PDA

View Full Version : Marshall 5010 probleempjes



munkie
7 mei 2011, 09:15
http://members.home.nl/fmunniksma/Marshall50101.JPG

Hallo mensen, deze week een al bijna vintage Marshall master lead combo (5010) gescoord. 30 W transistor combo met een UK Celestion G12M-70. Voor het geld is ie prima maar hij heeft na 25 jaar een paar probleempjes:

1. Plugingang van de high gain input, gaat nog wel eens piepen. Plug een paar keer heen en weer trekken/duwen dan houdt het piepen op.

2. Potmeter preamp volume. Als je die op 10 zet gaat ie piepen.

3. Controle lampje in de aan/uit schakelaar doet het niet.

Wat te doen en welke onderdelen moet ik hebben? Ben niet zo'n techneut maar ik heb een soldeerbout en een multimeter.

nico verduin
7 mei 2011, 09:59
Jack en potmeter evt. inspuiten met een klein beetje kontakt spray en anders vervangen. Lample is onderdeel van de schakelaar (neon). Deze is of stuk of er zit een draadje los op de aansluiting. Als je het perse belangrijk vind, dan moet je de schakelaar vervangen. Dacht niet dat je de lampjes kon vervangen bij deze.
Wees voorzichting met lossolderen van de pot en jack. Voor je het weet, sloop je de printbanen. Voor de bepaling van de jack en potmeter is het handig ff een foto te plaatsen,.

Daniel91
29 mei 2011, 19:02
Wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? Ik heb een iets oudere versie hiervan, maar wel in een veel betere staat.