PDA

View Full Version : Hoeveel vuurkracht heb jij op je board?



Shaggy
9 mei 2011, 20:34
NIet een thread van wie heeft de langste.

Met andere woorden; Hoeveel distortion of overdrive en fuzz pedalen heb jij op je board??

Ben benieuwd of ik de enige ben die 1 fuzz 2 distortion 1 booster en 2 overdrives op zijn board heeft.

Zelf speel ik cover, van fusion tot disco en ik probeer als kan de sound te benaderen met een sausje van mezelf.

Mr. Dynamite
9 mei 2011, 21:40
2: 1 'tubescreamert' en een Fatboost.
Maar de meeste vuurkracht komt tegenwoordig uit de amp :cooler:

ChazyChaz
9 mei 2011, 21:59
Ik heb een Disnortion, dus dat is dan 1 overdive, 1 fuzz en 1 octavia.
Dan nog een Big Muff, Blue Box en Fuzz Factory.

Maakt een totaal van 4 Fuzz, 1 Overdrive en 1 Octavia.
Binnenkort komt er nog een zelfgebouwde cleanboost bij, maar die telt niet echt mee denk ik!

Cageman
9 mei 2011, 22:12
Een boss overdrive en een swollen pickle fuzz :) ben nog wel beetje opzoek naar een octavia achtig apparaat om mn fuzz, die op zichzelf al behoorlijk knalt, nog wat extra modder te geven.

Mitch
9 mei 2011, 22:28
Dit soort topics zijn vooral leuk zoals de openingspost: een beetje context. Niets inhoudslozer dan een opsomming van pedalen zonder verhaal erbij :makeup:

Mijn bijdrage (in volgorde op het board):
-dirty boost voor volume/tikkie compressie, al dan niet in combinatie met drive 1 als volume boost of drive 2 meer als gainboost.
-lichte drive, randje, tikkie compressie.
-dikke drive, steviger compressie, voor zowel chunky rhythm maar ook lead.
-aan het eind een comp waar het mee geboost wordt of gelimit.

Muziek: pop/rock, van mild tot redelijk stevig en soms wat drop D werk.
Als ik wel eens naar mijn setup kijk (vox amp, ouwe Gretsch) en je dan hoort wat er een ongelofelijk vette scheur eruit komt met alleen mijn stevige drive (en evt. drop D) dan moet ik er soms zelf om lachen :D

FruscianteFan
9 mei 2011, 22:34
NIet een thread van wie heeft de langste.

...met een sausje van mezelf.
...riiiight.

blackstar drive, proco rat en een lpb1. Behoorlijk veelzijdig, maar ben niet helemaal tevreden. De Rat smeert nogal dicht en dat kan best lekker zijn, de blackstar is wat tammer - maar doet ook veel met je sound en prikt niet lekker.

Jochem92
9 mei 2011, 22:36
Ik heb momenteel een EHX Metal Muff, Digitech Death Metal, GMD Luther Drive en Danelectro CoolCat Transparant Overdrive.

Ik gebruik ze allemaal regelmatig, op de Death Metal na. Die gebruik ik zelden of nooit.

Midwolda
9 mei 2011, 22:41
Ik ben bezig met de eeuwigdurende queeste naar de perfecte blues-drive.
Als boost dient een Ibanez GE-300 Power Equalizer op 18volt, pept iedere buizenamp zo lekker op.
Momenteel staat er als overdrive een Ollmann Rose66, ptp 2x12AT7 met On/Off en More voetschakelaars.
Een one-off apparaat, soms wat lastig te temmen, met name de high's moeten wat gedimd worden.
Misschien een beetje (te)veel drive, maar het klinkt al met al wel erg fijn door de CMW en een G12S-20.

edje kadetje
9 mei 2011, 22:45
Ik heb meer drives, screamers, boosters etc op mijn board dan ik uit mijn hoofd weet ...

(en toch vinden jullie me waarschijnlijk maar een watje ...)

Pepe
9 mei 2011, 22:47
Ik heb twee boardjes. Een voor Fender amps met single coils en eentje voor Voxy amps met humbuckers.
Dat wil zeggen, in de huiskamer is het een geweldig concept maar op een podium is een boost in de praktijk voldoende. Het zijn low wattage amps, met een twin zal het wel weer werken.

