PDA

View Full Version : De "verbazing" blijft, dus ik moest het toch even kwijt...



Gerth
6 mei 2011, 15:04
Beste medeforummers,

Ik ben 40 en heb sinds mijn 12de al op héél wat instrumenten gespeeld, waaronder ook een reeks (linkshandige) akoestische gitaren, meestal ergens tussen de budget- en de middenklasse gesitueerd, waaronder bv. een Takamine van zo'n dikke 400 euro.

Na deze jarenlange queeste wat muzikale bevrediging betreft ben ik terug bij de akoestische gitaar beland en heb ik (als linkshandige) een Seagull S6 met Godin Q1-voorversterking op de kop kunnen tikken. Deze gitaar kost bij onze Westerburen in héél grote winkels ;) nog 585 euro, maar gezien de (zeer beperkte) lakschade aan de rand vond de verkoper dat hij er niet meer dan 200 kon voor vragen, voorgevormde koffer inbegrepen! Of hoe "afdingen" soms écht wel niet van toepassing kan zijn...

Sindsdien speel ik quasi dagelijks op deze gitaar en nog steeds verbaas ik mij over de rijkheid van de klank en mijn compatibiliteit met de nét iets bredere hals dan "standaardgitaren", alsook over de doeltreffendheid van het Q1-piezo systeem, dat doet wat het moet. Niet te vergelijken met een bv. een studio-mic, maar toch een heel stuk beter dan de gemiddelde piezo-prut op veel akoestische modellen. De warme klank zal natuurlijk goed varen bij het massieve en reeds deftig ingespeelde ceder-bovenblad dat trouwens ook heel klassevol oogt.

Met 200 eurootjes heb ik dus eigenlijk de koop van mijn leven gedaan en mijn indertijd bijna altijd tegenwoordig GAS is spectaculair gekoeld en wordt nog enkel gevoed door de wens om ooit een volledig massieve akoestische Gibson te bezitten (een Hummingbird zou mooi zijn... ), maar dat ligt zo veraf dat het de eindelijk bekomen rust in mijn hoofd niet (teveel) verstoort.

Voilà, het staat erop. Niets spectaculairs maar hopelijk herkenbaar bij sommigen onder jullie.

arcane
6 mei 2011, 15:20
Beste medeforummers,

Ik ben 40 en heb sinds mijn 12de al op héél wat instrumenten gespeeld, waaronder ook een reeks (linkshandige) akoestische gitaren, meestal ergens tussen de budget- en de middenklasse gesitueerd, waaronder bv. een Takamine van zo'n dikke 400 euro.

Na deze jarenlange queeste wat muzikale bevrediging betreft ben ik terug bij de akoestische gitaar beland en heb ik (als linkshandige) een Seagull S6 met Godin Q1-voorversterking op de kop kunnen tikken. Deze gitaar kost bij onze Westerburen in héél grote winkels ;) nog 585 euro, maar gezien de (zeer beperkte) lakschade aan de rand vond de verkoper dat hij er niet meer dan 200 kon voor vragen, voorgevormde koffer inbegrepen! Of hoe "afdingen" soms écht wel niet van toepassing kan zijn...

Sindsdien speel ik quasi dagelijks op deze gitaar en nog steeds verbaas ik mij over de rijkheid van de klank en mijn compatibiliteit met de nét iets bredere hals dan "standaardgitaren", alsook over de doeltreffendheid van het Q1-piezo systeem, dat doet wat het moet. Niet te vergelijken met een bv. een studio-mic, maar toch een heel stuk beter dan de gemiddelde piezo-prut op veel akoestische modellen. De warme klank zal natuurlijk goed varen bij het massieve en reeds deftig ingespeelde ceder-bovenblad dat trouwens ook heel klassevol oogt.

Met 200 eurootjes heb ik dus eigenlijk de koop van mijn leven gedaan en mijn indertijd bijna altijd tegenwoordig GAS is spectaculair gekoeld en wordt nog enkel gevoed door de wens om ooit een volledig massieve akoestische Gibson te bezitten (een Hummingbird zou mooi zijn... ), maar dat ligt zo veraf dat het de eindelijk bekomen rust in mijn hoofd niet (teveel) verstoort.

Voilà, het staat erop. Niets spectaculairs maar hopelijk herkenbaar bij sommigen onder jullie.

Waardeloos topic zonder foto's ;)

Gerth
6 mei 2011, 15:52
Waardeloos topic zonder foto's ;)

Met het risico verkeerd begrepen te worden en zeker rekening houdend met de sympathieke knipoog wou ik toch even kwijt dat dit hier door de jaren heen blijkbaar een standaard-reactie geworden is op topics over eigen instrumenten zonder foto's...

Zijn er onder jullie dan ook die weigeren om een boek zonder plaatjes te lezen? ;)

Harald
6 mei 2011, 15:59
Dat is zoiets als muziek op papier zonder tab...:sssh: Ze werken bij de McDonalds niet voor niets met pictogrammen op de kassa ;)

Voor een wel heel zacht prijsje een gitaar vinden waar je jaren heel blij mee bent is gewoon mooi. Het hoeft niet altijd peperduur te zijn :)

Pirate
6 mei 2011, 16:03
leuk om te horen dat je een geweldige gitaar hebt gevonden. ben dan net als de rest natuurlijk wel benieuwt hoe die van jou er uitziet! ;)

have fun!

Muzieknono
6 mei 2011, 16:35
Gefeliciteerd man.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
6 mei 2011, 16:43
Mooie koop! Ik vraag mij trouwens wel af welke westerburen van ons de Euro voeren. IJsland misschien?

Plant
6 mei 2011, 17:36
... Ze werken bij de McDonalds niet voor niets met pictogrammen op de kassa ;)

Dat zal eerder te maken hebben met de 'produktkennis' van het personeel (alvast excusues aan de GN'ers die toevallig bij M achter de kassa ziten :makeup: )

@ Gerth: 'We' zien op dit forum nu eenmaal graag zelfgeschoten foto's van nieuwe aanwinsten. En je gitaar heeft een beschadiging, daar ben ik persoonlijk ook wel benieuwd naar.

HenryCrun
6 mei 2011, 18:17
Oei, Laurent! Ierland, toch?

LaurentB
6 mei 2011, 19:38
Oei, Laurent! Ierland, toch?

Eh... oh ja :soinnocent:

JohnLord
6 mei 2011, 20:40
Ding flof bips !!!

PaulRijkers
9 mei 2011, 10:09
Ik ken je gevoel; na veel uitproberen en spelen ben ik ook uitgekomen op een Seagul S6+CW waar ik meer dan tevreden over ben. Zoals je zegt een erg rijk geluid en speelgenot.
Ik heb hem vorige week weer eens van de muur gehaald (we hebben niet heel veel akoestische gigs) en heb er weer uren aan een stuk op zitten spelen. Zeker met elixir snaren vind ik het een heerlijk bespeelbaar instrument.