PDA

View Full Version : Klassieke gitaar



Eygen
6 mei 2011, 22:21
Even twee korte stukjes opgenomen, niet helemaal strak, maar ok.

Deze herkent iedereen uiteraard wel:
Linkje (http://soundcloud.com/eygen/f-r-elise)

Dit is een stukje van Joep Wanders. Niet makkelijk voor de rechterhand :stop:
Linkje (http://soundcloud.com/eygen/salsa-1-copy)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, eerlijke meningen graag :)

Eygen
8 mei 2011, 17:15
Nee, niemand? :???:

Cubone
9 mei 2011, 14:10
Hi,

Dat gebeurd hier nog welleens, dat mensen de 'tijd' nemen om te reageren :p

Ik vind iig dat je een aangename sound hebt en goed hebt opgenomen. Dus dat is een plus.

Knap dat je een stuk als fur elise wilt spelen, maar eigenlijk is de flow niet echt goed. Begint aardig, in het midden raak je het weer kwijt en op het einde komt het weer goed :p

Maar je salsa stukje vindt ik wel beter. De flow is daar een stuk beter en geen valse noten.

Werk aan je timing en je flow (geen pauzes die er niet in horen te zitten) dan is je gitaarspel naar mijn mening een stuk beter.

Hoe lang speel je al ?


groetjes,

:blast:

Eygen
9 mei 2011, 15:33
[...]

groetjes,

:blast:

Nu iets meer dan een half jaar. Alles wat ik in m'n jeugd geleerd heb ben ik vergeten door een vrij lange pauze van eh... 4 jaar. Dus afgelopen jaar weer begonnen als newbie :soinnocent:

Het langzamere stuk in het midden bij de für elise is de bedoeling. Anders kan je nooit zo snel wisselen naar de E op de 12de fret van de hoge e snaar. Maar inderdaad wel een aantal valse noten.

Cubone
9 mei 2011, 16:27
Hi,

Volgens mij begreep je me verkeerd. Ik had het over de algehele 'flow' van het stukje.

Maar zal ff concrete voorbeelden geven: 0,5 sec, 10 sec, 14 sec. Op deze momenten vloeit het niet lekker door.

Ik weet dat het stukje in het midden van tempo veranderd ;)


verder is het voor een jaartje spelen wel goed :ok:


groetjes,

:blast:

Riky
11 mei 2011, 13:53
Niks aan Cubone toe te voegen:)

Verder inderdaad wel tof gespeeld!

arnoldtims
11 mei 2011, 15:21
Speel inmiddels al ruim 20 jaar maar nooit begonnen aan dit soort stukken wegens veel te moeilijk voor mij.
Dus na 1 jaar (plus wat vergeten jaren dan) spelen vind ik dit erg knap gedaan.

proguitar89
25 mei 2011, 22:49
Speel inmiddels al ruim 20 jaar maar nooit begonnen aan dit soort stukken wegens veel te moeilijk voor mij.
Dus na 1 jaar (plus wat vergeten jaren dan) spelen vind ik dit erg knap gedaan.

wel goed gedaan jullie kunnen temisten op een gitaar spelen ik heb een kinder gitaar die niet lekker klinkt en waar ik me vingers niet goed tussen krijgt om wat acoorden te kunnen slaan wand ik weet niet waar de e enzo zit dus als iemand een plaatje kunt sturen met de snaren erop dus gewoon een plaatje gemaakt in paint met e en g en all die noten ga ik proberen om today is gonna be a great day te spelen verder veel succes met spelen en iedereen hier trouwens:(
mvg de jonge zonder gitaar:-(

Eygen
25 mei 2011, 22:51
wel goed gedaan jullie kunnen temisten op een gitaar spelen ik heb een kinder gitaar die niet lekker klinkt en waar ik me vingers niet goed tussen krijgt om wat acoorden te kunnen slaan wand ik weet niet waar de e enzo zit dus als iemand een plaatje kunt sturen met de snaren erop dus gewoon een plaatje gemaakt in paint met e en g en all die noten ga ik proberen om today is gonna be a great day te spelen verder veel succes met spelen en iedereen hier trouwens:(
mvg de jonge zonder gitaar:-(

Haha, waarom dat nou in dit topic moet weet ik niett, maar ok. Ik zal je een paar dingen toesturen in een berichtje.