Maar goed, op het Fender boardje zit een boost, een low drive en een medium drive.
Op het voxy boardje een trebleboost die een tubedriver aanstuurt. Treble boosters zijn tricky dingen, afhankelijk van wat er voor en achter gebeurt maar de trebleboost ziet de tubedriver als amp en zo tackle ik dat probleem.

Tankman
9 mei 2011, 22:50
Momenteel heb ik een Blackstar HT-Dist als enige drive op mijn bord. Er komt binnenkort nog een Electro Harmonix LPB-1 erbij voor de solo's. Binnenkort ga ik ook weer mijn eigen versterker gebruiken bij de band, dus vliegt de Blackstar van mijn plank af (blijft wel als backup) en ga ik alleen met de drive van mijn amp werken en de LPB-1 voor een solo boost.

Harm
10 mei 2011, 00:59
Heerlijk veel overdrives.... Ben nu ook bezig met volgende:
- ts9 (mod)
- catalinbread dirty little secret... of toch de cot.... of allebei?
- suhr riot
- Trebletool
- bufftool

dus dat zijn er dan ook al 5 of 6.... in totaal.. pfff... al die keuzes, hahaha!!!

tomdiedom
10 mei 2011, 01:39
Ten eerste een cleane amp als basis. Moet genoeg headroom hebben om niet te oversturen wanneer mn boost aangaat. Dan heb ik een H&K tubefactor die ik gebruik als randje (factor 1), geeft een beetje compressie en is heerlijk aanslaggevoelig! Factor 2 heb ik nog geen nut voor gevonden, maar daar valt met behulp van de volume knop op gitaar wel wat nuttigs uit te halen. Als solo boost gebruik ik een mi audio blues pro. Zo ingesteld dat er een lichte volume boost is en een randje wanneer ik hard aansla. De extra compressie en midboost zorgen er dan voor dat ik meer door de mix prik. Mijn stijl is eigenlijk vooral blues/funk, maar zit nu in een jazzbandje waar we standards spelen, vooral clean/klein randje dus voor mij.

JeroenP
10 mei 2011, 02:30
Heb momenteel een SHO kloon, een zendrive, een DLS en een menatone king of the britains. Zonde dat ik even zonder amp zit;)

Jitze
10 mei 2011, 09:33
Ik heb er twee: een distortion en een digitech bad monkey(Cheapo ts-9). Ben nog aan het sparen voor een vervanging van beide(iets meer boutique pedalen) en wil nog een fuzz. Ook ben ik nog van plan om zelf een boostertje te maken.

Kortom nu 2, in de nabije toekomst 4

Tankman
10 mei 2011, 09:43
Ik heb er twee: een distortion en een digitech bad monkey(Cheapo ts-9). Ben nog aan het sparen voor een vervanging van beide(iets meer boutique pedalen) en wil nog een fuzz. Ook ben ik nog van plan om zelf een boostertje te maken.

Kortom nu 2, in de nabije toekomst 4

Wat voor distortion heb je dan.

Shaggy
10 mei 2011, 09:51
Stapelen jullie ook of gebruik je de peNdalen stand alone ? Ik zie je overstuurde preamp boosten met een TS of distortion eigenlijk ook wel als stapelen.

bat
10 mei 2011, 10:31
Hier een T-rex Alberta en een Visual Sound Jeckyll & Hyde als vaste waarden op het pedalboard. De Alberta voor een licht randje aan het clean en ik merk dat ik die nu eigenlijk standaard aan heb staan. De J&H is in feite natuurlijk 2 pedalen in 1, eentje als hardere overdrive, andere als min of meer distortion. De Alberta en J&H werken ook lekker samen om een en ander te stapelen, waarbij ik merk dat de Alberta vooral voor leads het geluid van de J&H net dat beetje meer weet te geven (nee, niet meer overdrive, maar meer in de zin van lekkerder geluid).

