PDA

View Full Version : Licht Aangeslagen Tone



Cageman
11 mei 2011, 09:30
Triest image en idealen heb je dan. Tering wat een zooitje.
Lijkt met dat je een dergelijke combinatie niets anders kan krijgen dan een teringzooi aan ruis, of juist helemaal geen geluid (zie eerder genoemde argument met kabeltje los). Maar goed, die stukken tape zijn wel te triest voor woorden. 'Anonimiteit' willen benadrukken met een stuk tape.. pfff..


O ja, iedere kritische uitlating is meteen weer meelijwekkend of haatdragend. Beetje te makkelijk. Het is en blijft een forum, daar krijg je meningen te horen. Ook meningen die je niet aanstaan. :grouphug:

Daar krijg je meningen te horen ja, en als die meningen dan weinig of niet beargumenteerd zijn, heb je het recht om daar aangeslagen op te reageren.

Ik luister zelf ook eigenlijk nooit naar GY!BE, maar ik denk zo langzamerhand te merken dat er een soort "we zijn in ieder geval niet als TGP waar iedereen het altijd met elkaar eens is" sfeer hangt over alle topics. Dit komt er dan op neer dat nu in bijna alle topics (in effecten en randapparatuur) er wel ergens een post tussenzit die het ergens zwaar mee oneens moet zijn, of iets onzin vindt, of het nodig vindt om andere mensen hoe dan ook op een cynische manier te verbeteren.
Dit zorgt er naar mijn idee voor dat geen enkele mening ooit nog een klein beetje wat zal voorstellen, omdat je toch ALTIJD zult weten dat mensen iets anders denken. Iemand een beetje in zijn fanboyism houden, kan toch geen kwaad?

Ik hoop dat dit goed opgepakt wordt, maar als de mods het liever hier niet hebben en verwijderen kan ik dat natuurlijk verwachten

Peace:soul:

DemolitionColorScheme
11 mei 2011, 09:44
Ik ben het hier wel mee eens, maar dat was al vanaf dat ik hier kwam kijken. Er hangt hier altijd een beetje een grote bek / pest-sfeer. Erg verwelkomend is het hier, naar mijn mening, nooit echt geweest. Je went hier wel aan en je komt hier voornamelijk ook voor de informatie, etc, maar 'gezellig' en 'warm' is het hier nooit geweest.

"Waarom kom je dan naar dit forum?"
Zoals ik zei, informatie.

beruk
11 mei 2011, 10:09
Dit zorgt er naar mijn idee voor dat geen enkele mening ooit nog een klein beetje wat zal voorstellen, omdat je toch ALTIJD zult weten dat mensen iets anders denken.

Dat heet discussieren volgens mij.


Ik ben ook een liefhebber van het godspeed etc bandje. Hoe ze hun muziek maken en of ze nu wel of geen multinationals haten interesseert mij geen flikker. Zolang het maar klinkt.
(en als ik mij niet vergis is dat nu nét ook de houding van de band zelf.... :soinnocent: )



Wijven geneuzel bijvoorbeeld over links of rechtsdraaiende bakelieten of pvc chickenhead knoppen met of zonder toooneechambers hoort bij dit forum.

DemolitionColorScheme
11 mei 2011, 10:15
Dat heet discussieren volgens mij.
Natuurlijk, maar ik merk dat de toon van dit forum voornamelijk wat ... agressiever is?

beruk
11 mei 2011, 10:25
Ja, een zekere overeenkomst met voetbal international op tv en hier bespeur ik ook wel eens, haantjes, hé?
Andere fora ken ik niet goed
Zet tien kerels met hetzelfde vak of hobby bij elkaar en je hebt dit.
Kortom: welkom in de grote mensen wereld. Het is niet anders.

Dirk_Hendrik
11 mei 2011, 10:25
Dit is de rubriek effecten. Gezien de bron van deze discussie laat ik dit draadje nog even open.

Wel;
Zoals gezegd is dit een duscussieforum. daar krijg je meningen. Persoonlijk stel ik meer prijs op onderbouwde kritisch meningen (waar ik als het gaat om onderbouwing ook meteen het boetekleed aan mag trekken) dan op TGP bruinepolsjescomplimentwerk.

Kim Wilson
11 mei 2011, 10:31
Ik zou het houden op "opener". Ik ken inmiddels vrij veel vaste forumleden ook in het echt, en ik ben ervan overtuigd dat het niet zo agressief bedoeld is als dat het soms over kan komen in een stukkie tekst op een scherm. Neemt niet weg dat het idd soms wel iets minder kan.

Over die gezelligheid en warmte, misschien merk je er buiten Offtopic weinig van, maar ik ervaar de vaste leden van dit forum wel als één van de meest hechte groepen. Nooit te beroerd om elkaar te helpen, een woord van steun als iemand dat nodig heeft, regelmatig grotere of kleinere meetings of spontane afspraken tussen leden. Dus nee, afstandelijk kan ik het hier niet noemen.

Cageman
11 mei 2011, 10:41
Dat er gediscussieerd wordt op een forum is logisch natuurlijk. Het gaat me inderdaad vooral om de toon, maar ook om dat men soms wanneer men zijn/haar mening wilt geven eventjes kan nadenken of deze voor de TS van belang is.
Dat wanneer iemand een bepaalde muziek/geluid/gear voorkeur/smaak heeft en jij dat toevallig niks vindt, je kunt zeggen: "die muzieksmaak deel ik dan wel niet met je, maar OT kan ik je dit vertellen: blablablabla".
Iedereen kan/mag zijn mening geven en dat is iets goeds, alleen deze soms even achterwege laten kan ook op prijs gesteld worden.

zoon van Piet
11 mei 2011, 10:51
Ach ja, soms gaat het lekker tekeer. Ik hou daar wel van, ben immers opgegroeid in tijden van zware shag en dito discussies ;) En het is eigen aan de anonimiteit van wwwforums om je net effe wat lekkerder te laten gaan dan je irl zou doen/durven. Maar het is hier zeker minder erg dan op sommige andere fora. Sadomasochisten op dit gebied verwijs ik graag naar nl.politiek of zo: effe wat links roepen en dan in dekking.. ;)
Maar ik ben heel blij met iedere heftige discussie, het levert tenminste meer op dan dat bruintongengedoe. Zal geen namen noemen, want ik kom al jaren zelden op tgp. Echte discussies zijn voedsel voor de geest, ik wil graag kennis nemen van de ideeën van anderen. en wil - als veteraan- graag mijn ervaringen en ideeën overdragen. En juist de eigengereide meningen zijn daarom kostbaar. Om die reden blijf ik fan van Orpheo, al ben ik het bijna nooit met hem eens.
En in zo'n topic over pedalen met plakbandjes duiken dan een boel statements op die niks met muziek en nog minder met pedalen van doen hebben.. maar ook dat moet kunnen. want muziek in alhaar facetten is een echo des lebens. Dus is ook het gemekker over plakbandjes terecht - van zowel voor- als tegenstanders.

E af en toe een keer lekker zeiken als je slechte zin hebt lucht best op! ;)

Nielsje
11 mei 2011, 10:58
Aangezien ik in de openingspost word gequoteerd, lijkt het me dat ik me wellicht wat moet verduidelijken.

Uit het niets staat er ineens een reeks foto's van erg slordige en vooral opvallende pedalboards op het forum. De topic titel zegt mij niets: nou kan het dus zijn dat ik wellicht wat mis in m'n muzikale opvoeding, het zorgt er in ieder geval voor dat ik wat objectiever naar de pedalboards kan kijken.

Ik zie van alles aan die boards wat 'beter' kan, maar dat is een ieders eigen zorg. Ik zeg alleen dat het een zooitje is. Mag dat niet?

Over de tape: sorry, maar ik vind het gewoon knullig. Zoals Rinze zegt: met alleen zo'n stukje tape vestig je juist de aandacht op je spullen. Doe het dan goed, en doe ze in anonieme behuizingen, of een Pete Cornish achtig iets. Nu vind ik het gewoon lui overkomen, ongeacht wat nou de reden is van het afplakken. Ik vind namelijk dat je diegene (de bouwer) die verantwoordelijk is voor jouw goede sound best wat aandacht mag schenken. Maar, dat ben ik..

Verder vind ik het forum helemaal niet onvriendelijk. Veel mensen hier zijn gewoon wat kritischer dan wat je misschien gewend bent. Als je aan je aars gelikt wil worden, dan kan je beter naar TGP gaan. (compensatie smiley ->) :)

DemolitionColorScheme
11 mei 2011, 11:28
Als je aan je aars gelikt wil worden, dan kan je beter naar TGP gaan. (compensatie smiley ->) :)
Wel amusant dat TGP altijd als voorbeeld genomen moet worden en in een negatief licht gezet moet worden. Ja, het is een plek van enabling, het raven over gear etc. en ik kom er ook praktisch nog zelden, maar het grote verschil is, weer ... de toon. Ik ben daar een lange tijd geweest en heb zelden onvriendelijk reacties gehad, alleen maar goed advies en hulp als ik iets zocht of wilde weten. Ik snap het punt dan niet zo waarom het op dit forum zo compleet anders is en waarom er, inderdaad, haantjesgedrag vertoond wordt. Is dat iets Nederlands dan? Ik neem aan van wel ...

Ik ben het helemaal met Cageman eens, maar ik denk dat dat niks zal veranderen. Het ligt ook aan de karakters van de individuen.

