PDA

View Full Version : Hngd! Ltd wa-600



Bijl
5 mei 2011, 01:36
Hoera! Voor mij geen gitaren op batterijen meer! Ik had een LTD Viper, leuk ding, maar die EMG's vond ik niet geweldig en een mahonie hals is ook niet helemaal mijn smaak.

Ik wilde altijd al een Les Paul model, en toen zag ik deze te koop op Ebay voor 500 euro, splinternieuw. Vanwege de prijs vertrouwde ik het eerst niet maar dat bleek ongegrond.

Toen heb ik meteen mijn Viper verkocht en nog een paar pedaaltjes om het geld bijeen te krijgen en heb 'm vorige week besteld. En vandaag was het zover:

http://i2.photobucket.com/albums/y16/cichlidiot75/guitars/HNGD/04052011286.jpg

Een Les Paul vorm met een esdoorn hals, Seymour Duncan JB/59 pickups, locking tuners en set-through hals, dat is toch een redelijk unieke combinatie van eigenschappen. Oh en niet te vergeten een toets van Ebbenhout, en dat voor deze prijs! De WA-600 speelt heel lekker, de fabriek af setup was redelijk, dus daar moet nog wel wat aan gebeuren.

richwoodplayer
5 mei 2011, 02:36
hmm, totaal niet mijn smaak, maar zolang jij er maar blij mee bent!:cooler:
Veel plezier met het scheurijzer! euhh, hout!

Rembull1980
5 mei 2011, 08:55
Oew dit is een fraai exemplaar! Heel veel plezier ermee! LOG!! :blast:

LordSpeedyShit
5 mei 2011, 09:15
Mooie plank! Wat is dat voor inlay rond de 12th fret?

Bijl
5 mei 2011, 09:15
hmm, totaal niet mijn smaak, maar zolang jij er maar blij mee bent!:cooler:
Veel plezier met het scheurijzer! euhh, hout!

Dank je! Ik geef ook de voorkeur aan een mooie flametop, maar het is al moeilijk genoeg om een Les Paul te vinden met een esdoorn hals. Voor zover ik weet:

Epiphone Zakk Wylde - 599 euro
LTD Jeff Kendrick Kendrick - 999 euro
LTD Will Adler - meestal tussen 700 en 900 euro

Vreemd genoeg allemaal signature bakken :???: Maar goed, de Jeff Kendrick is veruit de mooiste, maar voor de dubbele prijs. En met EMG's en die wil ik noooooit meer zien.

Deze gitaar ziet er wel erg "metal" uit, maar je kan er een prima bluesklank uit halen hoor, geen probleem.


Mooie plank! Wat is dat voor inlay rond de 12th fret?

Die lui van Lamb of God noemen het "the flag of pure american metal" :

http://cdn.springboard.gorillanation.com/storage//upl_images/logproduct-8.jpg

pinchaholic
5 mei 2011, 14:11
Wijs man. Congrats!

Goed opwarmen, Ashes of the wake aan, knallen maar.:supercool:

....Witness shame's parade, the pain of blame repaid! Inhaken maar!:blast:

Enjoy!

KingPin8
5 mei 2011, 15:28
SUPERAWESOMESAUCE! een echte Adler ESP! ben oprecht jaloers :D

Heb je ook een bijpassende Mesa MkIV stack? ;)

Bijl
5 mei 2011, 16:10
SUPERAWESOMESAUCE! een echte Adler ESP! ben oprecht jaloers :D

Heb je ook een bijpassende Mesa MkIV stack? ;)

Haha nu je het zegt, ik heb nu een "budget" uitvoering van de Lamb of God setup: Een LTD Will Adler en een Mesa F50 combo :blast: Het pas iig wel in de kofferbak van iedere auto.

Voor de echte ESP heb ik het geld niet, daar vragen ze geloof ik 2300 euro voor :soinnocent:

Sinner1980
5 mei 2011, 16:15
Congrats man!

Ik heb er een tijdje één geleend omdat ik even tussen 2 gitaren inzat door één van mijn inkoop-verkoopavontuurtjes.
Moet eerlijk zeggen dat ik er persoonlijk niet veel mee kon;klonk lekker hoor daar niet van maar het halsprofiel vond ik verschrikkelijk en ik stoorde mezelf aan die inlay die meerdere fretten in beslag neemt waardoor ik op één of andere manier vaak mis zat.
Ook is zo'n finish qua feel niet mijn ding;ik houd persoonlijk meer van het gevoel dat ik een stuk hout vast heb. Dit deed meer aan als een stuk zwaar plastic maar goed;das natuurlijk persoonlijk.

