PDA

View Full Version : telecaster thinline customshop



tele tubbie
4 mei 2011, 21:43
Kan iemand mij meer vertellen over de gitaar die je kan bekijken op:

http://cid-04043418da5f9192.photos.live.com/browse.aspx/thinline72

- Reissue of origineel?
- Herkomst? Vind nergens waar ze gemaakt werd
- Vind ook nergens een serienummer terug enkel een stempel op achterkant headstock
- Ook op de neckplate geen serienummer...
- Zou het een echte oude zijn of een recent model?
- Hoeveel zou ze waard zijn?

alvast bedankt

Pepe
4 mei 2011, 21:53
Het CS logo zegt al dat het geen oude is en de stamp boven het CS logo is pretty much not done. Geen van beide dus.
De grootste giveaway is het ontbreken van de bullet trus rod, het "thinline" en de 2 snaargeleiders ipv 1.
Maar is dit jou gitaar en een echtheids test?

Rooker
4 mei 2011, 22:02
Eigenaardig ding. Mijn eerste ingeving is bouwpakket:makeup:. Ik ben geen echte kenner maar zou persoonlijk de koffer ook fotograferen en de papieren juist om enige twijfel weg te nemen. Iets zegt me dat de Body niet geheel orgineel is en zo ook de headstock vind ik vreemd. Maar misschien was dat vroeger wel zo. Nogmaals geen echte kenner, maar twijfel is niet doen.
Succes:ok:

RS-Rik
4 mei 2011, 22:16
Die fender sticker zit er wel heel lelijk op en volgens mij staat "telecaster" iets onder een hoek t.o.v. "7ender"


En die hansverbinding heeft 1 aparte schroef en de mechaniekschroefjes zijn nog verdachter dan op mn squier...

voor de rest weet ik het ook niet.

Pepe
5 mei 2011, 14:00
En Teletubbie... alleen aangemeld om te kijken of je je vuilnis telecastertje voor een goed bedrag op marktplaats kan verpatsen?

hole
5 mei 2011, 14:17
Geen verstand van Fenders, maar het broddelwerk bij het installeren van de stemmechanieken (schots en scheef) geeft al duidelijk aan dat het géén CS is.

Sinner1980
5 mei 2011, 16:35
En Teletubbie... alleen aangemeld om te kijken of je je vuilnis telecastertje voor een goed bedrag op marktplaats kan verpatsen?

Als dat het geval is komt TS van een koude kermis thuis.

Dat ding is volgens mij zo nep als een pruik...

tele tubbie
5 mei 2011, 19:03
Aan iedereen die serieus reageerde op mijn vraag: vriendelijk bedankt, werd bijna serieus bedrogen. Die dame mailde me dat ze er minstens 1450 euro voor moest hebben, een koopje voor een usa CS in deze speciale kleur schreef ze me.
Had er niet echt vertrouwen in, maar wou een second opinion. En blijkbaar ben ik niet de enige die twijfels heeft over deze gitaar, ga mijn bod intrekken en op zoek naar een andere Thinline, of dit tele-pareltje:

http://www.richtonemusic.co.uk/products/fender_american_telecaster_crimson_red_transparent _mn.asp

bedankt, greetz

geert1976
5 mei 2011, 19:38
Aan Pepe, die het blijkbaar nodig vindt om mij zo onterecht te schofferen en mijn integriteit in vraag stelt door dergelijke praktijken te suggereren:

Het zijn verzuurde achterdochtige pummels als jij die ervoor zorgen dat deftige fora om zeep gaan en eerlijke vragen naast de kwestie een antwoord krijgen. Er zijn weldegelijk nog beginnende muzikanten die fora gebruiken om vragen te stellen aan mensen met meer kennis en ervaring, in de hoop goed advies te krijgen. De wereld zal er met uw boertige reacties heus niet beter en wijzer van worden. In tegendeel zelfs. Gij zou u diep moeten schamen.

Zet in je eerste post dan direkt je intenties, dat je graag de gitaar wilt kopen en wilt weten of die echt is.

Zoals jij je eerste post zetten, lijkt het net, of je wilt spammen danwel wilt weten voor hoeveel je de gitaar op MP knut zetten.
Dit is op dit forum al heel vaak gebeurd, dus de reactie van Pepe kan ik mij wel voorstellen, want ik dacht namelijk hetzelfde.

Enuh matig je toon ook even, wie zonder zonde is gooit de eerste steen.

tele tubbie
5 mei 2011, 19:52
Zet in je eerste post dan direkt je intenties, dat je graag de gitaar wilt kopen en wilt weten of die echt is.

