PDA

View Full Version : Blues improv



Gwi
5 mei 2011, 00:36
Hela rakkers. Zat wat te improviseren over een blues jamtrack en heb terwijl de record knop aangegooid.

Soundcloud linkje (http://soundcloud.com/dietrannies/blue-dieter)

Doei!

arnoldtims
5 mei 2011, 01:31
Erg lekker hoor, even iets anders dan de meeste solo's.
duidelijk geïnspireerd door jeff Beck neem ik aan.

Gwi
5 mei 2011, 02:31
Hey bedankt man, fijn te horen :) Kan je zeker zeggen ja, Jeff Beck is staat bij mij toch wel bovenaan de favorietjes.

aaronstonebeat
5 mei 2011, 02:49
Zo, da's een binnenkomer :ok:
Erg aangenaam om te beluisteren. Op wat voor een gitaar heb je dat gespeeld?

Gwi
5 mei 2011, 03:23
Dat was op mijn trouwe Ibanez JEM, door een Toneport gejaagd.

Zoeentje dus: :)
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2011/JEM7V_WH_00_08.png

arnoldtims
5 mei 2011, 11:25
Een fan van Jeff Beck op een JEM? foei;)
Ik vroeg mij al af dit is toch geen strat maar wist ook niet waar je dit opspeelde.
Nog even naar geluisterd en vind dit echt heel lekker.
Als je een JEM hebt speel je ook wel andere stijlen neem ik aan.

Duhsjaak
5 mei 2011, 19:59
Hi
Flikker zowat van mijn stoel! Als je nou wil weten waarom ik Jeff Beck (helemaal eens Arnold!) een veel avontuurlijker gitarist vind dan de H. verklaarde heer Clapp, dan hoef je alleen maar een keer rustig naar jouw muziekje te luisteren.

Weergaloos! Als we nou aan het eind van het jaar niet alleen kunnen stemmen op de mooiste gitaar, maar ook op de mooiste gitaarsolo van een GN'er, dan heb ik mijn nummer 1 voorlopig al binnen.
Tering!!! Ik zet m nog eens op hoor.

Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
5 mei 2011, 20:10
ik ben ook erg gecharmeerd van Mr Clapton hoor ( die er zelf ook hekel aan had om god genoemd te worden) En eerlijk is eerlijk denk ik soms bij Beck ook wel eens laat dat pookje nu toch even met rust. Maar inderdaad zijn de solo's van Beck een stuk avontuurlijker en zeker deze solo is een stuk boeiender dan wat de meeste blues jongens spelen ( ook ik zit vaak op een voorspelbaar pad in blues solo's en ben zeker niet zo goed als onze Gwi Beck)

Gwi
6 mei 2011, 01:43
Merci heren, hier ga ik goed van slapen :D Arnold, overschot van gelijk natuurlijk, ik zit dan ook al even te verlangen naar een goeie strat, maar dat is nog eventjes sparen geblazen.

Van stijlen die ik speel, tgoh, wat ik meestal doe is muziek opzetten die ik leuk vind en er een beetje bovenop spelen. Vroeger was dat skatepunk en ska, nu komt daarbij blues, soft jazz, dance, mijn pa zijn hardrockplaten, noem maar op, als het maar een melodie heeft :) Behalve van die complexe jazz, want dat snap ik niet hahah. Dan heb ik ook soms wel het gevoel dat ik steeds veel van dezelfde truken uit mijn doos tover, maarja, misschien normaal als je dagelijks een uur of twee naar jezelf luistert.

Clapton vind ik ook relaxt qua persoonlijkheid, en dat helpt zeker en vast om mij fan te maken, net zoals Beck die haast als een schuchter kind zijn 150 grammy's in ontvangst neemt. Maar toen ik Beck voor het eerst beluisterde had ik echt het gevoel dat ik eindelijk na een stroom van gelijkaardige bluesmuzikanten en om-ter-snelst-shredders iets nieuws hoorde. Voor mij ook het bewijs dat het niet draait om hoeveel noten per seconde je aankan of het beste materiaal hebben. Gewoon strat inpluggen, spelen wat past en spelen wat men niet meteen verwacht.

Riky
6 mei 2011, 10:32
Geweldige solo!! Deze ga ik echt vaker luisteren (en dat heb ik niet vaak met solo's;))