PDA

View Full Version : record-probleem



rocketx4
5 mei 2011, 21:23
Ik heb een record-Probleem, om het zo maar even te noemen.
Mijn opstelling is een gitaarversterker met microfoon ervoor, ingeplugd in een behringer 2222fx usb, die gaat via usb de computer in, en opnemen maar!

nou nu is het probleem dat ik op de Mengtafel: behringer dus, een rode knop heeft, waardoor ik switch tussen opnemen en afspelen. de knop heet: "2-tr/usb to main''
wat ik nu wil is over de, in het programma geïnterigeerde, metronoom spelen. Of over de al-ingespeelde track, nog iets opnemen maar, nu kan dit dus niet want ik kan niet afspelen en recorden tegelijk. Ik gebruik reaper, maar met de behringer zelf lukt het dus niet, ik dacht laat ik dan maar de Output van reaperfm, via de computer doen, en die teruglaten komen op mijn headphone
Deze mogelijkheid bestaat niet bij reaper!

Weet iemand hoe ik dit makelijk kan oplossen? of een programma waarmee ik wel de output via de pc kan laten lopen?


alvast bedankt!

-Martijn-
5 mei 2011, 23:00
Heb je je mengpaneel zowel als microfoon en als luidspreker ingesteld in het configuratiescherm? Dat zou het probleem kunnen zijn.

Als ik op mijn mengpaneel (Yamaha) de 2-tr/usb indruk dan hoor je ook het geluid van de computer (metronoom in jouw geval) op de opname, is dat wel wat je wilt? Heb geen idee of dat bij Behringers ook zo is, maar ik zou proberen om die signalen gescheiden te houden.

rocketx4
5 mei 2011, 23:24
Martijn, ik heb een 2 kanaals mixer.
dus kan ik niet voor elk kanaal instellen

-Martijn-
6 mei 2011, 11:02
Zie je je mengpaneel dan niet staan in het configuratiescherm bij audio apparaten, onder de tabbladen 'opnemen' en 'afspelen'?

The Bertman
6 mei 2011, 11:57
Hij bedoelt een echt mengpaneel, van ijzer en knopjes. :)

Kan je niet de output van de computer gewoon in een kanaal van de Behringer steken?
Of je neemt om te beginnen een metronoomtrack op, en dat laat je uiteindelijk weg bij het mixen.

rocketx4
6 mei 2011, 14:45
Hij bedoelt een echt mengpaneel, van ijzer en knopjes. :)

Kan je niet de output van de computer gewoon in een kanaal van de Behringer steken?
Of je neemt om te beginnen een metronoomtrack op, en dat laat je uiteindelijk weg bij het mixen.

Het probleem is dus dat ik niet de output door de computer kan laten gaan, ik kan het bij reaper ook niet instellen:(
Je mag namelijk maar 1 geluidskaart instellen, de behringer in mijn geval.
maar nu gaat de input dus naar de computer en de computer stuurt het signaal weer terug:reaper.

weet iemand een programma waarbij ik meerdere geluidskaarten kan aanvinken etc....

fivelastwords
6 mei 2011, 16:18
Heb je een mac of een pc? Bij een mac kan je een aggregated device aanmaken in Audio/MIDI Configuraties. Wel ff letten op clocksource van de samengestelde apparaten. Bij een pc weet ik niet hoe je dit zou kunnen doen, want ik heb geen pc.

The Bertman
6 mei 2011, 16:38
Ik heb moeite om het probleem te begrijpen. De situatie is de simpelste die er is: gewoon 1 spoor opnemen in Reaper. Dan hoeft het toch niet zo'n probleem te zijn, zo neemt de halve wereld op.
Ik denk dat het probleem zit bij je mengtafel. Die fungeert ook als geluidskaart, hij zet analoog om naar digitaal. Maar op de meeste geluidskaarten zit een monitor-functie, je kan het al opgenomen geluid direct terughoren bij een volgende opname.
Zoek eens uit of dat kan? Aan Reaper ligt het niet, je moet het bij de Behringer zoeken.

[edit] Ja, ik heb effe gezocht, hij kan gewoon een monitorsignaal laten horen. Reaper doet het goed.
Hoe heb je je boxen aangesloten? Aan de main out van de mixer?

-Martijn-
6 mei 2011, 16:57
Ik snap het probleem ook niet helemaal, misschien kan je het wat duidelijker uitleggen? Zo ongeveer de enigste plek waar het fout kan gaan is in het configuratiescherm als je het mij vraagt.

The Bertman
7 mei 2011, 00:17
Martijn, hij heeft het probleem in die Behringer zitten, weet ik zeker.

rocketx4
8 mei 2011, 22:08
Excuses voor de late reactie,
was een paar daagjes weg:cooler:

En ja ik heb de boxen op de main output,
het probleem zou ik nu nog een keer uitleggen iets makkelijker:)

Ik wil dus opnemen en ben gewoon ingeplugd in de behringer 2222 fx,
wat gebeurt er er zit een knop op: 2 tr to main.
als ik deze indruk dus op stand 1: is Opnemen
stand 2: Terugluisteren

als ik ''em'' op stand 2 zet kan ik niks opnemen: als ik op de recordbutton klik in reaper, krijgt hij geen input: ________________________________

zet ik hem op stand 1: wel input ____())))))(()()()))))()()())))(()()(____

nu wil ik een tweede track, dus eroverheen nog iets recorden: hoe moet dit?

ik kan niet opnemen zolang ik terugluister: snappen jullie?:dontgeti:

Ik dacht, dan laat ik het geluid via de computer terug komen en dan plug ik hem weer in op de 2222, als dat lukt: output via computer, dan lukt het gewoon. en hoeven jullie mij niet verder te helpen.

maar dit kan dus niet in de config

rocketx4
9 mei 2011, 15:46
jongens ik heb het opgelost:supercool:

The Bertman
9 mei 2011, 16:29
Ja, dat is te weinig.:stop: Nu willen we ook weten wat het was.

Plant
9 mei 2011, 22:52
Ja, dat is te weinig.:stop: Nu willen we ook weten wat het was.

en de opname horen! :)

rocketx4
10 mei 2011, 18:16
Oke,

het probleem zat hem in de configuratie:
je kan dan je geluidskaart kiezen: behringer, directsound....etc
nu had ik natuurlijk, behringer aangeklikt!
omdat ik via die input het geluid wilde laten gaan,
wat ik niet wist was dat ik via directsound. de behringer ook kon laten gaan!

als nog bedankt voor jullie hulp!

PS: ben nog niet zo goed met al die apperatuur:)

rocketx4
10 mei 2011, 18:17
Opname komt er ook een keer aan, haha!


moet het eerst nog een beetje uitvogelen.

The Bertman
10 mei 2011, 19:26
Bekend probleem, hoor, dagenlang zoeken naar een instellinkje. Maar is er dan geen ASIO-driver voor die Behringer? Die zijn het beste. Direct sound is meestal wat traag.

rocketx4
11 mei 2011, 20:42
Bekend probleem, hoor, dagenlang zoeken naar een instellinkje. Maar is er dan geen ASIO-driver voor die Behringer? Die zijn het beste. Direct sound is meestal wat traag.
Dat was het probleem ook juist, ik had hem op ASIO-driver staan,
en dan kun je niet instellen dat je de pc als output wil.

maar je hebt gelijk, hij is erg traag, weet je ook of ik ergens kan instellen. wat de vertraging is? zodat hij automatisch de opname wat naar voren schuift?

gr