PDA

View Full Version : P90's vervangen door humbuckers



Weeble
6 mei 2011, 10:13
Ik had in een topic gelezen dat je humbuckers kunt vervangen door P90's.
Welnu, is het andersom ook mogelijk? Heb je andere pots nodig en hoe zit het met de afmetingen P90/humbuckers?

Alvast bedankt

HaroldA
6 mei 2011, 10:18
Ik heb een DiMarzio DP209 in m'n SG Jr zitten. Een forumlid heeft goede ervaringen met de Virtual P90 van DiMarzio.

Nieuwe pots: ligt er aan wat er nu in zit. Als je te weinig hoog hebt zou je er 500K pots in kunnen zetten.

bat
6 mei 2011, 10:20
Een P90 is smaller dan een normaal formaat humbucker. Je bent dus gebonden aan smaller formaat humbuckers, zoals Harold al aangeeft.

FruscianteFan
6 mei 2011, 11:50
Tenzij je bereid bent te hakken in je gitaar. Houd er dan wel rekening mee dat de P90 langer is (zeg maar van snaar tot snaar), maar smaller (parallel aan de snaren).

geert1976
6 mei 2011, 12:01
Ik zit mij even af te vragen welke humbuckers er dezelfde maat hebben als een P90.

Het enige wat in de buurt komt zijn mini-humbuckers volgens mij.

Indien je een normaal formaat humbucker wilt monteren, zul je moeten gaan hakken in de body vrees ik

HaroldA
6 mei 2011, 12:02
Ik zit mij even af te vragen welke humbuckers er dezelfde maat hebben als een P90.

Wat staat er in de 2e post? :sssh:

geert1976
6 mei 2011, 12:07
Wat staat er in de 2e post? :sssh:

Oeps, effe overheen gelezen (zat weer twee dingen tegelijk te doen):ok:

JazzBass
6 mei 2011, 20:33
Tenzij je bereid bent te hakken in je gitaar. Houd er dan wel rekening mee dat de P90 langer is (zeg maar van snaar tot snaar), maar smaller (parallel aan de snaren).

Ik zit hier dus ook over na te denken, wil bij een gitaar p90's vervangen door hummies. Ik zit dus ook met die breedte van de pups, valt dat niet onder de pup-ring van de humbuckers?
Zou zonde zijn als er nog een gat onderweg komt, ziet er niet uit..
Hakken is geen probleem, maar ik wil geen zichtbare gaten.

HaroldA
6 mei 2011, 20:37
Ik zit hier dus ook over na te denken, wil bij een gitaar p90's vervangen door hummies. Ik zit dus ook met die breedte van de pups, valt dat niet onder de pup-ring van de humbuckers?
Zou zonde zijn als er nog een gat onderweg komt, ziet er niet uit..
Hakken is geen probleem, maar ik wil geen zichtbare gaten.

Zie post 2.

JazzBass
7 mei 2011, 08:29
Ik zie daar dat een DP209 (p90 formaat dus) er in past, maar dat was mijn vraag niet. Ik vind in geen post terug hoe het zit met de breedte (of lengte, ik bedoel dus van boven naar beneden als je hem om hebt hangen) van de pups