PDA

View Full Version : Egnater Renegade 65 112 Kapot?



Thomk
5 mei 2011, 16:49
Beste lezers,

Ik gebruik de laatste tijd een egnater renegade 65 112. Geweldige versterker en speel er heel fijn op.

Had vorige week is voor de grap mijn me50 uit de oude doos gehaald en ik kwam wat raars tegen of misschien juist helemaal niet....

Als ik de gain van het "overdrive" kanaal helemaal openzet komt er opzich een goede crunch uit. Ik heb alleen het gevoel dat er veel te weinig uitkomt.. Als ik naar filmpjes kijk/luister gaan deze veel harder( Scheurt meer).

Als ik dan de Egnater op het Clean kanaal zet en mijn me50 op DS-1 zet dan scheurt hij als een malle en kies ik eerder voor dit dan de versterker zijn overdrive ...


Kan het zijn dat er buizen kapot zijn waardoor hij minder scheurt??? Of lijkt het gewoon zo dat de egnater in filmpjes harder gaat? Ik moet je wel zeggen mijn Volume/Main staat lager omdat ik in slaapkamer speel.


Bedankt

langun
5 mei 2011, 17:34
En hoe klinkt het als je je volume goed open zet? Een lampenversterker zal bijna altijd minder goed klinken als het volume laag staat.

Thomk
5 mei 2011, 17:38
Langun,

Ik ga het straks meteen proberen eerst ff eten. Hopelijk valt mijn muur niet om als volume hoog staat:P

Als je http://www.egnateramps.com/Products/Renegade/Renegade112AudioClips.html#Secondary komt er echt een onwijse dikke sound uit.

Ik heb wel het gevoel dat het volume/main erg hoog staat en mijn geval is dit idd niet zo.

Je hoort z.s.m. een reactie van mij

bedankt

Thomk
5 mei 2011, 18:33
Zo net ff geprobeerd maar vindt hem toch nog vrij braaf met volume tot driekwart. Mijn main staat nog wel op een kwart die kan niet meer open anders knallen mijn ramen.

Als ik mijn Overdrive kanaal boost met mn me50 klinkt hij wel weer super maarjah dat lijkt me dan weer normaal..

Dus nu de vraag zit het tussen mn oren of zou er echt wat mis kunnen zijn

Sinner1980
5 mei 2011, 19:22
Bel je ff bij Paul Maas aan bij jou in de straat (naast de verfhandel).
Die heeft daar oefenruimtes,vraag je of m daar even mag uitproberen;kan ie gewoon vol open:blast:

nico verduin
5 mei 2011, 19:32
Zo net ff geprobeerd maar vindt hem toch nog vrij braaf met volume tot driekwart. Mijn main staat nog wel op een kwart die kan niet meer open anders knallen mijn ramen.

Als ik mijn Overdrive kanaal boost met mn me50 klinkt hij wel weer super maarjah dat lijkt me dan weer normaal..

Dus nu de vraag zit het tussen mn oren of zou er echt wat mis kunnen zijnOver jouw oren kan ik niet oordelen. Maar meten of je gelijk heb kan ik wel. Zou best kunnen dat een van de pre-amp buisjes op is.

Thomk
6 mei 2011, 10:51
Sinner goed idee helemaal vergeten dat die daar ook zit:P Ik ga dat meteen is ff proberen. Kom anders een x langs :P

Voor Nico" Als het ik na een test nog steeds twijfel lijkt het me verstandig om de versterker helemaal te laten checken en e.v.t. dus vernieuwen kan jij dit?

Thomk
9 mei 2011, 20:04
Heren,

Ik wil niet doorzeiken over het zelfde onderwerp( inmiddels heb ik al met nico contact gehad).

Ik merkte op als ik mijn Egnater op Standby zet en de 4 buizen bekijk gloeien de 2 linker meer dan de 2 rechter....

Ook als ik de volume/main flink hoog zet hoor ik de Ventilator vrij duidelijk..

Nogmaals ik ga binnenkort een afspraak maken met nico, dacht een leuke toevoeging tot het verhaal.

gr

cluseau
9 mei 2011, 22:53
Ik merkte op als ik mijn Egnater op Standby zet en de 4 buizen bekijk gloeien de 2 linker meer dan de 2 rechter....

Ook als ik de volume/main flink hoog zet hoor ik de Ventilator vrij duidelijk..


Er kan makkelijk optisch verschil in de gloeidraad zitten terwijl ze toch hetzelfde werken, zeker als die buisjes van verschillend fabrikaat zijn.

Ventilator heeft niets met de werking van de amp te maken, als hij herrie maakt is hij gewoon gaar.

Wacht nou maar even op je bezoek bij Nico, komt echt wel goed.

Frans.

Thomk
10 mei 2011, 08:20
Ben er ook vol van overtuigd dat het goedkomt ik maak me hier dan ook geen zorgen over.( Er is waarschijnlijk niks aan de hand.... speelt allemaal in mijn hoofd)

Vond het alleen opmerkelijk en dacht het even te melden:cooler::crazyhappy:

Jullie horen binnenkort nog meer

Thomk
12 mei 2011, 18:28
Heren/Dames,

Na nog eens heel goed testen..... kwam ik erachter dat mijn stekkerdoos de boosdoener was. Na een andere stekkerdoos te hebben gekocht is het probleem verholpen... Zo ervaren ben ik echt nog niet:P

Toch wil ik jullie allemaal bedanken!