deed, voelde het vast niet vreemd aan.

jutter
12 mei 2011, 00:55
Alex, alsnog gefeliciteerd met je aanwinst. De hals is overigens een regular. Dat we daar niet over gesproken hebben! Als de nek niet goed had gevoeld had je me zeker gevraagd welk type het is. En aangezien je dat niet deed, voelde het vast niet vreemd aan.

Hé Maikel, leuk je hier te treffen! Neck voelt gewoon goed aan, vandaar dat ik het niet gevraagd heb. Ik ging ervan uit dat dit een wide thin zou zijn omdat ik nogal forse halzen gewend ben en deze wat dunner aan voelde. Ben blij weer een gitaar met trem te hebben en ook nog ééntje die spatzuiver is!

Kingfisher
12 mei 2011, 11:18
Ik heb een aantal weken geleden zowel de wide thin als de wide regular in handen gehad (zie mijn post over meet en greet with PRS): die wide thin is echt wel een speciaal gevalletje, net een plank die je in de handen hebt. Ik kon er niet op spelen, dus ik heb de wide regular genomen.

macwilliams
12 mei 2011, 23:00
Ik heb niks met prs, ook niet met disse...
Mocht ik ooit de kans krijgen op een (dure) prs te mogen spelen dan zal ik niet aarzelen dat dus niet te doen. Want stel je voor dat ik hem fijner vind spelen dan m'n eigen gitaren. Dan heb ik plots gas voor zo'n lilleke kitsch plank.



Jedoch,
gefeliciteerd.

Veel verschil met de GT ?





Boov'nstoand reaksie isse niet al te swoar an te till'n!

jutter
13 mei 2011, 00:30
Ik heb niks met prs, ook niet met disse...
Mocht ik ooit de kans krijgen op een (dure) prs te mogen spelen dan zal ik niet aarzelen dat dus niet te doen. Want stel je voor dat ik hem fijner vind spelen dan m'n eigen gitaren. Dan heb ik plots gas voor zo'n lilleke kitsch plank.



Jedoch,
gefeliciteerd.

Veel verschil met de GT ?





Boov'nstoand reaksie isse niet al te swoar an te till'n!

Veel verschil? Nou nee, behalve dat er een trem op zit! O ja, het model is wat anders en het geluid ook:seriousf:
Maar ff serieus; ik miste de tremolo. Het geluid is ook wat moderner. Ik heb de GT geruild met deze PRS van medeforummer Shredder Mike die liever een Gibson LP heeft en ik heb liever een PRS. Ook hoef ik er niet swoar an te till'n wat deze PRS is een stuk lichter dan de LP :-)

Schedel
13 mei 2011, 14:17
PRS !!!!!!!!!!!!!!! Altijd de top!!! Wat zijn ze toch mooi:rockon: