PDA

View Full Version : black arts toneworks PHARAOH



scabiosa
9 mei 2011, 11:16
http://farm6.static.flickr.com/5183/5702960140_3117827c22_b.jpg

lieve vrienden, omdat er op dat andere forum heel wat heisa over is dacht ik dat sommigen het misschien interessant zouden vinden dat ik hier vlug eens iets neerpoot over dit leuke pedaal, de Pharaoh!

Een vergelijking met mijn andere fuzz'en:
Het is een silicon fuzz, gebaseerd op het muff-circuit... en daar stopt het dan ook. In de verte is de pharaoh nog te vergelijken met een muff maar met het verschil dat het pedaal supertransparant is, terwijl mijn muff-cloon (daMoaf) het signaal net volledig verkracht (lekker). Dus als het echt smerig moet is een muffje nogal altijd beter geschikt vind ik.
In vergelijking met mijn byoc bc108 fuzzface is het pedaal nét iets beter verspreid over alle frequenties, met name het laag komt er mooier en voller uit, maar zo veel scheelt het niet.
De Mudhoney-geluiden haalt de pharaoh ook gemakkelijk en met stijl! Helder en transparant maar dan zonder het compressie-randje van de mudhoney (waar ik persoonlijk ook wel van hou).
Voor de Dirty Little Secret komt de pharaoh niet echt tot zijn recht vind ik, de pharaoh stacken met de DLS is dan wel weer prachtig.

Laat ik het even samenvatten, de Pharaoh is een ongelooflijk veelzijdig pedaal, het zit ergens tussen overdrive, muff en fuzzface in, al zal het nooit klinken als een echte muff, daarvoor is het pedaal veel te transparant. Door de twee tone-knoppen kun je in gelijk welke setting het pedaal mooi door de mix laten scheuren, dat maakt 'm erg bruikbaar. Door de transparantie blijft de klank van je gitaar en versterker ook steeds behouden. Cool!
Dit is de gewone standaard versie, er bestaat ook nog een versie met een germanium-optie, met één van die switchkes kun je dan nog eens kiezen tussen silicon of germanium, deze versie was bij mijn dealer helaas niet te verkrijgen, de germanium-positie klinkt naar het schijnt ook zeer goed.

Kortom, een zalig pedaal met mogelijkheden binnen bijna het hele fuzz-spectrum. Ideaal dus voor iemand die begint aan een fuzz-verslaving en niet echt kan kiezen.
Als zware fuzz-junk heb ik het wel moeilijk, want ik heb geen idee wat ik uit mijn board moet gooien om er de pharaoh bij te plaatsen, want eigenlijk kan het geen van mijn pedalen echt vervangen (behalve de BYOC, maar die gebruik ik live niet).
Een heerlijk luxeprobleem :cooler:

DemolitionColorScheme
9 mei 2011, 12:29
Transparant ... :sssh:

scabiosa
9 mei 2011, 12:38
haha

tja... ik ga eens op zoek naar wat synoniemen

translucide, doorzichtig, doorschijnend, toonbehoudend, klankbehoudend

:chicken:

Bernardduur
11 mei 2011, 17:28
Het is een Big Muff kloon met een andere tone stack!