PDA

View Full Version : Axe-FX 2 geïntroduceerd



Pagina's : 1 [2]

Yek1
25 januari 2012, 21:45
Ik weet t niet, ik heb liever nog de uitbreiding erbij. :)
Er wordt wel gewerkt aan iets nieuws. Dat zal of fx only zijn, of een vloerversie.

apekop
26 januari 2012, 01:17
PS ik licht slechts toe omdat t wordt gevraagd. Don't shoot the messenger. :)

Zo was het ook absoluut niet bedoeld! Ik waardeer al je input in dit forum en je hulp juist zeer. Ik vind het te gek dat je zo goed advies geeft en antwoorden op vragen geeft. Ik zit nog niet op het fractal forum omdat ik nog te veel bezig ben met alles van de Axe-fx te leren kennen en er mee te spelen, dus ik vraag het voorlopig liever hier.

El Bastardo
26 januari 2012, 07:00
Dank voor je nuttige bijdrage.

Je verklaring van de bijgeluiden was dat je een bug had verkleed als 'user feature' wat natuurlijk pure onzin is. Het is gewoon een bug.
Mijn opmerking gebruikte een iets duidelijkere taal om daarin hetzelfde uit te drukken wat je zelf aangaf.
Ik ben blij dat mijn uitleg bij jou aangaf hoe je eigen uitleg overkwam.

Yek1
26 januari 2012, 08:41
Zo was het ook absoluut niet bedoeld! Ik waardeer al je input in dit forum en je hulp juist zeer. Ik vind het te gek dat je zo goed advies geeft en antwoorden op vragen geeft. Ik zit nog niet op het fractal forum omdat ik nog te veel bezig ben met alles van de Axe-fx te leren kennen en er mee te spelen, dus ik vraag het voorlopig liever hier.

No problem!

Yek1
26 januari 2012, 08:49
Je verklaring van de bijgeluiden was dat je een bug had verkleed als 'user feature' wat natuurlijk pure onzin is. Het is gewoon een bug.
Mijn opmerking gebruikte een iets duidelijkere taal om daarin hetzelfde uit te drukken wat je zelf aangaf.
Ik ben blij dat mijn uitleg bij jou aangaf hoe je eigen uitleg overkwam.

Nee, jij hebt niet goed gelezen wat ik schreef. Ik schreef niet dat de bijgeluiden een gebruikerswens zijn, dat is jouw interpretatie.

Heb je trouwens enig idee van die bijgeluiden, heb je een Axe-Fx II, of brabbel je gewoon maar wat? Enne, jij hebt hóeveel jaren ervaring als programmeur van electronische componenten?

Wikipedia:
"Een bug is een fout in een computerprogramma of een website, waardoor het zijn functie niet (geheel) volgens specificaties vervult."

De fabrikant heeft aangegeven dat de bijgeluiden een onvermijdelijk bij-effect zijn van het gebruik van hardware level controls met "digitally controlled potentiometers". Geen programmeerfout dus, het zou anders allang zijn verholpen. Beter als het er niet zou zijn uiteraard. Het is overigens meegenomen dat die geluidjes niet worden versterkt, ze klinken met level voluit even hard als met level laag.

hole
26 januari 2012, 09:02
Laat hem lekker trollen Alexander. "Win" je toch niet. Je uitleg is (de eerste keer ook al) gewoon duidelijk

Yek1
26 januari 2012, 10:10
Laat hem lekker trollen Alexander. "Win" je toch niet. Je uitleg is (de eerste keer ook al) gewoon duidelijk

:-)

Lekkere opname trouwens, Mark. Vooral die leads, mooie vibrato.

hole
26 januari 2012, 13:37
..en dat met een antieke Ultra he :D

El Bastardo
26 januari 2012, 16:02
Nee, jij hebt niet goed gelezen wat ik schreef. Ik schreef niet dat de bijgeluiden een gebruikerswens zijn, dat is jouw interpretatie.

Heb je trouwens enig idee van die bijgeluiden, heb je een Axe-Fx II, of brabbel je gewoon maar wat? Enne, jij hebt hóeveel jaren ervaring als programmeur van electronische componenten?

Wikipedia:
"Een bug is een fout in een computerprogramma of een website, waardoor het zijn functie niet (geheel) volgens specificaties vervult."