Kim Wilson
11 mei 2011, 11:42
Als je hier om advies vraagt, krijg je dat toch ook gewoon? Het topic waar naar verwezen wordt, was geen vraag om advies. Een dergelijk topic openen met een hele rits foto's is IMO vragen om reacties, nou, die kun je krijgen. Maar als je advies wilt, zijn er hier legio mensen die je daar goed van kunnen voorzien. En juist de kritische posts zijn de meest waardevolle, omdat die je aanzetten tot nadenken en kijken naar je eigen situatie en spullen. Het zijn ervaringen die mensen hier hebben opgedaan en soms zijn ze tegen tekortkomingen aangelopen. Wees dan blij dat je ook die ervaringen krijgt, dan kun je er wat mee doen.

En waarom het zo anders is als op andere fora (vind ik overigens nog wel aardig meevallen, ik ken wel andere fora waar het er nog anders aan toe gaat), is denk ik omdat de meeste mensen elkaar ook IRL kennen. Dan kun je gewoon kritisch zijn zonder bang te zijn dat je "vriendjes" verliest.

Harry
11 mei 2011, 11:45
ook ik vind de toon niet onvriendelijk hier. Af en toe mag het best iets minder, maar je kunt verwachten dat je reacties krijgt.

Verder heb ik geen idee wat TPG en GE-BY of wat dan ook moge wezen (heb geen zin om terug te gaan naar de vorige pagina), maar ik vind het gebruik van insiders-afkortingen irritanter dan als iemand zijn mening geeft. Al heb je het volle recht om hier iets op te zeggen, zoals in dit geval.

(en beide heren, Nielsje en Mitch, die je aanhaalt in je openingspost zijn in levende lijven uitermate genietbare personen)

HaroldA
11 mei 2011, 11:51
http://www.andreasschwartz.com/wp-content/uploads/2010/03/arguingontheinternet.jpg

Dat vat ieder discussieforum wel samen volgens mij.

tomdiedom
11 mei 2011, 11:59
http://www.andreasschwartz.com/wp-content/uploads/2010/03/arguingontheinternet.jpg

Dat vat ieder discussieforum wel samen volgens mij.


ben ik het helemaal niet mee eens!

HaroldA
11 mei 2011, 12:01
ben ik het helemaal niet mee eens!

Wellus! :soinnocent:

tomdiedom
11 mei 2011, 12:13
Wellus! :soinnocent:

Okay...
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTLV_AhsNQ2y6uzzVpud8fDq6-PEgsVjltzHhjRR67oR62lkOyt

Cageman
11 mei 2011, 12:15
Ik geloof graag dat de meeste mensen hier als persoon allemaal toffe peren zijn hoor xD.
Over de toon (en wat ik hiervoor gezegd heb) was gewoon even een constatering die ik de laatste weken steeds meer bevestigd zie. Daarom wilde ik er even wat over zeggen, wat gelukkig kan op dit forum :):cheerup:
Als er nog mensen op willen reageren; gaat uw gang, maar wat mij part kan het draadje wel verplaatst/verwijderd worden/op slot of wat de moderators ermee willen. Tnx voor de serieuze reacties :)

FruscianteFan
11 mei 2011, 13:02
Daar krijg je meningen te horen ja, en als die meningen dan weinig of niet beargumenteerd zijn, heb je het recht om daar aangeslagen op te reageren.

Ik luister zelf ook eigenlijk nooit naar GY!BE, maar ik denk zo langzamerhand te merken dat er een soort "we zijn in ieder geval niet als TGP waar iedereen het altijd met elkaar eens is" sfeer hangt over alle topics. Dit komt er dan op neer dat nu in bijna alle topics (in effecten en randapparatuur) er wel ergens een post tussenzit die het ergens zwaar mee oneens moet zijn, of iets onzin vindt, of het nodig vindt om andere mensen hoe dan ook op een cynische manier te verbeteren.
Dit zorgt er naar mijn idee voor dat geen enkele mening ooit nog een klein beetje wat zal voorstellen, omdat je toch ALTIJD zult weten dat mensen iets anders denken. Iemand een beetje in zijn fanboyism houden, kan toch geen kwaad?

Ik hoop dat dit goed opgepakt wordt, maar als de mods het liever hier niet hebben en verwijderen kan ik dat natuurlijk verwachten

Peace:soul:
Dit vind ik eigenlijk best grappig, want ik nam die hele discussie zelf niet zo serieus. Qua afplakken... tsjah. "waar lul je over". Ik kreeg er meer een gevoel van dat ik mezelf gelukkig mag prijzen dat ik GY!BE wél kan waarderen ;)

Maar goed, ik ben zelf ook behoorlijk cynisch. Misschien heb ik er daarom weinig last van.

