PDA

View Full Version : Fender hotrod deluxe vervangen



petpas
9 mei 2011, 15:21
Stel je hebt wat budget over en je wilt je geluid verbeteren. Ik krijg allerlei berichten over ga je hotrod vervangen want dat is beter voor je geluid. Prima maar vervangen voor wat???

Hebben jullie suggesties???

De gitaar die ik gebruik is een fender custom deluxe stratocaster.

kidrock
9 mei 2011, 15:54
Iedereen kan dat wel roepen, maar vraag is, vind je dat zelf ook?

guitarguru
9 mei 2011, 16:17
Wil je dan weer voor een Fender gaan? Vertel eens iets over waar je hem voor wilt gaan gebruiken, en hoeveel het mag gaan kosten. Er zijn zat versterkers die bevredigender kunnen klinken dan een Hotrod ja............

arcane
10 mei 2011, 16:09
Je kunt natuurlijk ook denken aan een speaker upgrade.

munkie
11 mei 2011, 08:55
+1 ik heb de standaard Eminence al jaren geleden vervangen door een reissue Jensen C12K. Veel meer "headroom" dus een beter clean geluid, en veel meer rendement. Hij blaast je nu de oren van de kop. Hij is wel zwaarder geworden door de dikke magneet achter de C12K.

Kim Wilson
11 mei 2011, 10:22
Speaker upgrade heb ik ook al eens gedaan met mijn Hotrod Dlx. Ook geprobeerd met een ext. cab met Celestion G12H's erin, andere buizen geprobeerd, maar het zijn allemaal maar nuanceverschillen. Als je qua geluid echt wil upgraden, zou ik ook opteren voor een andere amp.

Rutger
11 mei 2011, 10:31
Nou ja, 'nuance' verschillen.... dergelijke mods veroorzaken meestal toch wel meer dan een nuance verschil. Speakers kunnen een amp maken of breken.

Kim Wilson
11 mei 2011, 11:35
Laat ik het dan anders zeggen: zelfs de beste speaker maakt van een Hotrod Dlx geen top-amp. Het karakter van deze amp (veel sublaag, veel midhoog, weinig mid en midlaag, dus rommelig bassig geluid en schreeuwerig in het hoog maar weinig punch, zodat ie niet lekker door de mix komt) ging mij op een gegeven moment tegenstaan, en wat ik ook geprobeerd heb (Jensen C12N in de amp zelf, oude G12H's in een ext. 2x12 cab, andere buizen), het karakter van de amp bleef gewoon bestaan. Het verbeterde wel iets natuurlijk, maar in mijn ogen niet voldoende gezien de kosten van al die upgrades. Ik had al dat geld beter bij de opbrengst van de verkoop van die Hotrod kunnen doen, dan had ik een amp kunnen kopen die beter was dan de Hotrod met alle upgrades.

guitarnijboer
11 mei 2011, 12:17
De gitaar die ik gebruik is een fender custom deluxe stratocaster.

Net even opgezocht, mooie gitaar!

De hotrod deluxe is beslist geen slechte versterker voor het geld, maar er is natuurlijk beter. (Met beter bedoel ik dan een meer open en veelzijdiger geluid. Een versterker die meer reageerd op je spel en waar je met eenzelfde setting van de versterker alleen door speeltechniek al veel variatie in je toon en geluid kan maken.) Alles hangt er natuurlijk een beetje van af welke kant je op wilt. Zelf vind ik de oudere schakelbare combotjes van Mesa Boogie (van voor de MKIV) erg goed en voldoen aan hetgeen ik 'beter' vind.