Zoals jij je eerste post zetten, lijkt het net, of je wilt spammen danwel wilt weten voor hoeveel je de gitaar op MP knut zetten.
Dit is op dit forum al heel vaak gebeurd, dus de reactie van Pepe kan ik mij wel voorstellen, want ik dacht namelijk hetzelfde.

Enuh matig je toon ook even, wie zonder zonde is gooit de eerste steen.

OK, cava, misschien ben ik daar te naief in. Ik zal in de toekomst mijn intenties erbij zetten. Wou gisteren vlug even de vraag stellen voor ik hier vertrok. De verkoper van de gitaar wou tegen vanavond weten of ik die gitaar ging kopen, dus ik had snelle reacties nodig om zeker niet afgeript te worden.

Pepe
5 mei 2011, 20:09
Schofferen?
Ach ach, je doet wat research voor iemand die dat gewoon zelf kan doen en zich niet geroepen voelt zich eerst even voor te stellen, je geeft een duidelijk antwoord waar die wat aan heeft, die daar geen sjoege op geeft maar pas als je zijn gitaar in spe vuilnisbak noemt zich "geschoffeerd" voelt?
Dat schofferen bedoel je?

En welkom natuurlijk, dat we u nog vele jaren kunnen helpen.

macwilliams
5 mei 2011, 21:22
Welkom,
Heel goed dat je eerst komt vragen of het wel een echte is, er is een bloeiende handel in allerlei namaak. Helaas zijn sommigen hierdoor al slachtoffer geworden en daardoor vele euro's kwijt geraakt. Met een Gibson les Paul zou ik je nog een beetje kunnen helpen maar die klote fender imitaties zijn echt heel eng voor mij. Ik zou ook zonder nadenken een topic geopend hebben om raad en bijstand te krijgen.

Er zijn vast wel wat oude topics waar je wat inzicht kan krijgen over fenderologie.

Voor de meer obscure merken kun je je wenden tot mannen als wietse en Geert1976, die weten er veel van of hebben toegang tot andere bronnen.

Pepe is geen kwaaie gast hoor, alleen de rotte appels in de handels maken "ons" soms achterdochtig en zuur.

Heel veel plezier met het vinden van een exemplaar dat je geld wel waard is.

macwilliams
5 mei 2011, 21:26
Oh en even een opmerking om toch een beetje te zeuren.

Afgeript?
Of je bent/word:
opgelicht, afgezet of geripped. Maar afgeript is helemaal nix ;)

geert1976
5 mei 2011, 21:48
Oh en even een opmerking om toch een beetje te zeuren.

Afgeript?
Of je bent/word:
opgelicht, afgezet of geripped. Maar afgeript is helemaal nix ;)

Das een contaminatie :D

Ik weet inderdaad wel wat van obscure gitaren af, maar uiteraard ben ik zelf niet obscuur :D

tele tubbie
5 mei 2011, 21:49
Schofferen?
Ach ach, je doet wat research voor iemand die dat gewoon zelf kan doen en zich niet geroepen voelt zich eerst even voor te stellen, je geeft een duidelijk antwoord waar die wat aan heeft, die daar geen sjoege op geeft maar pas als je zijn gitaar in spe vuilnisbak noemt zich "geschoffeerd" voelt?
Dat schofferen bedoel je?

En welkom natuurlijk, dat we u nog vele jaren kunnen helpen.

OK, excuses, was misschien wat bot. Je eerste reactie was super en waardeerde ik, maar die tweede schoot me echt even in het verkeerde keelgat. Had niet zo impulsief mogen reageren, heb bericht dan ook ondertussen gewist, zand erover en een nieuwe start?

geert1976
5 mei 2011, 21:50
OK, excuses, was misschien wat bot. Je eerste reactie was super en waardeerde ik, maar die tweede schoot me echt even in het verkeerde keelgat. Had niet zo impulsief mogen reageren, heb bericht dan ook ondertussen gewist, zand erover en een nieuwe start?

Tuurlijk:ok:

Wat is ongeveer je budget, welke je wilt besteden? en welke Tele zoek je exact?

tele tubbie
5 mei 2011, 21:53
Welkom,
Heel goed dat je eerst komt vragen of het wel een echte is, er is een bloeiende handel in allerlei namaak. Helaas zijn sommigen hierdoor al slachtoffer geworden en daardoor vele euro's kwijt geraakt. Met een Gibson les Paul zou ik je nog een beetje kunnen helpen maar die klote fender imitaties zijn echt heel eng voor mij. Ik zou ook zonder nadenken een topic geopend hebben om raad en bijstand te krijgen.

