PDA

View Full Version : Versterker Keuze



loveu2man
5 mei 2011, 15:58
Hello :)

Ok ik heb aantal middagen versterkers zitten testen en ik weet echt niet welke ik nou wil kopen. Ik heb een budget van 600, zoek een versterker, graag nieuw uit de winkel, met goede clean (echte clean, denk sultans of swing - mark knopfler), strakke gain en beetje crunchy misschien. Hoeft niet te veel gain (hardste wat ik speel is buckethead - sootshayer voor de rest zit ik er altijd onder). Speel voornamelijk thuis, af en toe even met wat vrienden jammen en misschien een of twee keer peer jaar optreden. Ik denk dat buizen 20-50 watt combo goed zat is. Voor de rest wil ik een gain en een clean kanaal, eq hoeft niet apart regelbaar te zijn voor elke kanaal, enkel reverb is genoeg en ik wil dat er treble, mid en bass regelbaar is, niet enkel treble en bass.

Getest:
- Blackstar Ht 20/40: Niks mis mee, maar misschien een beetje een cliché-amp als je snapt wat ik bedoel.
- Laney VC 15: Klein en goedkoop, maar is 15 watt misschien iets te weinig? En de verkoper zei dat 1x10 inch niet zo verstandig is, klinkt te dozig. Misschien moet ik voor zijn 30 watt broer gaan met 1x12 inch speaker. Op de 15 heb ik gespeeld, op de 30 niet.
- Marshall MA 100C: Gain was gewoon goed, clean ook wel. Ik vond hem best goed, maar op internet zijn ze er niet zo blij mee. Verder is ie misschien wat lomp voor thuis. Wat denken jullie?
- Kustom TRT 50: Bij een winkeltje staat deze versterker voor 650 tweedehands in de winkel, beetje duur volgens mij? Hij klonk clean erg goed, gain redelijk. Het is trouwens een head en een cab 50 watt buizen.

Niet getest:
De H&K 25th Anniversary buizen combo, ziet er goed uit op youtubefilmpjes, maar ik heb er zelf nog niet op gespeeld.

Mijn gitaren: prs se singlecut, fender mim standard telecaster

Ik weet echt niet welke ik nou moet kiezen, kunnen jullie mij misschien verder helpen? Bij voorbaat dank :)

Mr. Dynamite
5 mei 2011, 16:32
Ik zou sowieso 2ehands kijken, komt erg veel mooi spul voorbij.

Die hughes & kettner zou ik inderdaad even checken, vind ik zelf gave dingetjes. Ook Marshall DSL/TSL/JCM 900 even checken. Dan heb je nog leuk spul van Laney en ik denk dat een ENGL Thunder of Screamer ook wel wat voor je is. Succes met je zoektocht! ;)

Eric van Esch
5 mei 2011, 16:49
Als je echte clean wilt, moet je dan ook niet eens naar Fenders gaan kijken? Die staan daar juist om bekend.

lollol
5 mei 2011, 17:20
Als je echte clean wilt, moet je dan ook niet eens naar Fenders gaan kijken? Die staan daar juist om bekend.

Maar helemaal niet om hun strakke gain:soinnocent:

loveu2man
5 mei 2011, 23:42
@ Mr. Dynamite

Hey bedankt :)

Waar had jij die hk getest? Ik kan hem nergens vinden.
Hebben die Marshalls een beetje aanvaardbare clean?
Een Laney VC 30 112 zou misschien wel leuk zijn ja of had je iets anders in gedachten?
Zijn ENGL's niet vooral metal amps?

En over de fender, idd het gebrek aan overdrive verhaal :P

Kim Wilson
6 mei 2011, 08:31
Maar helemaal niet om hun strakke gain:soinnocent:
Pedaaltje ervoor, niks aan de hand. Mijn Fendertje trap ik met mijn OCD ook naar instant strakke Marshall.

zeiler
6 mei 2011, 09:14
+1 voor die H&K... tweedehands gaan ze overigens voor de helft ofzo van nieuw... 500 euro (meer moet je er nieuw er absoluut niet voor betalen, zag er pas ergens een voor 650 staan... beetje erg duur)!

anyway: die zou ik zeker testen voor een 'sultan-of-swings-clean!'

