PDA

View Full Version : Aangenaam!



PaulRijkers
9 mei 2011, 09:56
Dag iedereen,

Ik heb me enige tijd geleden aangemeld nadat ik al jaren 'meelees' op het forum. Ik ben Paul, 24 jaar en speel gitaar.
Na postrock (Good Morning Chernobyl), grunge (the Opening of Misty Beethoven) en akoestische singer songwriter (I am Oak) ben ik nu terecht gekomen in een Rock 'n Roll /Rhythm and Blues band The Mississippi Delta Brothers (http://www.mdbrothers.nl) waar ik het erg naar m'n zin heb. We spelen veel Jerry Lee-geïnspireerde muziek en stijlen.

Ik ben op jonge leeftijd al begonnen met gitaar spelen, daarna heb ik enkele jaren basgitaar gespeeld om weer terug te komen bij m'n gitaar. In de mijn huidige band speel ik ook banjo en bij voorgaande bandjes ook soms wat toetsen.

Mijn live setup:

Amps:
Vox AC30 Top Boost (1978 ) voor de grotere venues
Vox AC15 H1TV

Gitaren: (degene die ik vooral gebruik in m'n huidige band)
1983 Blonde toploader Telecaster (rosewood toets, standaard)
1983 Blonde toploader Telecaster ("Jeff Buckley" mods: chrome slagplaat en SD brugpickup)
Backup: Mexicaanse 'midnight wine red' Telecaster (maple, standaard)
Seagull S6+CW akoestische gitaar met LR Baggs electronica
Gretsch 70ies banjo met Shadow banjo pickup

Effecten:
Boss TU-3 Tuner
Visual Sounds Route 66
Boss Super Overdrive
EHX Holier Grail

LR Baggs "venue DI" (gitaar)
LR Baggs "para DI" (banjo)

Inspratie:
Jeff Buckley, Jerry Lee Lewis + Kenny Lovelace, Bob Dylan, Lynyrd Skynyrd, James Burton, Deke Dickenson, Nick Drake, Sufjan Stevens, Bonnie 'Prince' Billy, Dwight Yoakam, Willie Nelson, Frank Zappa, Townes van Zandt, Stevie Ray Vaughan, Stray Cats, Tom Waits, Nick Cave, Mark Lanegan.....nog veel meer..

Mocht je nog iets van me willen weten, vraag het me gerust!

Duhsjaak
9 mei 2011, 15:42
Hi
Eindelijk: De reincarnatie van de Band. En bijna niet minder dan het origineel! Klinkt heel fijn vriend! Petje af. De zangerts een centimeter of 5 extra afstand laten houden tot de microfoons om zo ongewenste proximity effecten tijdens opnames te voorkomen en hij is in da pocket.

Komt vast door al die fijne voorbeelden. Buckley, Drake, Van Zandt. etc. Mijn dag is weer goed.
En hartelijk welkom dus!
Vriendelijke groet, Gus

PaulRijkers
10 mei 2011, 17:53
Hey Gus,

Ik ben blij dat ik je dag goed kan maken met me even voorstellen ;) Bedankt voor je tips ook, zal eens kijken of ik het mee kan nemen (gewoontes zijn lastig te veranderen..)
Kom gerust eens langs op een show!

Groeten!

Duhsjaak
14 mei 2011, 06:39
Hi
Die afstand kun je bevorderen en in stand houden door zo'n rond plopscherm vòòr je microfoon te zetten. En de afstand scherm >----> microfoon op ca. 5 centimeter te zetten.

Heb je geen geld voor zo'n ding? Neem dan een stuk gedraaide installatiedraad en lijm daarop een stuk van een oude nylon van je vriendinnetje.

Armoe maakt vindingrijk......

Succes!
Vriendelijke groet, Gus

PaulRijkers
14 mei 2011, 10:00
Je was nog laat aan het posten Gus ;) Maar bedankt voor de tip! Ik zal het meenemen bij volgende opnames... Zo'n plopscherm moet er financieel gezien wel inzitten denk ik en anders is m'n wederhelft inderdaad een setje nylons kwijt!