Oh, en sinds kort heb ik ook nog een Yamaha DM100 Distortion with Modulation. Voor mij eigenlijk onbruikbaar binnen de setup, maar wel leuk om wat mee te klooien... plus een stukje nostalgie.

Kim Wilson
10 mei 2011, 10:59
Ik heb, naast mijn tuner, alleen maar pedalen voor drive en volume. Dit gaat allemaal over een relatief cleane Fender SF Vibrolux Reverb.

Als eerste in de keten staat een Fulltone OCD. Dit is een lekker rauwe, transparante drive waarmee ik ongeveer een instant Marshall-sound kan creëren. Het mooie van dit pedaal vind ik dat ie ook gewoon subtiele drive kan leveren, en dat ie mooi dynamisch en gedefinieerd blijft. Elke snaar is nog steeds te onderscheiden. Puur en rauw, heerlijk voor bluesrock en rock 'n roll. Verreweg het meest gebruikte pedaal op mijn board.

Tweede is een Blackstar HT-Drive. Een heel dikke, volle drive, mooi glad maar totaal niet gedefinieerd of transparant. Mooi voor akkoorden, om een tapijtje van gitaar onder een nummer te leggen. Meer een poprock-rhythm drive. Wel heel mooi en goed.

Mijn derde drive is een Boss Bluesdriver. Deze gebruik ik alleen voor de wat meer authentieke bluesstijlen. Reageert goed op je aanslag, maar is wat vuiger dan de OCD. Lang niet zo helder, echt een vintage drive. Prima pedaal.

En om de boel wat aan te dikken en wat volume mee te kunnen geven, staat er als laatste in de keten een Boss GE-7, die ik vooral het (laag-)middengebied laat boosten om solo's er meer uit te laten springen.

Mijn stijl is blues, bluesrock en rock 'n roll à la AC/DC, Jovink, Mooi Wark e.d.

Jitze
10 mei 2011, 11:36
Wat voor distortion heb je dan.

Boss Ds-1(mijn alleraller eerste pedaal)

ik zit ook aan het bovengenoemde visual sound jeckyll and hyde pedaal te denken, twee vliegen in een klap. En heb goede ervaringen met de VS H2O delay chorus.

speedmusic
10 mei 2011, 11:44
Treble boosters zijn tricky dingen, afhankelijk van wat er voor en achter gebeurt maar de trebleboost ziet de tubedriver als amp en zo tackle ik dat probleem.

Man man, wat heb ik altijd een ruzie met dat kreng (HBE), vind hem te gek klinken maar als ik hem aantrap krijg ik toch een volume boost draai ik de Gain terug verlies ik weer te veel van het karakter, ben nog steeds aan het puzzelen hoe te plaatsen/er mee om te gaan.

Stoner:
Overdrive van GMD
Analogman Sunface

Dirty (denk smerige stoner/ drone):
Analog man kot
Plum crazy Fuzzy Lady

Highgain / instant metal:
Wampler Triple Wreck

Daarnaast nog van Ibanez een SML en en ts10, of ik ze ga gebruiken, geen idee heb ze sinds kort voor de lol gekocht nog niet geprobeerd.

Liquid_Metal
10 mei 2011, 12:06
In het kader van "wie heeft de langste" ben ik geslachtsloos: 1 tubescreamer die in de kast ligt.
Maar ik maak het goed met een enorm scheurijzer: de ENGL SE :rockon:.

Pepe
10 mei 2011, 13:13
Man man, wat heb ik altijd een ruzie met dat kreng (HBE).
Het zijn ondingen met hun positieve center, picky in gebufferde signaals, picky in amps en gitaar en steeds opnieuw calibreren van volume vs drive.
Maar als ze werken, dan werkt het ook goed he. Dan zijn het boosters, lowdrives en distortions in een, zonder de gebruikelijke compromissen.

Tis een beetje als een oude Ducati versus een nieuwe Honda.

driftkop
10 mei 2011, 14:28
Ik heb een Bad Bob Booster die altijd aanstaat, en een DIY Fuzz Face, maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Mijn versterker geeft me genoeg vervorming als het moet. Heerlijk.

barno
10 mei 2011, 14:45
speel tegenwoordig zonder pedalen. free... free at last

lauke_101
10 mei 2011, 16:26
Ik heb op het moment een You Dirty RAT ingesteld als vieze boost en een zelfgebouwde fuzz face clone. Een SHO en een Fender Princeton in een doosje als bluesy drive zijn in aanbouw/debug.


