PDA

View Full Version : Ringkerntrafo bouwen in Boss GT-8



dml
10 mei 2011, 11:57
Ik wil een Amplimo ringkerntrafo in m'n GT-8 zetten, er is in ieder geval voldoende ruimte intern. Even een paar vraagjes:
1. Is het verstandig de GT-8 nu te aarden?
2. Ik wil er ook een zekeringhouder inzetten maar waar sluit je die op aan?
3. Moet de trafo geheel of gedeeltelijk afgeschermd worden? Zo ja, waarmee?
Tips zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt.

tommus42
10 mei 2011, 12:07
Is de oude stuk?

dml
10 mei 2011, 12:15
Nee, maar ik heb een hekel aan losse adapters. De GT-5 had ook een ingebouwde voeding, wel zo makkelijk. Een losse adapter is qua productie natuurlijk veel makkelijker en goedkoper.

tommus42
10 mei 2011, 12:23
Aan de secundaire kant zou ik een zekering doen als die er al niet zit. Trouwens niet erg nodig denk ik, die digitale dingen gaan stuk of niet, maar misschien ter bescherming van de trafo.

dml
10 mei 2011, 12:36
Inderdaad, aan de sec. kant zit al een zekering. Nog meer tips omtrent aarding, afscherming, afzekeren prim. kant?

Johannes
10 mei 2011, 12:43
Ik wil een Amplimo ringkerntrafo in m'n GT-8 zetten, er is in ieder geval voldoende ruimte intern. Even een paar vraagjes:
1. Is het verstandig de GT-8 nu te aarden?
2. Ik wil er ook een zekeringhouder inzetten maar waar sluit je die op aan?
3. Moet de trafo geheel of gedeeltelijk afgeschermd worden? Zo ja, waarmee?
Tips zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt.

1. Ik zou de GT-8 niet aarden, dat is met de losse voeding ook niet het geval.
2. Een zekeringetje kan nooit kwaad
3. Afschermen zou ik doen: Kartonnen "huisje" om het trafotje maken, bekleden met koperfolie.(je kunt ook eerst even testen of er extra brom/ruis ontstaat, misschien valt het mee)

Bert Gitaar
10 mei 2011, 12:51
Het voordeel van een ringkern trafo is toch juist dat je deze niet hoeft af te schermen. t.o.v. de normale trafo.