PDA

View Full Version : Kapotte Z5 Footswitch



fkoolen
10 mei 2011, 16:29
Ik heb via marktplaats een Z5 footswitch voor mij ENGL Blackmore versterker gekocht. Deze bleek echter bij ontvangst kapot: de Master A/B switch 'klikt' niet vast en is dus onbruikbaar. Kan ik de footswitch zelf maken, d.w.z. openen zonder dat er iets kapot gaat en met in gedachte dat ik 2 linkerhanden heb? :)

alvast bedankt!

snaarplukker
10 mei 2011, 17:23
Ik vermoed een kapotte 3dtp switch. Je moet wel ervaring hebben met de- en monteren van deze producten. Soldeerervaring is ook gewenst.

Dirk_Hendrik
10 mei 2011, 18:38
Je kan em in elk geval openschroeven. Daarna maak je een foto en vertellen we je welke schakelaar je moet hebben en hoe goed je moet kunnen solderen. Vergeet dat 3pdt verhaal. Stukke schakelaar kan altijd maar daar 3pdt bij roepen suggereert iets van een bel en klinken en geen klepel.

YannickH
10 mei 2011, 18:49
ik heb een Z9 voor men powerball II en die werkte ook niet...
nu lag dit niet aan de pedaal maar aan de versterker zelf.
de versterker is vandaag terug opgestuurd want ze moeten de versterker terug helemaal instellen bij ENGL zelf

JTB
10 mei 2011, 19:02
Dat lijkt me goed te verhelpen voor iemand met enige kennis van electronica. Een alternatief is een goedkoop Ibanez pedaal kopen, heb ik ook gedaan en het werkt perfect voor mijn blackmore. Ik heb hiermee ook 4 switches.