Heb momenteel een SHO kloon, een zendrive, een DLS en een menatone king of the britains. Zonde dat ik even zonder amp zit;)
Kerel, heb je je JTM45 verkocht? Al een Vox te pakken?

Tankman
10 mei 2011, 17:16
Boss Ds-1(mijn alleraller eerste pedaal)

ik zit ook aan het bovengenoemde visual sound jeckyll and hyde pedaal te denken, twee vliegen in een klap. En heb goede ervaringen met de VS H2O delay chorus.

Mag ik je aanraden om deze heeeeel goed te testen voor je hem koopt zodat je zeker weet dat dit hetgeen is dat je wilt? Ik vind hem zelf namelijk erg schel en absoluut niet warm klinken. Ik raad dan aan om voor een Blackstar HT-Dual te kijken als je perse 2 vliegen in 1 klap wilt.

IK heb vandaag zitten kloten met diverse overdrive en booster pedalen icm de drive van mijn 6505+ combo. De 2 die als beste uit de test kwamen zijn de TC Electronic Mojo Mojo en de EHX LPB-1, voor de pre-amp dan. Erg gaaf! Ook aanraders om zo voor ee HT-Dist te gebruiken.

Jitze
10 mei 2011, 17:26
Mag ik je aanraden om deze heeeeel goed te testen voor je hem koopt zodat je zeker weet dat dit hetgeen is dat je wilt? Ik vind hem zelf namelijk erg schel en absoluut niet warm klinken. Ik raad dan aan om voor een Blackstar HT-Dual te kijken als je perse 2 vliegen in 1 klap wilt.

IK heb vandaag zitten kloten met diverse overdrive en booster pedalen icm de drive van mijn 6505+ combo. De 2 die als beste uit de test kwamen zijn de TC Electronic Mojo Mojo en de EHX LPB-1, voor de pre-amp dan. Erg gaaf! Ook aanraders om zo voor ee HT-Dist te gebruiken.

Thanks voor de info man, ja ik ga gewoon een middagje testen bij feedback rotterdam. En is die blackstar HT-dual niet wat te high gain? is ie lekker voor blues etc?

En trouwens, zo'n EHX lpb-1 is wel goedkoop, daar kan je hem zelf bijna niet voor bouwen zeg. Ook gelijk maar eens mee testen dan.

Tankman
10 mei 2011, 17:31
Die Blackstars kunnen behoorlijk High Gain gaan, maar het is maar net hoe je ze insteld. Het eerste kanaal is kan trouwens overal van een licht randje tot een goede crunch. Het tweede kanaal is wel scheuren, maar is toch iets minder dan de HT-Dist. Gewoon uittesten.

Zo'n LPB-1 is inderdaad erg goedkoop en erg gaaf.

Kim Wilson
10 mei 2011, 19:00
Ik heb de ht-drive, en dat is niet bepaald een blues pedaal...

Mitch
10 mei 2011, 19:31
De HT Dual kan prima crunchen op kanaal 1, maar ondanks de compressie en de donkerdere sound is 2 prima bruikbaar voor Robben Ford achtige blues.

onrust nv
10 mei 2011, 19:51
3 russiese big muffs, Zvex mastotron, Hot tubes, Tube zipper, EHX double Muff, 2 Tokai TMD-1(TS-808 clown), DS-1, MXR distortion+, Boss powerdrive, Boss distortionfeedbacker, OD-1, Monarch Fuzz, Monarch overdrive, Avora FY-2, Schaller fuzz, JomoX M-resonator, Onrustelectro Disfuzzion(D.I.Y.). En wat bossjes waarvan ik de naam niet meer weet.

jaywalker
11 mei 2011, 09:16
"........heb je OP JE BOARD"

