PDA

View Full Version : Knopfler sound test/cover



Babelouba
6 mei 2011, 17:39
Goedemiddag!

Zie hier mijn eerste post in het Sounds-topic.

Het is een knopfler soundtest en meteen een cover van een nummer zonder titel.

Mijn versie:

http://www.youtube.com/watch?v=ffCAi-vTPu0

Origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=aYXc-q-5pwo

De eigenaar van het origineel was de backing track verloren, dus heb ik zelf alle stukken maar opgenomen. Bas heb ik opgenomen met het sub-octave effect vanuit PodFarm2.

Het is ook meteen de eerste soundclip die ik upload met mijn nieuwe elementen! Custom Shop '69 elementen in mijn Yamaha Pacifica 112j.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

chet atkins
7 mei 2011, 11:25
ik vindt het prima klinken hoor als een echte Knopfler fan.
Wou dat ik al zo ver was.

groet Ron

Riky
11 mei 2011, 14:24
Mis wel beetje volheid. Je heb de sound wel aardig te pakken, maar voor dit nummer heeft Mark Knopfler zelf een dikkere sound dan waar hij bekend om staat. Ik vind dat niet terug in jou sound.

Verder is het wel een lekkere sound hoor.

Babelouba
11 mei 2011, 16:28
Mis wel beetje volheid. Je heb de sound wel aardig te pakken, maar voor dit nummer heeft Mark Knopfler zelf een dikkere sound dan waar hij bekend om staat. Ik vind dat niet terug in jou sound.

Verder is het wel een lekkere sound hoor.

Ik ben van plan alles opnieuw op te nemen, vind het zelf ook veel te leeg klinken, heb al een drumpartij in elkaar gezet, nu nog wachten tot ik beter ben, en weer kan opnemen!

Duhsjaak
14 mei 2011, 07:43
Hi
Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan. Die bescheidenheid voer je te ver door. Waarom wachten tot je beter bent?
Ik heb hierboven geen commentaar gelezen van: Kap er maar mee, dus het lijkt erop dat je publiek een andere mening heeft dan jijzelf.

Waarover ik een beetje struikel is, dat we al een tamelijk aardig spelende Mark Knopfler hebben. En je vraagt je af waarom je nou zo vreselijk nodig Mark II zou willen zijn.

Je zegt dat je wilt wachten tot je beter bent. Ook dat is een beetje vreemd: Morgen ben je al beter.

En zo niet, dan net als in de kroeg het bord staat: Morgen gratis bier!

Ik hoop dat je je realiseert dat Mark Knopler al pakweg 30 jaar voorsprong heeft en dat het dus tamelijk lastig is om hem in te halen.

En niet leuk ook. Tenzij je perse in een Mark look a like band zou willen gaan zitten. In dat geval stel ik voor dat je ook zo'n dom rood bandje om je hoofd doet.

Dus is het misschien een idee om maar eens op zoek te gaan naar de Babelouba Sound?
Qua vakmanschap heb je het overtuigende bewijs geleverd. Nou, voor zover je al iets zou willen bewijzen, nog het bewijs dat je een mooie eigen sound neer kunt zetten.

Niet wachten tot morgen? Nee, ik hoop dat je vandaag al begint.

Vriendelijek groet, Gus

Triggy
14 mei 2011, 08:36
+1
Niks meer aan doen hoor.
Net wat Gus zegt. Waarom een Knopfler kloon willen worden?
Gewoon op zoek gaan naar je eigen geluid en spel. De skills heb je..

Babelouba
15 mei 2011, 16:43
Hi
Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan. Die bescheidenheid voer je te ver door. Waarom wachten tot je beter bent?
Ik heb hierboven geen commentaar gelezen van: Kap er maar mee, dus het lijkt erop dat je publiek een andere mening heeft dan jijzelf.

Waarover ik een beetje struikel is, dat we al een tamelijk aardig spelende Mark Knopfler hebben. En je vraagt je af waarom je nou zo vreselijk nodig Mark II zou willen zijn.

Je zegt dat je wilt wachten tot je beter bent. Ook dat is een beetje vreemd: Morgen ben je al beter.

En zo niet, dan net als in de kroeg het bord staat: Morgen gratis bier!

Ik hoop dat je je realiseert dat Mark Knopler al pakweg 30 jaar voorsprong heeft en dat het dus tamelijk lastig is om hem in te halen.

En niet leuk ook. Tenzij je perse in een Mark look a like band zou willen gaan zitten. In dat geval stel ik voor dat je ook zo'n dom rood bandje om je hoofd doet.

Dus is het misschien een idee om maar eens op zoek te gaan naar de Babelouba Sound?
Qua vakmanschap heb je het overtuigende bewijs geleverd. Nou, voor zover je al iets zou willen bewijzen, nog het bewijs dat je een mooie eigen sound neer kunt zetten.

Niet wachten tot morgen? Nee, ik hoop dat je vandaag al begint.

Vriendelijek groet, Gus

Ik ben deze week ziek geweest, ik moest wachten tot ik weer in staat was om gitaar te spelen >.<

Dubbelzinnige beter bent, hahaha. Niet goed opgelet :P

Bedankt voor de reacties mensen! Ik zat een paar weken terug in een Knopfler vibe, dus dan ga ik zoiets doen. Volgende week zit ik waarschijnlijk weer in een Hendrix vibe, omdat we dan naar JPK band gaan, echt een gruwelijke bluesband.

Dan zit ik weer in een Mayervibe, dan weer een Knopflervibe, dan weer een Tommy Emmanuelvibe, haha. Zo schaaf ik mijn techniek wat bij, en creeer ik mijn eigen sound met die technieken :)

Toch ga ik het nog opnieuw opnemen volgende week, en ik hoop het dan hier weer te posten. Ik ga op zoek naar een veel voller klinkende opname, mede door wat drums.

Ik hou jullie op de hoogte!

wormke
16 mei 2011, 17:47
klint erg leuk, misschien zelf er nog beetje op improviseren, dat doe ik altijd. De 'solo' verder uitwerken en je eigen ding ermee doen. Echt leeg vind ik dit nu ook niet, te vol klint ook naar niks...