Mitch
11 mei 2011, 19:22
Discussie is wat mij betreft ook prima hoor. Een meta-discussie kan op zijn tijd best. Meteen even de duidelijkheid dat er gewoon met open vizier gediscussieerd mag worden hoor. Als iemand iets over mij of D_H heeft aan te merken moet -ie dat hier en nu vooral even doen, da's helemaal oké.
:ok:

Dus:

Daar krijg je meningen te horen ja, en als die meningen dan weinig of niet beargumenteerd zijn, heb je het recht om daar aangeslagen op te reageren.

Ik luister zelf ook eigenlijk nooit naar GY!BE, maar ik denk zo langzamerhand te merken dat er een soort "we zijn in ieder geval niet als TGP waar iedereen het altijd met elkaar eens is" sfeer hangt over alle topics. Dit komt er dan op neer dat nu in bijna alle topics (in effecten en randapparatuur) er wel ergens een post tussenzit die het ergens zwaar mee oneens moet zijn, of iets onzin vindt, of het nodig vindt om andere mensen hoe dan ook op een cynische manier te verbeteren.

Als ik even voor mezelf spreek: ik weet dat ik het soms aanhaal, TGP, maar zeker niet iedere week en zeker niet in ieder topic. Dat gevoel dat je hebt is, als ik ook naar andere topics kijk, echt een tandje te sterk. Misschien vergelijkbaar met het onveligiheidsgevoel dat mensen in een wijk hebben. Dat gevoel wordt soms negatiever, terwijl de statistieken laten zien dat de criminaliteit daalt :listen: Kortom: daar wil ik eigenlijk wel wat meer bewijs voor zien, ik ben er niet van overtuigd dat het zo is. Wél is het zo dat een stevige mening hier niet geschuwd hoeft te worden. Maar anderzijds wordt er ook gewoon geluisterd naar subtiele posts? En veel belangrijker: het klinkt nu alsof het vooral hip is om dingen af te zeiken, terwijl ik hier vaak genoeg de loftrompet voorbij zie komen.
Maar goed, op TGP is het ook niet alleen maar fanboy-city hoor. Alleen in Effecten wel wat meer. Op andere subfora vind ik het daar prima te pruimen.

Mr. Dynamite
11 mei 2011, 21:00
Joh ik denk die zoekt een pedaaltje die de tone van zacht aanslaan geeft :seriousf:

Volgens mij heb ik iets gemist, maar wat je zegt in de openingspost kan ik me totaal niet in vinden. Ik vind er wel een relaxed sfeertje hangen, af en toe wat stevige meningen misschien, maar nergens last van hiero.. En wat ik lees over ducktape, ja dan kun je er natuurlijk op rekenen hè :soinnocent:

Ohja, No offence :ok:

FruscianteFan
11 mei 2011, 21:49
Had een paar posts gemist...


Als je hier om advies vraagt, krijg je dat toch ook gewoon? Het topic waar naar verwezen wordt, was geen vraag om advies. Een dergelijk topic openen met een hele rits foto's is IMO vragen om reacties, nou, die kun je krijgen. Maar als je advies wilt, zijn er hier legio mensen die je daar goed van kunnen voorzien. En juist de kritische posts zijn de meest waardevolle, omdat die je aanzetten tot nadenken en kijken naar je eigen situatie en spullen. Het zijn ervaringen die mensen hier hebben opgedaan en soms zijn ze tegen tekortkomingen aangelopen. Wees dan blij dat je ook die ervaringen krijgt, dan kun je er wat mee doen.

En waarom het zo anders is als op andere fora (vind ik overigens nog wel aardig meevallen, ik ken wel andere fora waar het er nog anders aan toe gaat), is denk ik omdat de meeste mensen elkaar ook IRL kennen. Dan kun je gewoon kritisch zijn zonder bang te zijn dat je "vriendjes" verliest.
Die kritische commentaren zijn zeer waardevol. Veelal zijn ze gebaseerd op ruime ervaring, en gericht aan mensen die die ervaring nog niet hebben (dingen zoals "ga vooral uitproberen, en nee je hebt geen 100 watt buizen nodig om boven een drummer uit te komen, kijk vooral verder dan alleen marshall"). De reacties in het GY!BE-topic waren helemaal niet de 'gevraagde' reacties, de bedoeling van het topic was volgens mij om fans te laten kwijlen ;). Maar goed, zoals ik in mijn vorige reactie zei: ik vond het wel een grappige 'ontsporing'.


Verder heb ik geen idee wat TPG en GE-BY of wat dan ook moge wezen (heb geen zin om terug te gaan naar de vorige pagina), maar ik vind het gebruik van insiders-afkortingen irritanter dan als iemand zijn mening geeft. Al heb je het volle recht om hier iets op te zeggen, zoals in dit geval.
The Gear Page is blijkbaar een ander (en internationaal) forum. GY!BE is de band Godspeed You! Black Emperor, waarvan in een ander topic de pedalen zijn gepost.