Verder de Peavey Classic serie?

owh, en 20 watt is meer dan genoeg als je af en toe even jamt! Ik heb die H&K en daar komt wel zo'n bak geluid uit :o!!!

JTB
6 mei 2011, 09:31
Pedaaltje ervoor, niks aan de hand. Mijn Fendertje trap ik met mijn OCD ook naar instant strakke Marshall.

ik vind een Marshall eigenlijk per definitie niet strak... Maarja iets met smaak enzo... Ik zou toch eens naar een ENGL kijken, zolang het maar niet huhuh-ball heet.

tidalwave_sideburns
6 mei 2011, 09:39
hehe, tweedehands TriAmp MKI voor 680 euro. Wel in Deutschland

http://www.musiker-flohmarkt.de/geraete_db/geraete_db.htm



Biete
Amps - Gitarre
Suche

Hughes & Kettner
Triamp MK1
Gebraucht
680 Euro Neupreis:

Verkaufe schweren Herzens meinen Hughes & Kettner Triamp MK1 mit EL34 Röhren in der Endstufe.

Das Topteil bietet wie auch der MK2, 3 Kanäle mit je 2 unterschiedlichen Sounds. Er ist vom Klang her etwas klassischer ausgelegt als sein Nachfolger, kann aber je nach Einstellung auch sehr modern klingen. Es ist ein sehr ehrlicher Amp der alle Unsauberkeiten im Spiel gnadenlos aufzeigt. Dies mit einer wirklich hervorragenden Dynamik. Dazu sehr sehr viel Druck und vor allem DURCHSETZUNGSVERMÖGEN. Ein Reverb ist auch mit an Board.

- 1A: Clean
- 1B: Clean aber etwas rotzig
- 2A: Crunch, Schlanker vom Sound und etwas Dreckiger. Vom Gain her gut geeignet für Rock.
- 2B: Crunch, mächtigere Bässe, dafür etwas weicher vom Ton her.
- 3A: Higain, hier auch etwas weicher. Gut geeignet für Rhythmus oder einzelne, singende Töne.
- 3B: Higain, eher aggressiv und kantig. Moderner als 3A. Gut für harte Sachen oder für Schnelle soli.

Der Amp ist mit dem H&K Midimodul ausgestattet wodurch man die Kanäle und den Effektweg schalten kann.

Die Endstufenröhren habe ich ende 2009 auswechseln lassen gegen TT EL34. Seit dem wurde der Amp höchstens ein mal die Woche gespielt. Sprich, die Röhren sind noch sehr gut in Schuss. Vor ein paar Wochen wurden zusätzlich noch die Umschaltrelais gegen Neue ersetzt.

Technisch ist der Amp einwandfrei. Optisch hat er nach über 10 Jahren natürlich ein Paar Gebrauchsspuren. Einzig die beiden unteren Ecken am Gehäuse sind etwas abgerubbelt.

Ich verkaufe ihn, weil ich wieder auf eine All in One Lösung umgestiegen bin. Anspielen ist ohne Probleme möglich.

Preis: 680 Euro

Abholung wäre mir wegen dem Gewicht am liebsten aber ein Versand ist auch kein Problem. Der Amp wird sehr gut Verpackt.



Aufgegeben am: 05.05.2011 Inserat-Nr.: 160377


Ik vond hem zelf een beetje steriel, maar met een boostpedaal ervoor komt hij helemaal tot leven.

Blend
6 mei 2011, 09:59
De eerste keer dat ik een nuttige reactie kan geven in het subforum Versterkers.

Zoek in ieder geval naar een 12 inch speaker. 10" is erg dun. Liefst 2 x 12", voor wat breder en voller geluid. Wattage maakt niet zo gek veel uit. Een verdubbeling van wattage is ongeveer 10% meer volume. 15 watt met 12" kan veel te hard gaan voor thuis, maar als je op wat hogere volumes wilt spelen is de kans groot dat je wat headroom tekort komt, of dat je geluid simpelweg veel te dun is.

Een dikke grommende overdrive uit je versterker halen kan net zo goed met een tubescreamer of OD ervoor, dat hoeft niet perse uit je versterker te komen.