Er zijn vast wel wat oude topics waar je wat inzicht kan krijgen over fenderologie.

Voor de meer obscure merken kun je je wenden tot mannen als wietse en Geert1976, die weten er veel van of hebben toegang tot andere bronnen.

Pepe is geen kwaaie gast hoor, alleen de rotte appels in de handels maken "ons" soms achterdochtig en zuur.

Heel veel plezier met het vinden van een exemplaar dat je geld wel waard is.


bedankt, heb blijkbaar een wat valse start genomen op dit forum maar zal mij vanaf nu gedragen, of toch mijn best doen :-)

tele tubbie
5 mei 2011, 22:08
Tuurlijk:ok:

Wat is ongeveer je budget, welke je wilt besteden? en welke Tele zoek je exact?

Mijn budget ligt zo tussen de 1200 en de 1500 euro. nieuw of tweedehands maakt niet uit, als hij maar lekker speelt en origineel is.

Wou eigenlijk eerst gaan voor een american standard in crimson red met kleine voorkeur voor een maple neck.
http://www.dv247.de/invt/48125/

Maar toen kwam ik uit op een thinline... en ik speel zowel stonerrock als bluesrock, dus ik vermoed dat die wide-range humbuckers misschien beter van pas komen voor de sound die ik zoek?
Als ik soms op de mexicaanse tele van een vriend speel, klinkt die iets te scherp naar mijn zin. Voor de rest heb ik niets ervaring met thinlines dus weet het nog niet.

Sinner1980
5 mei 2011, 22:14
Kijk eens naar een vintage reissue 52 tele,leuke dingen mits je de vintage fretjes en de dikke hals kunt waarderen; erg lekker voor bluesrock over de juiste amp wel te verstaan.

Stoner en bluesrock? Misschien eens een Gibson SG proberen;valt binnen je budget en is een veelzijdig beestje.

Pepe
5 mei 2011, 22:56
De thinline klinkt minder scherp dan zijn solidbody broer maar ik heb een mahonie versie, dat zal uitmaken.
Maar als je niet echt voor authentieke twang gaat dan kan je in principe elke tele in een handomdraai omtoveren met een JB jr of andere stacked pickup tot brulboei.

En om zelf op te tuigen, als projektje (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360335859244&ssPageName=STRK:MEWAX:IT) een ding is

tele tubbie
7 mei 2011, 20:30
De thinline klinkt minder scherp dan zijn solidbody broer maar ik heb een mahonie versie, dat zal uitmaken.
Maar als je niet echt voor authentieke twang gaat dan kan je in principe elke tele in een handomdraai omtoveren met een JB jr of andere stacked pickup tot brulboei.

En om zelf op te tuigen, als projektje (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360335859244&ssPageName=STRK:MEWAX:IT) een ding is

Bedankt, een JB jr valt zeker te proberen. Projektje ziet er wel tof uit maar ik denk dat ik mij daar toch niet aan ga wagen.

Het gisteren op een zwarte gretsch duo jet gespeeld... klonk ook héél goed. Jammer dat die bodies eerder zwaar wegen, toch zeker tegenover mijn fender mustang :-). Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Zijn wel redelijk prijzig, dus dat zal weer sparen worden :-s

Pepe
7 mei 2011, 23:19
De pre Fender duo jets zijn zwaar, Fender heeft zo'n beetje alle modellen geredesigned wat voor de jets o.a. resulteerde in grotere soundchambers. Een Fender Gretsch Jet is vrij licht maar onderling zullen ze verschillen.
De Koreaanse/Chinese Jet heeft niks wat soundchamber mag heten, wat miniscuul geboor in de body; ze wegen ook een ton.

Maar zo'n beetje elke gitaar is zwaar t.o.v. je Mustang. Een Dano is nog lichter, sommige SG's, thinline en Melodymakers.. niet veel.

tele tubbie
9 mei 2011, 23:16
Denk dat ik mijn nieuwe liefde gevonden heb gasten!

http://cgi.benl.ebay.be/1979-Fender-TELECASTER-original-transparent-WINE-RED-/130519035238?pt=Guitar&hash=item1e638a6d66

Wel raar dat het gaat om een '79, op de electronics van de body inderdaad zo. Maar de serienummer op de hals begint met S8***, wat mij dan lijkt dat het om een '78 headstock gaat? Ook hier weer een bijeen gevezen modelletje, of komt dat wel meer voor en is ze inderdaad 100% origineel zoals ze laten uitschijnen?