De fabrikant heeft aangegeven dat de bijgeluiden een onvermijdelijk bij-effect zijn van het gebruik van hardware level controls met "digitally controlled potentiometers". Geen programmeerfout dus, het zou anders allang zijn verholpen. Beter als het er niet zou zijn uiteraard. Het is overigens meegenomen dat die geluidjes niet worden versterkt, ze klinken met level voluit even hard als met level laag.

Het ging me niet om de axe-fx of of dit wel of niet storend is, maar meer om je uitleg die nergens op sloeg en nog steeds niet doet. Bug is bug, hardware of software maakt niet uit.
Er wordt in dit topic zelf geklaagd over de bijgeluiden en jij bevestigd dat zelfs, dus ik hoef geen axe-fx te hebben om dit te horen.
Trolling of niet, je hebt geen gelijk en ik zie niet in waarom ik je daar niet op mag aanspreken. Dat je slecht tegen commentaar kan (of tegen commentaar op de axe fx) is nu wel duidelijk. Maar het is goed jongen, ik hou wel op.

hole
26 januari 2012, 16:06
http://images.cheezburger.com/completestore/2011/8/18/b79ebf3e-49df-4f1f-b1de-d4132feb925a.jpg

herrieman
26 januari 2012, 17:39
Jongens, alsjeblieft.....

Kunnen we dat FAS en trol gezeur daar laten waar het hoort,namelijk het snax forum.

Dank

apekop
27 januari 2012, 10:00
Is het mogelijk om binnen 1 preset twee functies aan hetzelfde expressiepedaal toe te wijzen? Bijvoorbeeld via reveal of iets anders.
Dus dat 1 expressie pedaal binnen 1 preset bijvoorbeeld kan functioneren als zowel wah pedaal als volume pedaal met een druk op een knop? Ik kan dat nergens in de handleiding vinden.

Yek1
27 januari 2012, 10:06
Meerdere manieren, dit is er een:

http://wiki.fractalaudio.com/axefx2/index.php?title=Expression_pedal:_controlling_mult iple_effects

En dit is een andere:

http://forum.fractalaudio.com/other-midi-controllers/26364-wha-volume-switcher.html

apekop
27 januari 2012, 10:14
ah, super! Bedankt. Ik ga het proberen.

Sj03rd
17 februari 2012, 01:56
Nou, ik mag er ook 1 bestellen van G66. Lang gewacht op dit ding maar nu hoef ik m dus eigenlijk niet meer. Iemand die het lange wachten niet meer aankan en mijn plekkie wil op de lijst?

Chiel
17 februari 2012, 12:42
Same here. Ik wacht ff tot de kemper in 19" uit komt. Da's een grote jeuj voor iemand anders, weer een plekje vrij op de G66 lijst :).

apekop
17 februari 2012, 13:07
Leuke gebaren, daar zullen wat mensen blij mee zijn. Gaan de Axe wachters en gebruikers nu massaal over de Kemper?

Het is toch eigenlijk een heel ander apparaat, alleen gericht op amp modelling/profiling. Met de Axe II kun je zoveel meer.
Ik heb mijn Axe fx voornamelijk gekocht voor de effecten een effect aansluit/combinatie mogelijkheden en niet speciaal voor de modelling.

Yek1
17 februari 2012, 15:57
Ruimte genoeg op de markt voor allerlei aanbieders. Axe-Fx, Kemper: goede apparaten, en er komen er vast nog wel meer. Er hoeft er niet één te zijn die de markt beheerst. Mooi voor de consument. Profiling, modeling, prijs, effecten, routeringsmogelijkheden enz.: allemaal koopcriteria.

herrieman
17 februari 2012, 20:07
Precies!

Nog wat andere koopcriteria: tweakvrij bij een update, 19" inch, gratis updates, geen wachlijsten, goeie effecten, stereo, etc.;)

Liquid_Metal
18 februari 2012, 10:24
Ruimte genoeg op de markt voor allerlei aanbieders. Axe-Fx, Kemper: goede apparaten, en er komen er vast nog wel meer. Er hoeft er niet één te zijn die de markt beheerst. Mooi voor de consument. Profiling, modeling, prijs, effecten, routeringsmogelijkheden enz.: allemaal koopcriteria.

Het is fijn dat er nu wat serieuze competitie ontstaat want de Axe Ultra heeft de markt toch wel behoorlijk gedomineerd.