PDA

View Full Version : Welke USA Fender periode is beter?



Jan H
6 mei 2011, 16:29
Ik ben benieuwd welke periode van Fender USA jullie beter vinden, en waarom?

De jaren 60
De jaren 70
De jaren 80
De jaren 90
De jaren 2000 tot heden.

Wat zijn jullie ervaringen, en wat zijn de grote verschillen?
Wellicht is er een voorkeur voor een bepaalde periode, ik ben reuze benieuwd waarom een bepaald jaar iemands voorkeur heeft.

Dat kan een belangrijk voordeel zijn als je een gitaar zou willen aanschaffen/bewaren.

Ik zelf heb momenteel naast enkele Japanners en Mexicanen 2 USA Fenders, eentje uit 1989 in mint conditie, en tot het laatste schroefje orgineel, en een special edition uit 2003 (slechts 100 van gemaakt), waarschijnlijk ga ik er eentje van wegdoen alleen weet ik nog niet welke.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen.

Groetjes Jan

Mike999999999
6 mei 2011, 16:49
Jaren 60, de oude strats vind ik iig ronder en dieper klinken als de nieuwere

wireman
7 mei 2011, 08:14
Tja... schot voor open doel... wie wil er nou geen fender uit de 50's (die er ook ECHT bij hoort in het rijtje) of 60's... maar daar betaal je ook voor.. en hoeveel mojo wil je hebben?...

Ik ben er pas kort achter dat ik een Fender man ben.. Ik heb 1,5 maand terug een nieuwe AVRI '57 gekocht en dat is een verrekt fijne gitaar.. Hiervoor had ik een Strat uit '88 en die vond ik al wat minder.. Echter schijnt een AVRI uit '88 dan weer de bomb te zijn... dus tja.... beter of beter passen?...

Triggy
7 mei 2011, 08:42
Ik weet niet zo heel veel van Fender af. Mijn ervaringen van de afgelopen jaren:
Ik heb een Dan Smith strat uit '82 gehad en ik was er niet weg van.
Kan exemplarisch zijn want een maatje van me heeft een strat uit '78
en dat gaat een stuk lekkerder.
In eind jaren '70 wel eens op een junior gespeeld, dat vond ik toen werelds, maar dat kan ook aan mij skills van destijds hebben gelegen;)
De USA fenders (tot 1000 euro) van de afgelopen jaren die ik in mijn handen heb gehad, vond ik middelmatig aanvoelen met spelen en klinken. Maar mij doet het sowiezo niet veel, maar goed, als Gretsch-fan ben ik natuurlijk bevoorordeeld... :soinnocent:

grayfink
7 mei 2011, 09:01
In elke periode heb je goede en minder goede exemplaren. Productiemehoden zijn/worden wel verfijnd in de loop der jaren. Wie nu iets van de bovenkant van de markt koopt is verzekerd van een goed instrument.
Doe mij toch maar een oudje met mojo. Ondanks dat mojo niet bestaat.