PDA

View Full Version : (Soldeer)hulp gevraagd bij Rackprojectje



hole
6 mei 2011, 21:33
Dag!

Ik heb een rack met een AxeFX en een powerconditioner. Ik zet het rack altijd (met gesloten achterkant) met de achterkant op de grond (dus de inhoud staat omhoog). Het nadeel hiervan is dat het eventueel wisselen/aansluiten van kabels aan de achterzijde enorm onhandig is.

Dit wil ik oplossen door in een 16 gats D-size panel
http://www.laenenmusic.nl/contents/media/p2002_dap_19__connector_panel_2he_main.jpg
de (meeste) aansluitingen die de AxeFX heeft "naar de voorkant" te halen... Een Patchbay maken dus.

Er komt in:
1x Powercon IN
2x Powercon OUT
1x DIN7
2x DIN5
2x XLR male
8x Jack

Nu heb ik ooit al een keer zo'n patchbay gemaakt,
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/Rack005.jpg,
maar dat soldeerwerk was eerlijk gezegd broddelwerk. Het werkte, maar daar hield het ook wel mee op.

Ik wil daarom dat het solderen van deze patchbay gewoon goed gebeurd, maar ik heb in mijn vrienden/kennissenkring niemand die dit zou kunnen.

Mijn vraag aan jullie. Is er iemand (bij voorkeur in de buurt van Tilburg, maar verder weg is ook geen probleem, als het maar niet in Friesland of zo is) die dit voor mij zou willen/kunnen doen (uiteraard tegen vergoeding). Ik zorg voor de hardware/kabels (of als iemand een leuk adresje kent of contacten heeft om voordelig in te kopen dan "mag" dat ook natuurlijk).

Natuurlijk zou ik Paul Lenders oid kunnen bellen, maar dat gaat denk ik té duur worden.

Edit: mét factuur mag ook trouwens. (misschien dat de heer Winsemius, Vernet, etc etc zich aangesproken voelen ;) )

JTB
9 mei 2011, 09:45
Ik denk dat er hier meerdere mensen zitten die dat kunnen, ik zou het ook kunnen en willen, maar ik woon niet in Friesland maar Zuid-Limburg dus ook niet echt naast de deur.

HaroldA
9 mei 2011, 10:29
Ik woon in Tilburg en ik soldeer ook wel eens wat ;)

hole
9 mei 2011, 10:30
Ongeduldig als ik ben, heb ik toch besloten om het zelf te proberen (Toch bedankt Frank en JTB voor het aanbod!)

Het ergste wat er mis kan gaan is, is dat het niet werkt...dan soldeer ik alles weer los en dan zoek ik iemand die me kan helpen.

Als ik niet oefen wordt het ook niet beter met het solderen lijkt me.

Net de spullen besteld, dus morgen aan de slag.. Overigens: Dikke pluim voor Bax-shop.nl. Had bestelling gedaan, maar kwam erachter dat ik iets fout had gedaan. (Bestelling ook meteen betaald). Dus gebeld met Bax-shop. Geen probleem, bestelling wordt omgezet, en ondanks het feit dat ik nu iets duurder uitkwam, hoefde ik niet bij te betalen. Ok, het ging om € 1,00, maar toch! Top en dus aanrader wat mij betreft.

cerpintaxt
9 mei 2011, 21:02
Een tip uit friesland. Eerst beide dingen die je aan elkaar wilt hebben vertinnen. bv draad, eerst een beetje verwarmen dan wat tin erbij dit goed laten vloeien en andere gedeelte idem. Maar laat alles niet te warm worden maar dat ruik je wel :P

Beetje lastig uit te leggen maar solderen leer je wel het snelste door het te doen.

hole
9 mei 2011, 22:07
Thanks

Net de DIN5 gedaan. Ging prima! Rest is jack en Xlr, dus makkelijker. Hopelijk morgen de rest binnen.

hole
14 mei 2011, 20:33
Bedankt iedereen voor de tips.

Het resultaat:

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/DSC_2783.jpg

Die labels moet ik nog vervangen door " echte" (met labeler gemaakt, deze zijn geprint en geplakt met plakband :makeup:)