Kim Wilson
11 mei 2011, 10:20
De HT Dual kan prima crunchen op kanaal 1, maar ondanks de compressie en de donkerdere sound is 2 prima bruikbaar voor Robben Ford achtige blues.
Ja, je kunt met elk pedaal wel blues spelen. Walter Trout speelt ook blues, maar heeft een hoeveelheid gain wat ook niet zou misstaan bij Iron Maiden. :satisfie:

Persoonlijk zou ik iig niet gauw de HT-Drive gebruiken als typisch bluespedaal. Daarvoor smeert ie IMO veel te veel de boel dicht. Voor een typische bluessound heb ik twee pedalen die daar veel beter voor geschikt zijn.

bat
11 mei 2011, 10:50
Tsja, het begrip "blues" is nogal breed. Wat voor de één een typisch bluesgeluid is, is voor de ander te weinig of te veel gain... ;)

Shaggy
11 mei 2011, 17:37
3 russiese big muffs, Zvex mastotron, Hot tubes, Tube zipper, EHX double Muff, 2 Tokai TMD-1(TS-808 clown), DS-1, MXR distortion+, Boss powerdrive, Boss distortionfeedbacker, OD-1, Monarch Fuzz, Monarch overdrive, Avora FY-2, Schaller fuzz, JomoX M-resonator, Onrustelectro Disfuzzion(D.I.Y.). En wat bossjes waarvan ik de naam niet meer weet.


Hoi, ik kan me niet voorstellen dat je deze allemaal op je board heb. Hier heb je wel een breed scala maar hoe pas jij het toe?



Ik heb bijvoorbeeld sounds nodig met een randje voor muziek van Alain Clark maar ook een gillende solo sound van Lukather voor wat Toto muziek of een leadsound voor fusion wat weer smooth moet klinken. Daarnaast heb ik een powerchord sound met onderscheid tussen powerchords voor bijvoorbeeld Easy Lover en powerchords die je kunt toepassen bij Disco Inferno.

Multieffect biedt oplossing maar de soundkwaliteit laat zwaar te wensen over en een compromis stellen wil ik niet.

Voor de leads gebruik ik een proco rat usa, bb preamp en big hbe. Voor de chords, proco rat en hbe bigd.. voor een randje en boost de rc booster .. voor een rauwe slettensound gebruik ik jhf1 fuzzface (solo van easy like sundaymorning bijvoorbeeld).. Hiermee kan ik een breed scala aan sounds creeren (stapelen en volumecontrole) en het origineel zoveel als kan benaderen voor de herkenbaarheid. Wel een aanslag op mijn board en chain maar daarom heb ik een PT-pro en ruimte over voor andere effecten..

onrust nv
12 mei 2011, 14:45
Hoi, ik kan me niet voorstellen dat je deze allemaal op je board heb. Hier heb je wel een breed scala maar hoe pas jij het toe?



Ik heb bijvoorbeeld sounds nodig met een randje voor muziek van Alain Clark maar ook een gillende solo sound van Lukather voor wat Toto muziek of een leadsound voor fusion wat weer smooth moet klinken. Daarnaast heb ik een powerchord sound met onderscheid tussen powerchords voor bijvoorbeeld Easy Lover en powerchords die je kunt toepassen bij Disco Inferno.

Multieffect biedt oplossing maar de soundkwaliteit laat zwaar te wensen over en een compromis stellen wil ik niet.

Voor de leads gebruik ik een proco rat usa, bb preamp en big hbe. Voor de chords, proco rat en hbe bigd.. voor een randje en boost de rc booster .. voor een rauwe slettensound gebruik ik jhf1 fuzzface (solo van easy like sundaymorning bijvoorbeeld).. Hiermee kan ik een breed scala aan sounds creeren (stapelen en volumecontrole) en het origineel zoveel als kan benaderen voor de herkenbaarheid. Wel een aanslag op mijn board en chain maar daarom heb ik een PT-pro en ruimte over voor andere effecten..

