PDA

View Full Version : Straplock voor mijn martin



gertjan87
9 mei 2011, 14:12
Hij ik heb een martin, maar mijn riem schiet nogal vaak van mijn Gitaar af. Ik had onlangs dunlop straplocks gekocht, jammer maar helaas deze paste hier niet op (te klein). Iemand die straplocks kent die wel passen.
Ik zelf heb nl ooit een systeem gezien bij een optreden die het er gewoon op klikte, maar zelf vind ik hier niets van terug.

Grtzz

Flipkoos
9 mei 2011, 15:08
De goedkoopste en beste oplossing is voor mij de beugelringetjes van de Grolsch beugelflessen.

http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/3/7/8/5/378550/pics/_c514477_image_0.JPG

En je houdt er nog een lekker pilsje aan over ook.

Bert Gitaar
9 mei 2011, 15:14
Deze Schaller locks kan je er los opklikken en verwijderen vrij simpel. Even googlen hierop.

http://www.tonefactory.nl/shop2/original-schaller-security-locks-nickel-p-4096.html

Of 2 grote strapholders. Deze heb ik op al me gitaren gezet. Werkt ook goed.

http://www.tonefactory.nl/shop2/gotoh-strap-deluxe-chrome-p-1251.html

gertjan87
9 mei 2011, 15:39
Die systemen ben ik allemaal wel al tegengekomen, maar het gevolg van deze systemen is dat ik niet meer kan inpluggen.
Op de grolsch manier na. Maar ik woon hier in belgie en dan moet ik dringend eens op zoek gaan naar grolsch flesjes :) als ik die hier vind...
Mijn straplock die ik gekocht heb, past van vore wel, maar vanachter is die veel te klein. (hier plug ik ook mijn kabel in)

-Martijn-
9 mei 2011, 15:51
Je kan inderdaad geen Strap Locks gebruiken als je door hetzelfde gat in wil pluggen, dat probleem kwam ik ook tegen toen ik ze ging kopen.
De oplossing is om een tweede gat te boren, maar dat vond ik zonde aangezien ik niet zo vaak staand speel.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zijn alle Strap Locks even groot dus hoef je ook niet verder te zoeken.

gertjan87
9 mei 2011, 15:54
Ah, ok. Was al in de gitaarwinkel geweest en die had maar 1 model en dat waren die clipkes van dunlop.
Moet ik niet meer verder zoeken. Een gaat ga ik der echt niet in boren (of laten doen) Zal iets veiliger moeten zijn als ik sta :)
Toch merci, zal die grolsch dan toch maar zoeken! Maar lekker is dat toch niet eh, zeker niet als je belgisch bier gewoon bent :D grapje

zoon van Piet
9 mei 2011, 16:20
Toegegeven: jullie Belgen zijn beter bier gewend!
Maar je moet er wat voor over hebben, he?

Andere optie is Gaffatape over je gitaarband, net naast de draagbandknop, zodat dat spleetje niet open kan gaan en de band niet van die knop kan schieten. Ziet er niet uit, maar altijd mooier dan een gebroken gitaar...

-Martijn-
9 mei 2011, 16:32
Zolang je gitaar ingeplugged is kan er trouwens weinig gebeuren, vooral niet als je een plug met hoek erin hebt.
Het zijn vooral de momenten dat je de stekker er even uithaalt om iets uit je koffer te pakken bijv. dat je op moet letten.

vederlicht
9 mei 2011, 21:53
Ah, ok. Was al in de gitaarwinkel geweest en die had maar 1 model en dat waren die clipkes van dunlop.
Moet ik niet meer verder zoeken. Een gaat ga ik der echt niet in boren (of laten doen) Zal iets veiliger moeten zijn als ik sta :)
Toch merci, zal die grolsch dan toch maar zoeken! Maar lekker is dat toch niet eh, zeker niet als je belgisch bier gewoon bent :D grapje

Nou gertjan87, Ik wil je met plezier zo'n beugelflesje uit Gelderland toesturen hoor! Hier staat Grolsch op eenzame hoogte en zo voel je je ook na een paar flesjes.
Vederlicht♫