PDA

View Full Version : Iemand die mij iets over RKS Guitars kan vertellen?



RoelSmoel
4 mei 2011, 23:38
Ik heb vandaag over enkele gitaren van het merk RKS gespeeld..
Boh.. Wat een dingen..
Klinken en spelen super:)
Nu wil ik alleen wat meer weten over het merk, iemand die mij meer kan vertellen?

zoon van johanb
5 mei 2011, 22:09
dat ze foeilelijk zijn naar mijn mening.. ;D

maar het lijken mij voor de rest wel interesante gitaren, ben wel benieuwd naar de sound opzich

Duhsjaak
6 mei 2011, 07:15
Hi
Moet eerlijk zeggen dat ik er geen barst van weet. Het lijken mij behoorlijk goed gebouwde gitaren.
Zoals bijvoorbeeld de loop van de snaren van de topnut naar de tuners. Dat zegt wat over het stemmen, maar nog niks over de klank natuurlijk.

Mijn stukje voegt in die zin dus niks toe, sorry. Jouw post krijgt er alleen weer wat extra aandacht bij, want ik ben wel nieuwsgieririg naar eventuele echte antwoorden.
Succes!
Vriendelijke groet,
Gus

Eric van Esch
6 mei 2011, 10:04
Had je vast ook al wel gevonden;)

http://www.rksguitars.com/

http://www.guitarplayer.com/article/rks-wave/jun-06/21020

guitarkid
6 mei 2011, 12:19
Noem me conservatief, maar mij zul je daar niet snel mee betrappen.....

Sinner1980
6 mei 2011, 16:42
Noem me conservatief, maar mij zul je daar niet snel mee betrappen.....

+1

Spuuglelijk maar goed;ieder zijn ding

Ik hoop dat er nog iemand is die wat zinvols kan toevoegen aan je topic

macwilliams
6 mei 2011, 17:34
Noem me conservatief, maar mij zul je daar niet snel mee betrappen.....

Dan nog liever een moser... :seriousf:

guitarkid
6 mei 2011, 17:59
Noem me conservatief, maar mij zul je daar niet snel mee betrappen.....


+1
Spuuglelijk maar goed;ieder zijn ding
Ik hoop dat er nog iemand is die wat zinvols kan toevoegen aan je topic


Dan nog liever een moser... :seriousf:

Eigenlijk mag hij wel in dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?141786-Lelijkste-gitaar

:seriousf:

RoelSmoel
10 juli 2011, 21:30
Tijdje verder, heb er flink wat in handen gehad, leuk spul.
Qua bespeelbaarheid, top, erg snelle hals, niet erg dun, maar ook weer niet dik is die hals, weet niet hoe ik die het best kan beschrijven..
Verder klinken de gitaren erg open, maar toch moddervet, hoe ga ik dat nu uitleggen..
De klank is erg duidelijk, ook nog met veel gain, maar ze gaan ook weer erg snel heel dik klinken, als iemand snapt wat ik bedoel. Erg veelzijdig, dat wel.
Hals element, daar ben ik normaal niet zo van, maar bij deze gitaren klinkt ie erg strak en duidelijk, de hals elementen die ik ken, of in ieder geval gehoord heb, willen nog wel een erg blubberig klinken.
En ja, verder.. Spuuglelijk, dat zijn ze zeer zeker. Maar voor op het podium zijn het leuke dingen, je valt er tenminste mee op:chicken:
En licht, dat ook, maarja, wat verwacht je van een balkje hout met daar een stuk playmobil omheen gevouwen..

Wat ik nu wel weet.. De fabriek van RKS Guitars bestaat niet meer, het merk is failliet, gek vind ik het niet, ze zijn ontzettend duur, 800 euro voor een gitaar uit de lagere series, dan nog niet gesproken over de duurdere series.
De gitaren die ik getest heb, hebben een paar jaar in een magazijn van een importeur hier in Nederland gelegen. De snaren, was niets mis mee, als nieuw, hmmm..
Voor de 300 euro wat ze kosten (de Wave-series) wil ik nog wel een poging wagen, en de beste uit een stuk of 25 eruit vissen..


Zo, dat is er ook weer uit.. Misschien nuttig voor iemand op de wereld die dit ooit nog gaat lezen, misschien ook niet..

Fijne avond..

RS-Rik
10 juli 2011, 21:52
nee joh die zijn fokking vet.

YannickH
11 juli 2011, 12:52
ja er zitten wel een paar mooie stukken bij:)
ze zullen ook al wat kosten zeker...?

pim raaijmakers
12 juli 2011, 22:12
ik heb ze vandaag bij arons in heerlen gezien. ik herkende ze van dit topic. ik moet je zeggen dat ik er niet echt warm van werd..

RoelSmoel
12 juli 2011, 22:28
ik heb ze vandaag bij arons in heerlen gezien. ik herkende ze van dit topic. ik moet je zeggen dat ik er niet echt warm van werd..

Daar staan zo ook:D
Ze zijn er trouwens in het rood, zwart, wit, roze (yeah!), felgroen en oranje als ik me niet vergis, keuze genoeg:)
Maar als het je ding niet is, is het je ding niet, klaar..:chicken:

Tankman
12 juli 2011, 23:40
Het kan ook niet anders zijn. Waarom zou zo'n winkel zulke afschuwelijke dingen inkopen? Ik zou het niet durven.

RoelSmoel
12 juli 2011, 23:42
Het kan ook niet anders zijn. Waarom zou zo'n winkel zulke afschuwelijke dingen inkopen? Ik zou het niet durven.

Ik zou 't ook niet weten:seriousf:

Rewind
13 juli 2011, 12:04
Ik vind ze best mooi :dontgeti:

Quadrifoglio
13 juli 2011, 12:13
Het kan ook niet anders zijn. Waarom zou zo'n winkel zulke afschuwelijke dingen inkopen? Ik zou het niet durven.

Eerlijk gezegd heb ik het inkoopbeleid van Arons nooit echt begrepen.....

Tankman
13 juli 2011, 12:32
Eerlijk gezegd heb ik het inkoopbeleid van Arons nooit echt begrepen.....

Zo'n gitaar zou ik alleen als special order voor een klant bestellen die hem ook zeker weten koopt of als het echt een hype is dat het gewild is, wil ik best een in de winkel hangen om te kijken of het ook bij ons lukt hem te slijten. Wat ik dan ook niet snap is waarom Arons er meteen zoveel besteld. Roel, kun je niet achterhalen wat de gedachtegang is? Ben wel heel nieuwsgierig.

RoelSmoel
13 juli 2011, 14:49
Het was bedoeld als outlet-artikel, er staat ook genoeg van Ibanez en Vintage, eigenlijk spul dat bij importeurs is blijven liggen, dat verkocht wordt tegen een lagere prijs dan normaal.
Zo ben ik ook eind vorig jaar aan die Ibanez RG2550 gekomen, die me achteraf niet zo geweldig beviel.