PDA

View Full Version : Ervaringen met body's van MJT (Mark Jennings) en Wildwood Manufacturing



Lexvandoef
10 mei 2011, 17:13
Ik kan voor best wel een leuk sommetje geld aan een mahonie thinline body in het fiesta red komen van MJT Guitars. Deze doet alleen de finish en haalt de body's bij Wildwood Manufacturing vandaan. Wat ik op hun site heb kunnen achterhalen is dat ze alles zelf CNC frezen in hun werkplaats in Californie. Ze bouwen ook de body's voor de nieuwe Tyler/Variax gitaren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Op google kom ik veelal positieve review tegen, maar ook iets mindere van toen MJT nog met allparts werkte.

Kent iemand dit? En heeft iemand hier ervaring mee/opmerkingen over.

Voordat er iemand alvast begint ;), nee ik ga gaan body bij Warmoth vandaan halen, die vind ik te duur voor een gitaar die ik bij mijn vriendin wil gaan gebruiken.

Duhsjaak
10 mei 2011, 17:25
Hi
Nee, sorry, kan je niet helpen, maar ben erg benieuwd naar de reacties! Leuk topic!
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

Mitch
10 mei 2011, 19:58
Ik ken wel verhalen van anaal ingebrachte Squiers, maar om nou een Thinline te kopen om te gaan gebruiken bij je vriendin :???:

Venlonaer
10 mei 2011, 20:08
De gitaar heeft wel een slanke kop, dus het zou theoretisch mogelijk moeten zijn. Kijk een 70's headstock daarintegen......

Lexvandoef
10 mei 2011, 21:49
Ik ken wel verhalen van anaal ingebrachte Squiers, maar om nou een Thinline te kopen om te gaan gebruiken bij je vriendin :???:


Haha, oke, misschien een beetje een vreemde tekst, maar ik heb weer een excuus om een gitaar te kopen ;) en mijn vriendin moedigt het aan zodat ik, als ik bij haar ben, wat meer kan spelen en een gitaar daar achterlaten :soinnocent:.

En ik wil gewoon heel erg graag een thinline telecaster...

Mitch
10 mei 2011, 22:36
Now you're talking! Tja, wat wil je? Single coils in de Thinline of hummies? Dat lijkt me een vrij elemtaire keuze. Daarna zou ik liever voor iets kant-en-klaars gaan, tenzij je graag zelf wil knutselen.

Lexvandoef
10 mei 2011, 22:57
Now you're talking! Tja, wat wil je? Single coils in de Thinline of hummies? Dat lijkt me een vrij elemtaire keuze. Daarna zou ik liever voor iets kant-en-klaars gaan, tenzij je graag zelf wil knutselen.

Single coil in de brug sowieso, en maybe een filtertron in de neck. Sowieso wel een mahonie thinline body en full maple neck.

Wat bedoel je met kant en klaar trouwens? Ready-made gitaartje wat ik al heb, of afgewerkte body? Ik ben wel een beetje huiverig of het ook wel gaat klinken als ik zelf een gitaar samenstel. Maar ik houd zelf wel van een beetje knutselen (ahum...) en ik heb er niet echt haast mee opt moment.

Zit wel te twijfelen om anders voor een japanse Fender 69 te gaan, maar dat is wat meer geld in 1 keer en niet custom Lex.... :seriousf:.

Met de body die ik nu opt oog hebt zou het zoiets moeten worden:
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/Screenshot2011-05-10at10May-94051.jpg

Venlonaer
10 mei 2011, 23:36
Oah...dat moet passen :ok:

Mitch
11 mei 2011, 18:43
Met kant en klaar bedoelde ik inderdaad complete gitaar. Iets met doorverkoop waarde en zo ;) Je hebt natuurlijk een paar gitaren die niet ter discussie staan en in mijn ervaring is de 'extra' gitaar dan ook degene die het snelst weer van de hand gaat. Volgens mij bij jou ook zo?
Pepe heeft toch altijd mooi spul te koop staan? :D

Lexvandoef
11 mei 2011, 18:56
Met kant en klaar bedoelde ik inderdaad complete gitaar. Iets met doorverkoop waarde en zo ;) Je hebt natuurlijk een paar gitaren die niet ter discussie staan en in mijn ervaring is de 'extra' gitaar dan ook degene die het snelst weer van de hand gaat. Volgens mij bij jou ook zo?
Pepe heeft toch altijd mooi spul te koop staan? :D

Haha, je hebt wel gelijk, zo loopt het bij mij ook altijd ja.... Alle gitaren die ik op dit moment heb zijn te goed en te dierbaar om weg te doen, dan zal die 'extra' wel als eerste weg gaan als ik echt te veel heb....

Ik zag al dat Pepe ook een mooie mij thinline te koop had staan, misschien ook maar eens informeren... :).

Lexvandoef
16 mei 2011, 17:06
De geest van een gitarist maakt soms rare kronkels....

Er komt wel iets leuks aan, maar iets totaal anders gitaar gerelateerds... :soinnocent::seriousf:

Mitch
16 mei 2011, 17:29
Een pakje snaren! Nee, een Aldi-gitaar! Nee, een capodastertje! Ik geef het op...

Lexvandoef
16 mei 2011, 23:42
Iets veel moderners...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146097-Nieuwe-gitaar-in-da-house!!!-PRS-CE-24&p=2631890#post2631890

Damn, ik heb me serieus nog nooit zo snel thuis gevoeld op een gitaar, super!!!