PDA

View Full Version : Eventide Timefactor-vraagje(tap-functie)



Angel
5 mei 2011, 22:15
Is er iemand die weet hoe je de timefactor via de banken kan gebruiken en toch een tapknop hebt? Dit mag een externe knop/footswitch zijn.

RelicBert
5 mei 2011, 22:26
In de Bank mode, kan het alleen middels een externe voetschakelaar (momentary switch). Hiervan kun je er een, twee of drie aansluiten. Je moet ze wel even programmeren, maar dat staat allemaal in de manual.
Ik gebruik twee extra footswitches, een voor het tap-tempo en een voor bank down. Bank up en twee presets op de Timefactor zelf.

Angel
7 mei 2011, 18:22
Ok, in de handleiding gevonden hoe het te doen. Nu gebruik ik de fs-6 van boss met een stereokabel aangesloten maar er is iets eigenaardigs.
Kant A werkt niet(ring), kant B wel(tip), zowel in de handmatige programmatie als in de learn-mode krijg ik de A-kant niet aan het werken.
Ik heb ondertussen al enkele stereokabels gebruikt maar niets.d
Als ik de footswitch gewoon aansluit op een versterker om hem te schakelen doet A het wel(als ook B). Iemand een andere verklaring hiervoor?

RelicBert
7 mei 2011, 20:54
Heb je beide functies geprogrammeerd? Dus niet alleen B ingesteld?

Angel
8 mei 2011, 08:28
Heb je beide functies geprogrammeerd? Dus niet alleen B ingesteld?

Ja, beide geprogrammeerd, maar geen soelaas.

dml
8 mei 2011, 09:14
Je hebt ook de mini switches achterop de FS-6 goed staan? Kan zijn dat je de polariteit van of A of B moet wijzigen.

Angel
8 mei 2011, 09:17
Je hebt ook de mini switches achterop de FS-6 goed staan? Kan zijn dat je de polariteit van of A of B moet wijzigen.

Ja, beide hetzelfde, bij de B-kant werkt het, A-kant niet. Die mini-switches staan ook op momentary.

Angel
20 mei 2011, 09:55
Nog geen oplossing voor mijn probleem, maar geen erg, straks wordt hij midi aangesloten en heb ik enkel de tapfunctie nodig met één switcht.

Nog een vraagje voor de timefactorgebruikers:
Ik heb lang de repeater van TC gebruikt en die had een spillover-functie. Delay uitgeschakeld > delay blijft uitklinken.

Nu is mijn vraag of dit ook kan met de timefactor.

dml
20 mei 2011, 13:47
Ja, dat kan ook met de Timefactor maar is afhankelijk van hoe je bypass hebt ingesteld. Als 'ie op TB staat, dan gaat het niet.