Wat denken jullie, fair deal? Good deal?

alvast bedankt!

groeten

Pepe
9 mei 2011, 23:29
Nee, is origineel. Het serienummer op de hals is geen datum he, het is een produktie aantal dat wonderlijk redelijk paralell loopt met de datum maar eind zeventig verkochten ze minder, of produceerden ze meer, er zijn gitaren uit 81 met een 9 serie nummer.

Olivia is altijd prijzig maar de dollar staat goed en deze jaren zijn niet populair bij de collectors. Goeie prijs lijkt me maar ik wed dat het een zware gitaar is. Daar moet je van houden. In combinatie met die pickups zijn het vaak dun klinkende tele's.

tele tubbie
9 mei 2011, 23:47
Nee, is origineel. Het serienummer op de hals is geen datum he, het is een produktie aantal dat wonderlijk redelijk paralell loopt met de datum maar eind zeventig verkochten ze minder, of produceerden ze meer, er zijn gitaren uit 81 met een 9 serie nummer.

Olivia is altijd prijzig maar de dollar staat goed en deze jaren zijn niet populair bij de collectors. Goeie prijs lijkt me maar ik wed dat het een zware gitaar is. Daar moet je van houden. In combinatie met die pickups zijn het vaak dun klinkende tele's.

bedankt voor de reactie, dat deel van de productiedatum wist ik niet. Ga er eens een nachtje over slapen... wel een bloedmooie gitaar, maar ja, ze moet natuurlijk ook wel lekker klinken en een kromme rug heb ik er ook niet voor over :-)

Pepe
9 mei 2011, 23:51
Vraag het hem. Dat ie het gewicht van een andere 78 erbij zet en dat "comfortabel" noemt zou je al op een spoor kunnen zetten.

Eko
10 mei 2011, 00:21
Er is een reden dat deze jaren niet popuplair zijn bij verzamelaars , alhoewel dat gewoon weer kan veranderen als ze zeldzamer worden.
Fender schroefde in de (eind)jaren `70 zo ongeveer Kerstbomenin elkaar met het model van een strat of tele. De maten weken op een gegeven moment redelijk af en soms waren er lakproblemen. Dat was uiteindelijk de reden dat begin jaren 80 Fender stil werd gelegd en produktie opnieuw werd opgezet. Onder Dan Smith werd er weer goed materiaal gemaakt.
De eind jaren `70 modellen waren bij vlagen zo slecht dat het geen wonder was dat de Japanse Fender ( begin jaren 80) zoveel beter waren dan de USA`s. De kopieproducenten zoals Matsumoko hadden niet veel moeite om evengoede gitaren te maken.
Ik heb diverse Fender bespeeld uit 75-80 die zo zwaar waren als ankers met ingebouwde tremelo in de hals omdat die zo slecht pasten en in elkaar zaten. Ook zaten daar best goede tussen , maar het waren er maar verrekte weinig. Als je er een wilt verkopen , is dat natuurlijk die ene goede , als je wilt kopen mag je afvragen hoe groot de kans is dat je die ene nu echt treft.
Er zijn veel boeken over Fender geschreven en die bieden veel info. Misschien eens vragen voor de Sinterklaas of Kerst als je echt oudere modeljaren wilt kopen. Het kan een zeperd van 1500-2500 besparen. Of een oude zak worden ( net als ondergetekende) en een hoop ervaring met je mee slepen.

Jay75
10 mei 2011, 00:36
Gewoon een Nocaster kopen :)

Pepe
10 mei 2011, 00:49
Over het algemeen werden voor de transparante finishes essen gebruikt dat zwaar was, de dekkende lakken hebben meestal elzen dat lichter is maar het is geen thumb of rule.
Maar zo kijken we daar nu tegen gaan. In die tijd heerste de theorie dat zwaar hout beter klonk, gewicht was geen issue.
Al die gitaren uit die tijd, Peavey, Gibsons, Guilds, Ibanez, Yamaha, Schecter... zwaar, zwaar..

De Japanners copieerden ook het gewicht. Een fifties clone kreeg licht mahonie en licht essen, een seventies clone kreeg zwaar hout, net zoals het voorbeeld.

Pepe
10 mei 2011, 00:54
Gewoon een Nocaster kopen :)

Laat me raden....;)

Jay75
10 mei 2011, 20:53
Die klinken het beste ;)