Ik heb 1 maal tijdens een noise concert alle distortions en fuzzen aan elkaar geknoopt om een electriese piano te vervormen. het board had 3 verdiepingen en ik had toen ook nog een fuzzface(geleend), sub octaver(DIY), ertussen en een 69. Monsterlijke geluiden. De piano was nergens meer te bekennen:satisfie:

toddzilla
13 mei 2011, 00:39
Ik speel op een 30w Marshall die ik zo ingesteld heb dat hij clean klinkt wanneer ik zachtjes aansla, een randje heeft bij normale aanslag en flink gromt wanneer je wat harder slaat. Ik gebruik voornamelijk mijn aanslag om de versterker te doen oversturen.

Om het in de stevigere stukken net iets meer ballen te geven gebruik ik een Fulltone OCD v2 als een soort boost om extra volume en een klein beetje extra viezigheid toe te voegen.

Ik heb een tijdje zitten twijfelen een muff aan te schaffen voor een wat meer sleazy sound, maar daar heb ik iets anders op gevonden. Als het echt tijd is om gehoor te beschadigen trap ik in combinatie met de Marshall er een tweede versterker (Sunn Alpha 112; standje harder en viezer ga ik niet) bij aan.

Feitelijk beperkt de vuurkracht zich dus tot de OCD. Maar ik speel ook alleen eigen werk dus ik hoef geen 100 verschillende sounds te kunnen benaderen.

Henri H
13 mei 2011, 01:26
Ik heb "maar" 2 tubescreamers op mijn board staan, de één als clean boost (Goudie FX 808+), en de ander heeft wat meer gain (Maxon OD808 ).
De Maxon dient ook als buffer. Zonder de Maxon ruist en bromt de boel een stuk meer.
Ik gebruik altijd de overdrive uit mijn amps om die dan te boosten met de TS's.
In combinatie met mijn Tele en Strat (single coils) is het wel 's lekker om beide TS's aan te hebben, maar met mijn LP en Axis, no way! :)

Vooral bij mijn Marshall 2204 kan ik, zoals toddzilla ook doet, ook zeer goed gebruik maken van de aanslag-gevoeligheid, heerlijk is dat.

Verder heb ik nog een TS10, Guv'nor, (defecte) MT10, SHO-kloon.

Sinner
13 mei 2011, 08:56
Over een Vox ac30 en een Fender Twin de volgende 4-trapsraket:

- TS9 met de gain uit voor een randje
- MXR GT-OD voor een dikke overdrive
- Keeley modded RAT voor distortion
- Jaren 70 big Muff voor fuzz/mayhem

the sure thing
13 mei 2011, 09:25
Ike heb ook een 3 trapsraket:

1-Fulltone FD2
2-Barber Super sport
3-brunetti mercury box

van een heeeele lichte crunch naar oneindige sustain :)

FrankC
13 mei 2011, 10:01
1. OCD drive/boost
2. Rockett Ten Ton Hammer
Voordeel van de Rockett is dat hij alles vreet ook goedkope transistor bakkies.

jasses
13 mei 2011, 10:10
Bij mij een combinatie van 3 doosjes en drive van de versterker. De doosjes wisselen om de zoveel maanden al naargelang de bui, maar hebben steeds dezelfde functies:

- versterker zonder doosjes voor meest gebruikte geluid, medium gain (framus dragon op crunch)
- pedaal over clean kanaal voor iets steviger, drop d en stonerachtig werk, is op dit ogenblik een ocd
- pedaal om de twee voorgaande een tandje bij te steken waar nodig, is op dit moment een blue boy (het volume laat ik neutraal staan, gewoon een beetje drive erbij draaien)
- pedaal voor fuzz-zaken en noise, staat tussen de twee andere drives en wordt steeds door 1 of meerderen bijgestaan. op dit moment een ehx micro-synth

WtrPlyr
16 mei 2011, 21:39
3x fuzz, 2x overdrive

MJM London fuzz
Blackout Eff. Musket
Ibanez Standard Fuzz
Timmy
Nick Greer Ghetto Stomp

Adro
16 mei 2011, 22:38
Boss OD-2
Fat sandwich
Digitech HotHead
Joyo Ultimate drive

voor elk nummer wat wils....:rockon:

tomdiedom
16 mei 2011, 23:00
Boss OD-2
Fat sandwich
Digitech HotHead
Joyo Ultimate drive

voor elk nummer wat wils....:rockon:

En je speelt dus 4 nummers? Badoem tisssssssjjj!