Van merken / types heb ik helaas (nog) niet zo heel verstand, maar er zijn legio versterkers in de 15 of 20 watt reeks te vinden.

Vox NT15 heb ik zelf, en het clean klinkt waanzinnig mooi.

Mr. Dynamite
6 mei 2011, 10:32
@ Mr. Dynamite

Hey bedankt :)

Waar had jij die hk getest? Ik kan hem nergens vinden.
Hebben die Marshalls een beetje aanvaardbare clean?
Een Laney VC 30 112 zou misschien wel leuk zijn ja of had je iets anders in gedachten?
Zijn ENGL's niet vooral metal amps?


Geen dank.
Ik heb de dual statesman EL34 head eens getest bij the american guitar store in Enschede. Die vond ik zeer overtuigend, alleen was hij daar wel erg aan de prijs. Het schijnt dat die er wel redelijk mee overeen komt, ook heb ik eens een combo (weet niet precies welke) gehoord en die klonk ook heel erg in die richting.

Die Laney is ook een toffe bak ja, dacht ik een soort clone van een ac30. Ook de LC serie is gaaf. Die ENGL's die ik noemde zijn anders dan de vuurbal en al die brute shit. Ze kunnen wel redelijk high gain maar niet mega ofzo, leek me wel goed bij soothsayer bijvoorbeeld passen. Ook heb ik al een aantal funk bandjes met een thunder of screamer gezien, zeker mogelijk dus ;)

loveu2man
6 mei 2011, 10:34
Hey thanks guys :)

@Kim
Misschien is een pedaaltje voor een fender idd wel handig, dan hoef ik alleen maar een amp met mooie clean te zoeken.

@Zeiler
20 Watt HK is zat en niet meer betalen dan 500, ok dank u wel :D Ik zie dat ze hem in Nijmegen nog hebben, duurt maar een uur met mijn scootertje :P
Idd, die peavey moet ik ook testen!

@JTB
Toch wel ENGL ja? Ik zie dat ze nieuw rond de koers van 900-1100 liggen (Thunder en Screamer), dat zou dan tweedehands worden .

@Sideburn
Ik denk dat die amp iets te veel wordt voor mijn budget. Daar moet ook nog is een pedaal bij en dan zit je al aan de 750 denk ik.

@Blend
Dus sowieso een 12" speaker? Misschien is het idd zo dat 2 voller klinkt dan 1, maar 4 ook dan 2. Ik denk dat stoppen bij één ok is. Het ligt denk ik maar net aan de versterker en of ik hem mooi vind of het er meer worden.
Ik zal ook is mijn ogen en oren open houden voor voxjes.

@Mr. Dynamite
Die screamer en thunder zijn een beetje de rustige varianten van ENGL's dus. Maar zoals ik al zei, nieuw liggen die rond de 1000 en dat zou dan tweedehands worden. Ik weet niet of ik dat wel aan durf. Mijn oude versterker had ik ook tweedehands gekocht, nu heeft ie probleempjes en gaat repareren teveel tijd kosten en bij een reperateur dus ook te veel geld (voor dat ding).
Die Laney 30 wil ik nou echt horen :P LC ook naar kijken? ok :)
Die Dual Statesman staat voor 550 bij Thomann, blijft weinig over voor een cab. Maar hij ziet er toch wel heel tof uit. Misschien moet het toch in de tweedehands markt.

loveu2man
6 mei 2011, 14:25
Ik heb me verder verdiept in de HK Statesman en ik ben er redelijk geïnteresseerd ingeraakt. Een vriend van mij heeft een H&K Dual Statesman El34 top met crate 4x12 cab. Ik mag hem daar zondag testen en hij zegt dat hij met een pedaaltje van de 4x12 2x12 kan maken. Dit zou al redelijk in de buurt moeten komen van de geluid van de combo. Omdat geen winkels in de buurt (het dichtst bij is Nijmegen, ik woon in Uden) deze versterker hebben, wil ik, mocht ik de sound te gek vinden, de versterker bestellen bij GuitarKing Boekel. Dan ga ik voor de Hughes & Kettner Statesman Quad EL84 Combo. Dan heb ik hem hopelijk voor rond de 600 nieuw.

Is dit een verstandige keuze om afgaande op het geluid van de top, het combo-variant, zonder te bespelen, bestellen? Zo een groot verschil moet het niet wezen lijkt me.

iWishmaster
6 mei 2011, 14:32
Grootste verschil zit hem dan nog in het type speaker. Dat kan behoorlijk wat uitmaken ... Ik kan je toch aanraden hem te gaan testen, maar dat is persoonlijk misschien: blind bestellen ben ik niet zo'n fan van ...

loveu2man
6 mei 2011, 14:38
Als ik me bedenk bij het bestellen dat 1 speaker de helft voller gaat klinken als 2 speakers moet het wel ongeveer kloppen toch? :P En het is niet volledig blind, want ik ga wel weten hoe de gain en de clean zullen klinken. Of zal dat een groot verschil zijn tussen die 2?

iWishmaster
6 mei 2011, 14:42
Ook het merk en type maakt uit voor het geluid, niet alleen de hoeveelheid. De juiste speaker / cab kan veel doen met je geluid, maar als het karakter van de versterker je aanstaat, zal de speaker dat niet zo snel doen veranderen.

loveu2man
6 mei 2011, 14:46
Ah ja. De HK Combo heeft Eminence Rockdriver Cream speakers en de Crate Cab heeft Celestion speakers. Dit zou best veel verschil kunnen maken dus.

Eric van Esch
6 mei 2011, 15:13
Waarom zou je niet bij bijvoorbeeld Thomann bestellen? 30 dagen geld terug garantie en je kan rustig de tijd nemen om te testen. Ondanks dat het grote dozen schuivers zijn is dat soms best een goede optie;)

http://www.thomann.de/nl/hugheskettner_statesman_quad_el84_bk.htm

loveu2man
6 mei 2011, 15:26
Omdat als ik bij thomann bestel het moeilijk is om even langs te gaan als er iets is. Bij GuitarKing hoef ik niet eens een chauffeur te regelen :D

Maar bestellen bij Thomann, kijken hoe het is en terug sturen zou een optie kunnen zijn, maar is dat niet riskant?

Eric van Esch
6 mei 2011, 16:17
Wat zou daar riskant aan zijn dan? Dit wordt door veel mensen gedaan en Thomann heeft er geen moeite mee. Als je terug wilt sturen wel in originele verpakking doen, dan gaat het goed.

iWishmaster
6 mei 2011, 16:20
Uden-nijmegen is toch geen wereldreis? Dan lijkt me de (kleine) kans op een miskoop van een versterker van 600+ euro de moeite niet waard.

loveu2man
6 mei 2011, 16:29
Misschien is het idd makkelijker om naar Nijmegen te gaan ipv bij Thomann bestellen.

frander
6 mei 2011, 18:18
De Artisan 15 al getest? Ook leuk!

http://www.youtube.com/watch?v=Y3aCzcz6xvM

Baker
6 mei 2011, 20:58
Ik heb sinds kort de H&K statesman combo. Zie mijn topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144779-Marshall-stack-eruit-nu-op-zoek-naar-een-kleine-buizencombo.-Maar-welke.......

Ik kan hem je zeker aanraden. Zeer eenvoudig, maar toch zeer veelzijdig en bruikbaar. In goede staat op marktplaats gescoord voor 400 euro..

De amp heeft in mijn ogen twee nadelen.
Ten eerste, is 40 watt buizen nog aan de hoge kant. Voor thuis gaat het net te hard, en ook in de band moet ik hem nog een beetje knijpen. (afhankelijk van de stijl van het nummer en de gekozen gitaar). Je zou dus ook voor de 20 watt versie kunnen gaan, alleen weet ik niet hoe het cleane kanaal dan gaat reageren als je het volume wat opschroeft. Dat zou je dan moeten testen.

Nog een nadeel kan zijn dat het wel echt een vintage bak is. Heel apart, maar als ik over de amp speel word ik als vanzelf de bluesrock hoek in geduwd. Dat is voor mij en mijn huidige band eerder een voordeel dan een nadeel, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je bijvoorbeeld ook de hardrock of metalkant op wilt.

Een alternatief zou nog kunnen zijn de peavey classic 30

Mr. Dynamite
6 mei 2011, 21:31
Thomann zou kunnen, maar ik heb er niet zo'n hele goede ervaring mee.
Destijds heb ik er een Randall buizentop gekocht, 3x over kwam hier een pakketje die vervolgens weer terug kon vanwege kwalen. Wel was de klantenservice erg goed en ik heb er volgens mij niks geen geld op toegelegd. Na 3x vond ik het wel welletjes geweest en heb ik mijn geld terug gevraagd, dit was geen probleem :ok:

Gewoon even die top testen en eventueel langs boekel crossen als ze hem in stock hebben. Combo gaat wel iets verschil geven maar verwacht geen compleet andere amp. :)

Baker
6 mei 2011, 21:37
Gewoon even die top testen en eventueel langs boekel crossen als ze hem in stock hebben. Combo gaat wel iets verschil geven maar verwacht geen compleet andere amp. :)

Nou.. andere speakers en andere buizen....
Dat zal toch wel degelijk een ander karakter opleveren dacht ik zo....

Mr. Dynamite
6 mei 2011, 21:42
Nou.. andere speakers en andere buizen....
Dat zal toch wel degelijk een ander karakter opleveren dacht ik zo....

Oh andere lampen had ik even gemist, ja dat scheelt wel ja. Speaker kun je altijd nog vervangen en ik denk dat de stock speaker helemaal zo gek nog niet is. Maar dan is het wel slim om beide stack en combo even aan de tand te voelen.

Liquid_Metal
6 mei 2011, 22:09
ik vind een Marshall eigenlijk per definitie niet strak... Maarja iets met smaak enzo... Ik zou toch eens naar een ENGL kijken, zolang het maar niet huhuh-ball heet.

Daar krijg je inderdaad geen clean uit en de drive moet je echt liggen, maar strak zijn ze wel :supercool:.
Een ENGL Thunder of Screamer klinkt wel tof en de nieuwe Gigmaster heeft wellicht een erg mooi clean (ik heb 'm niet gehoord).

loveu2man
6 mei 2011, 23:36
Morgenochtend wil ik langs Maxguitarstore in Nijmegen gaan. Daar hebben ze zowel de HK Statesman 20 watt als 40 watt combo staan. Daar hebben ze helaas geen peavey classic of engls. Maar ik wil er toch de 1 uur scooterrit voor wagen, want ik ben wel heel erg benieuwd geworden naar die combo's.
Die engls hebben ze trouwens wel bij Schreeven staan (ook in Nijmegen). De peavey classic hebben ze normaal in Boekel staan, maar die is laatst verkocht (had ik al naar gevraagd). Geen idee wanneer die weer binnenkomt. Als ik trouwens op youtube-filmpjes af moet gaan, denk ik dat ik de HK overall beter vind klinken dan de Peavey Classic. De artisan valt ruim buiten mijn budget, die Engl's trouwens ook nog steeds :)
De HK hebben ze niet in Boekel in stock, maar ik ben van plan, mocht ik hem lekker vinden, om hem daar te bestellen. Zo heb ik een plek in de buurt waar ik altijd langs kan in geval van nood.

@Baker
Dat vintage-dingetje lijkt me niet echt een nadeel :P
Over het volume kan ik nog niet veel zeggen, morgen even kijken hoe hard hij werkelijk gaat.

crapton
7 mei 2011, 08:24
Ik heb zowel de 40W Statesman combo als de EL34 50W head + 2x12 met V30's.

Beide uitstekende amps, waarbij ik de EL34 nog beter vind klinken: strakker, meer rock. Kan ook goed aan de V30's liggen. Dan praat ik over band volume. De combo klinkt wat voller lijkt het maar gaat uiteraard minder hard. Gaat met die EL84's iets minder fraai over zijn nek vind ik, wordt sneller een brei op hoger volume, dat heeft die EL34 niet. Maar goed is een beetje appelen en peren vergelijken.

Thuis gaat met beide amps prima. Waar dat vandaan komt dat het met die 40W niet zou gaan thuis snap ik niet. Ook die 20W gaat hard. Daar zijn ze namelijk voor gemaakt.

Kijk ook eens op musicstore.de daar kan je voor zeer aantrekkelijke prijzen gewoon nieuw een combo scoren: de 20W kost 499 Euro nieuwt.

Ik denk zelf dat je met een Statesman - zeker voor het geld - geen miskoop doet. Is een prima bruikbare amp voor de blues classic rock stijl.



Overigens ik heb ook ooit de MA 50 Marshall beluisterd maar die kan je zeker beter laten staan. Klinkt als een kartonnen doos (bij wijze van).

Baker
7 mei 2011, 08:33
Waar dat vandaan komt dat het met die 40W niet zou gaan thuis snap ik niet.

Heel simpel:
Als ik de volumepot op 1 zet, hoor ik bijna niks. Of in ieder geval te weinig om een overtuigend geluid te krijgen. Zet ik hem een klein tikje verder, echt een paar millimeter zeg maar, dan klinkt ie geweldig, maar gaat het ook meteen zo hard dat alles begint te trillen in mijn aan de woonkamer grenzende studiootje.
Ik ga dan wel door, want het klinkt heerlijk, maar na een minuut komt mijn vrouw vertwijfeld vragen wat er aan de hand is en of het iets zachter kan.

Ok ik overdrijf een een beetje nu, het is verder niet zo'n probleem, ik heb de amp niet gekocht voor thuis. Maar het is een feit dat 40 watt buizen behoorlijk hard gaat. Te hard om in een woonkamer echt tot zijn recht te laten komen.

Ik moet wel zeggen dat de output van je gitaar ook een rol speelt. Ik heb het nu over mijn LP. Mijn Godin heeft veel minder output, en dat is het "probleem" ook meteen een stuk kleiner omdat de amp dan wat harder kan.

Mr. Dynamite
7 mei 2011, 11:14
Ligt er ook heel erg aan in wat voor kamer je hem gebruikt he.
Als ik mijn cube (oefenversterker) op mijn kamer op 5 ofzo zet dan vind ik hem nog best hard gaan. Sleep ik hem naar de woonkamer dan is dat ineens niet hard meer en mag hij richting de 7 bij wijze van spreke. In oefenhok kan hij nog weer harder. Dus de ruimte waar je de amp gebruikt maakt erg veel uit, zeker als je ook nog eens een buizenbak en 2 dikke speakers hebt. ;)

loveu2man
7 mei 2011, 14:36
Hey :) Net terug van Nijmegen. De terugweg duurde maar 50 minuten :O Maar ik heb de HK Statesman 40 watter getest, de 20 hadden ze helaas niet meer staan. De clean is echt briljant, en die twang-keuze is ook super. De gain is niet het beste van het beste, maar er is zeker mee te leven. Er stond ook nog een HK 25 anniversery 20 watter, maar die kraakte een beetje bij bepaalde frequenties (bij de a en ais was het geloof ik), maar die vond ik sowieso weinig karakter hebben.

Over het volume: idd, welke kamer je zit bepaald hoe hard je mag gaan. Ik zit op zolder, daar mag het lekker hard :D En ik heb sowieso een reputatie hoog te houden wat lawaai-maken betreft, dus het hoge volume eigenschap, moet geen probleem wezen.

Baker
7 mei 2011, 14:48
De gain is niet het beste van het beste, maar er is zeker mee te leven.

Dat ben ik niet met je eens. De gain is juist geweldig, clean met een randje, vuige blues, of gewoon een recht toe recht aan classic rock crunch... het zit er allemaal in! Vooral met een single coil is het smullen geblazen vind ik. Het enige is, dat een dikke vette solo trekken niet zo lekker gaat. Daarvoor heeft ie gewoon te weinig gain. Maar daar komt dan een maxon 808 tubescreamer mij zijn diensten bewijzen :D (samen met een BOSS dd3 delay in de schakelbare fx loop trouwens)

Kim Wilson
7 mei 2011, 16:03
Ik vind het in elk geval al te prijzen dat je daadwerkelijk bent wezen testen. Pas dan kun je iets goed beoordelen. Goed bezig!

loveu2man
7 mei 2011, 16:58
Ok, net terug van Boekel met de bedoeling om de HK Statesman te bestellen. Maar wat zie ik, ze hebben weer een Peavey Classic 30 binnen. Even testen. Echt een lekker ding. Ik heb besloten toch voor de Peavey te gaan. De gain was perfect, de clean was perfect. Ik ga hem waarschijnlijk dinsdag ophalen als ik een chauffeur heb, want versterker achterop de scooter gaat hem niet worden.

Ook zeiden de verkopers dat de HK Statesman een beetje probleemversterkers zijn. Nou heb ik soms wel moeite met verkopers te geloven, maar hun verhaal leek gegrond. Ze wouden hem best voor me bestellen, maar, zeiden ze, we hebben 2 van deze in het verleden ook gehad en beide waren het probleemgevallen. Een van de kopers moest wel 4 keer terugkomen voor reperatie. Dit heeft ook een factor gespeeld in mijn keuze. Wat vinden jullie hiervan?

Over de gain van de HK Statesman: misschien was het juist dat ie weinig gain heeft de reden dat ik de gain niet het beste van het beste vond, ik weet het niet :P

Mr. Dynamite
7 mei 2011, 17:27
Kijk die pakt aan, goed bezig inderdaad. Die peaveys zijn erg vette versterkers, volgens mij heb je een goede keus gemaakt :ok:

Kim Wilson
7 mei 2011, 22:01
Ik heb zelf ook de Peavey classic 30 een keer uitvoerig getest, en ik vond het een buitengewoon volwassen amp. Dus ik denk dat je zeker geen verkeerde keus hebt gemaakt. De verhalen van de Statesman ken ik verder niet, en de amp zelf ook niet, maar de Peavey is een prima amp.

crapton
7 mei 2011, 23:25
Statesman probleemversterkers?

Met mijn Quad EL84 idd 2 keer (!!!) problemen gehad, beide onder garantie verholpen. Kwaliteitscontrole m.i. nogal matig. Nu heb ik dat ding al een paar jaar (ik dacht vanaf 2007) en sinds die reparaties geen gedonder meer.

Mijn EL34 Statesman top is van het begin probleemloos. Ik gebruik die ook voor optredens.

Dus het verhaal van die probleem amps klopt deels, waarbij ik denk dat de begin produktie problemen zijn verholpen.

loveu2man
7 mei 2011, 23:38
Even werken en terug met zat denktijd (voordeel van afwas :P).

De peavey is een amp met weinig extra's, gewoon het broodnodige, maar dan goed. Een te gekke gain, te gekke clean, te gekke reverb en als je meer effecten wil is er een fx loop aanwezig (is dat wat je bedoelde met volwassen Kim?). Er zit classic in de naam, maar je kan er meer mee dan enkel vintage-geluiden produceren. Je kan er makkelijk op rocken. Dat was met de Statesman niet het geval zoals Baker al zei.

Nu ik het toch over de Statesman heb, wil ik nog terugkomen over het volume van dat ding. Moest ik aan terugdenken net. Ik zat in het testruimte (vol met prs customs, de gasverwekkaars!), met de Statesman niet eens op halve vermogen. Komt mr. verkoper binnen, vraagt ie; "Zou je de versterker misschien iets zachter willen zetten, de kopjes in de keuken trillen". Er zat denk 1 of 2 ruimtes tussen mij en de keuken. Ik kan begrijpen dat voor sommigen dit een probleem kan zijn :P Voor mij zou het niet zo heel erg geweest zijn, lawaai is mijn ding :D Hoewel lawaai maken met de peavey niet zo heel moeilijk zal worden, dat ding ging ook erg hard :O

@eroosch
Bedankt voor deze reactie :O Ik denk dat de mensen in Boekel gewoon gelijk hadden. Maar jij denkt dat als die Statesman nu besteld zou zijn, de beginproduktieproblemen afwezig zouden zijn en de versterker gewoon probleemloos zou blijven?

Baker
8 mei 2011, 00:23
Je kan er makkelijk op rocken. Dat was met de Statesman niet het geval zoals Baker al zei.

Dat zei ik niet. Ik zei dat een dikke solo lastig is, vanwege het gebrek aan gain. Lekker een potje rocken is op een statesman geen probleem, alleen een tubescreamer helpt je heel erg om een wat vetter solo geluid te krijgen. Ik denk trouwens dat dat op die peavey classic niet anders is.

Daarnaast denk ik dat de peavey niet merkbaar veel zachter zal gaan hoor. Het blijven 30 keiharde buizen watts.

Maar hoe dan ook, goed dat je lekker bent wezen testen. Vergeet dat watts verhaal, vergeet dat gain verhaal en vergeet dat betrouwbaarheidsverhaal. Ik denk dat het echt een kwestie van smaak is welke amp het wordt, de peavey of de H&K. Veel succes met beslissen. Enne, als je hem hebt verwachten we pics hier natuurlijk ;)

loveu2man
8 mei 2011, 00:38
Dat zei ik niet. Ik zei dat een dikke solo lastig is, vanwege het gebrek aan gain. Lekker een potje rocken is op een statesman geen probleem, alleen een tubescreamer helpt je heel erg om een wat vetter solo geluid te krijgen. Ik denk trouwens dat dat op die peavey classic niet anders is.

Daarnaast denk ik dat de peavey niet merkbaar veel zachter zal gaan hoor. Het blijven 30 keiharde buizen watts.

Maar hoe dan ook, goed dat je lekker bent wezen testen. Vergeet dat watts verhaal, vergeet dat gain verhaal en vergeet dat betrouwbaarheidsverhaal. Ik denk dat het echt een kwestie van smaak is welke amp het wordt, de peavey of de H&K. Veel succes met beslissen. Enne, als je hem hebt verwachten we pics hier natuurlijk ;)

Aha, nou ik vond het toch wel wat makkelijker om een solo te halen uit de peavey dan uit de hk. En het volumeverschil was inderdaad moeilijk te merken, ik dacht dat ik dat wel duidelijk had gemaakt.

Maar ik vind het wel moeilijk om dat betrouwbaarheidsverhaal te vergeten. Als je aan het spelen bent en je amp gaat gebreken vertonen word je daar na een tijdje gewoon ziek van. Wat heb je aan een amp die te gek klinkt, maar het niet doet? Wanneer ik mijn amp heb, wil ik gewoon constant spelen en me niet hoeven bezig te houden met reparaties.

En mijn smaak gaat sowieso meer richting de peavey dan de hk. Na het spelen op de peavey was ik nog zekerder van een te gekke amp dan bij de hk.

Die foto's komen goed hoor :)

Kim Wilson
9 mei 2011, 09:01
De peavey is een amp met weinig extra's, gewoon het broodnodige, maar dan goed. Een te gekke gain, te gekke clean, te gekke reverb en als je meer effecten wil is er een fx loop aanwezig (is dat wat je bedoelde met volwassen Kim?).
Nee, ik bedoel meer dat de amp een volwassen geluid heeft. Mooi vol, goed uitgebalanceerd. Goeie sound, zeker voor dat geld.

loveu2man
16 mei 2011, 20:07
Zo, daar ben ik weer.

Ik heb eindelijk de peavey classic 30 gekocht. Te gekke amp :crazyhappy: Aanvankelijk kreeg ik hem onbespeeld uit het magazijn, ikke super blij natuurlijk. Thuis aangekomen bleek één van de eindbuizen het begeven te hebben, arghh. Even teruggebeld, ik mocht hem omwisselen voor het andere exemplaar dat ze in de winkel hadden staan, weliswaar al uit de doos gehaald, maar hij stond er pas een week, dus ik heb het toch gedaan. En deze doet het tenminste wel! :crazyhappy:

De foto's hebben ook een beetje op zich laten wachten, maar hier zijn ze dan eindelijk :soinnocent:

http://img7.imageshack.us/img7/8143/60850865.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/8080/34959234.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/6416/93108192.jpg

En ik wou nog even zeggen, heel erg bedankt voor jullie hulp. Het heeft echt geholpen bij het maken van de juiste keuze :)

Baker
17 mei 2011, 10:24
mooie bak man!
Gefeliciteerd! :)

Mr. Dynamite
17 mei 2011, 11:28
Gefeliciteerd man! Goede keuze :)