Ik wens je er veel plezier mee;lekker Hourglass spelen:blast:

Braindead
5 mei 2011, 21:04
Mooie gitaar! Ik vind de eclipse een erg goede gitaar met ontzettend goede bespeelbaarheid. Esdoorn nekje lijkt me ook wel lekker erop :). En EMG's stink :D

Gothra
6 mei 2011, 10:16
Will Adler is vettt! En zn gitaren ook natuurlijk! Veel plezier ermee!

En nu ga je maar flink de ''vomit-riff'' van hourglass oefenen!

Malle Eppie
6 mei 2011, 11:11
Nice! ESP/LTD = altijd goed

Bijl
6 mei 2011, 21:16
Will Adler is vettt! En zn gitaren ook natuurlijk! Veel plezier ermee!

En nu ga je maar flink de ''vomit-riff'' van hourglass oefenen!

De vomit riff ? :???:

Gothra
6 mei 2011, 21:40
De vomit riff ? :???:

Zoek maar is op youtube. Hij is opzich niet zo heel lastig, maar ze noemen het de vomit riff....

saculcabbie
6 mei 2011, 21:55
wat is HNGD?:???:

Sinner1980
6 mei 2011, 22:02
wat is HNGD?:???:

Wat is een saculcabbie???:???:

Tankman
6 mei 2011, 22:46
wat is HNGD?:???:

Dat is wat iemand zegt als hij last heeft van constipatie...






(of gewoon Happy New Guitar Day...kan ook...wat jij wil):sssh:

saculcabbie
7 mei 2011, 11:37
wat is een sinner?:???:

sorry off-topic ik stop al

Tankman
7 mei 2011, 11:58
wat is een sinner?:???:

sorry off-topic ik stop al

Dat is een zondaar. Gewoon een Engels woord.

Bijl
8 mei 2011, 21:22
Dat is wat iemand zegt als hij last heeft van constipatie...

(of gewoon Happy New Guitar Day...kan ook...wat jij wil):sssh:

Wat heb je liever, constipatie of GAS?

Tankman
8 mei 2011, 21:52
Van constipatie kom je wel sneller af dan GAS. Het is ook goedkoper...Toch blijft GAS leuker. :D

Bijl
9 mei 2011, 13:53
Hahaha! Ja, GAS is erg hardnekkig. Ik heb nu een stuk of drie GAS aanvallen gehad en ik ben voorlopig even genezen. Ik heb nu genoeg gitaren met een goede balans, passieve pickups en waar dikke snaren in passen zonder problemen dus ik kan gaan genieten van wat ik heb. Da's wel een hele opluchting na 6 maanden lang verkoop en ruil toestanden ;)

Tankman
9 mei 2011, 22:44
Ik begin na 2 jaar werken in een gitaarwinkel eindelijk wat weerstand op te bouwen voor GAS. Ik hoef nu niet meer alles te hebben wat ik uittest en tof vind.

Had jij toevallig laatst je F-50 aangeboden op speurders of marktplaats ofzo, omdat je een Peavey 6505+ 112 wilde?

Bijl
10 mei 2011, 11:21
Had jij toevallig laatst je F-50 aangeboden op speurders of marktplaats ofzo, omdat je een Peavey 6505+ 112 wilde?

Ja klopt, ik was aanvankelijk van plan om 2 gitaren, 4 pedalen, en mijn Mesa te verkopen, en dan een 6505+ 1x12 te kopen en een echte ESP Horizon NTII of een MII erbij. Maar bij 1 gitaar, 1 pedaal, en die Mesa liep het niet echt storm, en toen zag ik deze WA-600 voor de absurde prijs van 500 euro. Precies break-even met wat ik verkocht heb.

Op zich ben ik wel blij met die Mesa, ik mis alleen de punch van een closed back cabinet in de oefenruimte. Maar bij de meeste optredens kan ik wel een 4x12 van iemand lenen dus zo'n ramp is het niet.

caliban
11 mei 2011, 02:59
Speciale gitaar, maar wel nice :)