TimS
16 mei 2011, 23:33
En je speelt dus 4 nummers? Badoem tisssssssjjj!

Als we dan toch bezig zijn, het is dan wel 2^4 nummers.

tomdiedom
16 mei 2011, 23:35
Als we dan toch bezig zijn, het is dan wel 2^4 nummers.

hiermee ga ik akkoord.

Adro
18 mei 2011, 14:54
hahaha......uhm, verkeerde woordkeus...

Rectificatie: "voor alle nummers wat wils"...:makeup:

Angel
19 mei 2011, 09:23
Momenteel:

- Suhr Riott
- Hermida Zendrive
- Ibanez TS-808
- Menatone Red Snapper
- Klon Centaur

Boosters:
- RC Booster
- Homemadepedal

allemaal op een fender blackface bassman

MSNL
19 mei 2011, 10:30
- Guitar Systems Treble Tool (of Analogman beano boost)
- Maxon SD-9 (analogman modded)
- Analogman KoT
- Lovepedal Amp 11
- Mxr Microamp (clean boost, na vervorming)

Deze pedalen gebruik ik voor een '66 Fender Dual Showman, '72 Marshall 1959 of Bogner Xtc
Voor de fender worden ze gebruik als drive pedalen; de versterker is clean)
Voor de (overstuurde) Marshall worden de pedalen gebruikt als boosters met een randje voor verschillende kleuren
Op de Bogner worden de pedalen gebruik voor verschillende karakters.

Wicked Willy
19 mei 2011, 15:10
-Zvex Fuzz Factory
-Zvex Box of Rock
-Fulltone OCD

zeiler
19 mei 2011, 17:25
Boss OD-2
Fat sandwich
Digitech HotHead
Joyo Ultimate drive

voor elk nummer wat wils....:rockon:

hmm! about time we meet! Da's toch al weer wat veranderd sinds toen @ Genemuiden!

owh jah :)!

Ik heb een MH voor subtiele overdrive emt een randje en voor akkoorden, de OCD
voor het zwaardere werk en een SD PUPBooster om de MH alsnog een flinke dosis
heerlijke rocksound mee te geven :D!

onrust nv
19 mei 2011, 18:06
Misschien een domme vraag, maar zit het ultime rockgeluid niet gewoon in een buizenversterker die zichzelf overstuurd?
Lekker je buizen laten ronken.

ChazyChaz
19 mei 2011, 18:14
Misschien een domme vraag, maar zit het ultime rockgeluid niet gewoon in een buizenversterker die zichzelf overstuurd?
Lekker je buizen laten ronken.

Tja, smaak hè? Ik hou wel van een beetje boost, of dat nou fuzz, overdrive of gewoon een booster is om de pre-amp lekker te laten nekken.

schizo910
19 mei 2011, 18:17
Een HWA Schizo Boozzfust en een Fulltone GT500. Af en toe een extra drive of boost uit de Line6 M9.

Mitch
19 mei 2011, 18:52
Misschien een domme vraag, maar zit het ultime rockgeluid niet gewoon in een buizenversterker die zichzelf overstuurd?
Lekker je buizen laten ronken.
Da's geen domme vraag, wel een te vaak nagepraat idee.

FruscianteFan
19 mei 2011, 18:55
Misschien een domme vraag, maar zit het ultime rockgeluid niet gewoon in een buizenversterker die zichzelf overstuurd?
Lekker je buizen laten ronken.
Heerlijk ja. Mijn Fender BJ met een P90 klinkt dan geweldig.

