PDA

View Full Version : HNGD! - Gretsch G5129 & Vox amp.



Timotio
6 mei 2011, 22:43
Yes! het heeft twee jaar geduurd voordat ik een nieuwe had, maar zojuist heb ik deze set aangeschaft! :-).

http://img228.imageshack.us/img228/2250/imag0082l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/228/imag0082l.jpg/)

http://img854.imageshack.us/img854/8894/imag0085r.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/imag0085r.jpg/)


Gretsch G5129 met een VOX bruno TB35C1

Ik heb lang nagedacht en getwijfeld over een nieuwe, maar toen ik deze bespeelde in de winkel stond ik ruim een uur te spelen met een grijns van oor tot oor! Dus ik heb hem meegenomen! Het is mijn tweede elektrische (heb nog een squier staan).

Ik was op zoek naar een iets minder 'scherp' geluid dan van mijn strat. Ik heb ook nog een Hagstrom les paul geprobeerd, maar ik had toch meer met deze. Het 'mellow' gevoel van deze gitaar is erg lekker! Daarnaast klonk hij in combinatie met de Vox Bruno ook een stuk beter dan met mijn statesman, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ze allebei gekocht!

Hier thuis klinkt het anders dan in de winkel, dus moet mijn draai met het geluid nog een beetje vinden, maar desalnietemin vind ik het heel gaaf zo! :-).

sorry voor de slechte foto's, ik zal morgen een paar betere maken.

Enjoy!
Timo

Plant
6 mei 2011, 22:55
Blijven toch altijd mooi, die Gretsch gitaren :lovelove:

Triggy
6 mei 2011, 23:04
Heel veel plezier met je Gretsch!
Mooie combinatie met die Vox:blast:

Sinner1980
7 mei 2011, 17:13
Congrats,

Ben zeer benieuwd naar die Vox,lijkt me een te gekke bak

episua
7 mei 2011, 18:05
Wow, prachtige set hoor. Heb zelf een hele tijd zo'n gretsch in het wit gehad, de 5124. Klinken stukken beter dan de 5120. Deze hoef je qua pickups niet te modificeren, klinkt zo al top. Die vox bruno lijkt mij ook erg gaaf. Lijkt ie ergens op qua sound? Gefeliciteerd i.i.g!

Oranjeaap
7 mei 2011, 19:34
Iemand die ik ken heeft ook zo'n soort Gretch, maar dan in het oranje. Fijnste gitaar waar ik ooit op gespeeld heb. Ik vraag het elke maand maar hij wil em niet verkopen :mad:

Timotio
7 mei 2011, 19:51
Wow, prachtige set hoor. Heb zelf een hele tijd zo'n gretsch in het wit gehad, de 5124. Klinken stukken beter dan de 5120. Deze hoef je qua pickups niet te modificeren, klinkt zo al top. Die vox bruno lijkt mij ook erg gaaf. Lijkt ie ergens op qua sound? Gefeliciteerd i.i.g!

Bedankt voor de toffe reacties allemaal!

Die Vox is wel erg gaaf ja! Hij klinkt beter dan mijn Hughes & Kettner statesman. Warmer, dieper kun je het denk ik noemen. met name het clean channel is "beter" dan van de H&K. Heerlijk helder zonder scherp te zijn. Niet dat de H&K slecht is; de Vox is alleen weer een stuk beter :-). De Vox klinkt ook beter op laag volume dan de H&K; die laatste klonk soms een beetje meer geknepen (ligt waarschijnlijk ook aan m'n oude gitaar: squier, en 35(vox) vs 40 watt). De H&K heeft wel op de boost channel meer diepe, fuzzachtige scheur dan deze.

Ik heb bij de Vox het gevoel alsof het geluid van de gitaar gewoon 100% wordt weergegeven zonder dat er iets 'tussen zit', supermooi!

Mochten jullie de Vox willen horen kan ik wel even een filmpje o.i.d. maken, evt. in vergelijking met de statesman. Ik kan hem niet echt met een andere versterker dan mijn H&K vergelijken omdat ik die niet heb/ken.

Mitch
7 mei 2011, 19:52
Leuk hoor! Ben benieuwd naar je ervaringen met de amp.

Sinner1980
7 mei 2011, 20:28
Bedankt voor de toffe reacties allemaal!

Die Vox is wel erg gaaf ja! Hij klinkt beter dan mijn Hughes & Kettner statesman. Warmer, dieper kun je het denk ik noemen. met name het clean channel is "beter" dan van de H&K. Heerlijk helder zonder scherp te zijn. Niet dat de H&K slecht is; de Vox is alleen weer een stuk beter :-). De Vox klinkt ook beter op laag volume dan de H&K; die laatste klonk soms een beetje meer geknepen (ligt waarschijnlijk ook aan m'n oude gitaar: squier, en 35(vox) vs 40 watt). De H&K heeft wel op de boost channel meer diepe, fuzzachtige scheur dan deze.

Ik heb bij de Vox het gevoel alsof het geluid van de gitaar gewoon 100% wordt weergegeven zonder dat er iets 'tussen zit', supermooi!

Mochten jullie de Vox willen horen kan ik wel even een filmpje o.i.d. maken, evt. in vergelijking met de statesman. Ik kan hem niet echt met een andere versterker dan mijn H&K vergelijken omdat ik die niet heb/ken.

JAAAAA! Filmpje!:crazyhappy:

rockgod69
7 mei 2011, 20:57
moet even reageren op de laptop van mevrouw rockgod, want ik had m'n toetsenbord ondergekwijld.....koele plank man!

lauke_101
7 mei 2011, 21:46
+1 voor een filmpje! :D

En gefeliciteerd met de prachtige nieuwe aanwinsten! Ik speel ook voornamelijk Gretsch + Vox en wat een prachtcombinatie is dat. Inderdaad zoals je het omschrijft, het geluid is zo no-nonsense en puur. Ik kan mezelf ook altijd perfect horen in de bandmix, zo'n Vox snijdt daar geweldig doorheen.

De andere gitarist in mijn band heeft ook zo'n 5129, geweldig klinkende gitaar en van die rode lak ga ik nog altijd kwijlen.

rijsberman
7 mei 2011, 23:32
Mooi, zo'n Gretsch! :)

Vergeet je niet het folietje onder de brug vandaan te halen?

Timotio
8 mei 2011, 00:11
Oke, ik zal een filmpje schieten een dezer dagen :-).
Ik kan niet supergoed spelen, dus bij deze dek ik me van te voren vast in :D


Mooi, zo'n Gretsch! :)

Vergeet je niet het folietje onder de brug vandaan te halen?

Heuh? is dat beter dan? Ik dacht juist dat ik die beter kon laten zitten i.v.m. de lak?