Maar voor mij slaat Johnny Marr wel een beetje de spijker op zijn kop: "I don't want to play distorted coz you can't come back from there". Ik heb liever een (bijna-)clean buizengeluid als basis.

bloodgulge2
19 mei 2011, 20:04
3 fuzz
-mjm london fuzz germanium
-mjm london fuzz silicon
-catalinbread ottava magus

2 overdrive/tubescreamer
-OCD
-mjm phantom overdrive

1 booster
- catalinbread serrano picoso

De OCD is altijd aan , de phantom komt erover voor dikke solos. De picoso komt na de gain sectie en is om het volume terug op te krikken als ik cleaner speel ( volume op gitaar )

SEAL
21 mei 2011, 21:53
vanaf nu in principe drie, in twee pedalen.
als eerste een DS-1, overblijfsel van mijn Nirvana-periode, en nog steeds goed te pruimen. gaat vooral aan voor distortion, waar-ie dus ook voor gemaakt is. Het hoog hierin is onovertroffen. dan heb ik een Twinpedaal, EHX Germanium4 big muff Pi, een muff met daarachter een overdrive, schakelbaar. da's voor het laag, om dat goed strak te laten oversturen, maar ook modderig doet-ie geweldig.

daarnaast gebruik ik soms ook mijn eerste transistror-ampje als buffer en extra vuurkracht. die schakel ik dan door naar mijn grote versterker. Als het smerig, lelijk en kut moet klinken, dan staat-ie op het overdrivekanaal

Thomk
22 mei 2011, 09:47
Ik ben bezig met de eeuwigdurende queeste naar de perfecte blues-drive.
Als boost dient een Ibanez GE-300 Power Equalizer op 18volt, pept iedere buizenamp zo lekker op.
Momenteel staat er als overdrive een Ollmann Rose66, ptp 2x12AT7 met On/Off en More voetschakelaars.
Een one-off apparaat, soms wat lastig te temmen, met name de high's moeten wat gedimd worden.
Misschien een beetje (te)veel drive, maar het klinkt al met al wel erg fijn door de CMW en een G12S-20.

Volgens mij hoef je niet meer te zoeken. De little green wonder is echt de holy grail voor blues.

Shaggy
29 mei 2011, 14:49
Intussen een wijziging aangebracht,.

De proco rat gaat eraf en maakt plaats voor de suhr riot. Die heeft een stuk meer ballen. De rat klinkt ook erg gaaf op een transistor bak i.t.t. de riot. De rat komt daarom op een andere setup.


Momenteel aanb firepower.. een fuzzface jhf1 (voor het nasty werk), bb preamp (voor blues en smoothy sounds), big D HBE (voor powerchord werk), suhr riot (voor snijdende solo's en het ruigere werk).. last een rc booster (voor blues).


Ik heb nu nog een werloze CTO1 over, ik vond hem als booster niet zo en als drive vond ik de BB lekkerder klinken. Bewaren of wegdoen?

Lexvandoef
29 mei 2011, 17:05
Opt moment gebruik ik op mijn kleine combo/repetitie pedalboard alleen een HBE Big D als od/od+ en een HWA Fatboost als volume boost. Heb ook nog een Danelectro CTO-1 maar die gebruikte ik toch nooit.

Mitch
29 mei 2011, 18:44
CTO1s zijn helemaal te gek als je per se wil dat low budget het beste is dat er bestaat.





Nee, zo'n snob ben ik natuurlijk ook weer niet, het is een inside joke

Lexvandoef
29 mei 2011, 19:43
CTO1s zijn helemaal te gek als je per se wil dat low budget het beste is dat er bestaat.





Nee, zo'n snob ben ik natuurlijk ook weer niet, het is een inside joke

:seriousf:

Shaggy
29 mei 2011, 23:07
Werd de CTO-1 niet gemaakt door 5 jarige chinezen? :D

Mitch
29 mei 2011, 23:49
Geen idee, maar nu ik de sig van Lex zie moet ik net zo hard lachen als hij (schat ik) net om mijn opmerking. Inside jokes FTW!

En nu natuurlijk back on topic :hide:

Heynis
31 mei 2011, 20:23
Een OCD en een TS9 als soloboost. Simpel en functioneel zullen we maar zeggen ;) .

budje
31 mei 2011, 20:28
ik gebruik eigenlijk alleen nog de twee kanalen van mijn Gallien Krueger GL250 en deze

http://www.dv247.com/assets/products/35032_l.jpg

ben ik nu een mietje?

Henri H
31 mei 2011, 21:32
Beetje wel, maar ja, elke gek zien gebrek! onieda! :seriousf: