PDA

View Full Version : HNGD: de tweede Moser in de familie :)



KingPin8
4 mei 2011, 18:21
gegroet,

van dezelfde persoon die me de eerste Neal Moser verkocht nog een mooie kunnen kopen voor een heeeeel mooi bedragje (beëindiging van hobby verkoper)

Hier een snelle foto van de nieuwe bijl:

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_000258.jpg

en hier de twee dames naast elkaar:

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/WP_000259.jpg

Meer gedetaileerde fotos kunnen altijd gemaakt worden :) heb dit ff snel met mijn telefoon gedaan

Ben jullie nog een topic schuldig over die andere Moser overigens (gaat ik maken) komt goed

specs Neal Moser Beast: neck through, licensed FR trem, Grover tuners, pickups zijn blanco maar zijn waarschijnlijk Seymour Duncan SH-8 en SH-13.

Vragen of opmerkingen? :D

ik ben shredden ;):speed::blast:

Michael

Hendriks
4 mei 2011, 18:28
Gefeliciteerd , ik vind ze ,uh , zeer bijzonder.

smullie
4 mei 2011, 18:40
Voor z'n genre vind ik het heel knap... :ok:

Het zou niet direct mijn volgende gitaar zijn, maar als ik ook al een (of meer) strat, ES, LP (eentje met hb en eentje met P90), PRS, een drumstel, nog een goede basgitaar, een hele goede versterker voor erbij, nog een hoop of wat pedaaltjes en nog wat andere prullaria zou hebben en ik zou nog wat geld overhebben, dan zou ik deze zeker wel eens overwegen. :hide:

Moest mijn vrouw gitaar spelen, dan zou het ongetwijfeld op zo een zijn... (begrijp hier nu niet uit dat ik dit een wijvengitaartje vind... mijn vrouw is gewoon een heel rare verdoken-metal-lerares die er soms zelfs truttig uit kan zien op het werk (middelbare school), maar daarbuiten haar verborgen kantjes heeft :makeup:)

KingPin8
4 mei 2011, 18:50
Haha, het is ook zeker niet mijn eerste keus, vind normale V-gitaren mooi en heb een aantal Ibanez SA en RG modellen, die blijf ik het meest ideaal vinden, ook t.a.v. mijn genres inderdaad ;)

Deze gitaren zijn gewoon op mijn pad gekomen en ja, ze zien er apart uit, maar ze spelen FE-NO-MI-NAAL, ik durf te zeggen dat ik al op heel veel verschillende gitaren heb gespeeld en dat er maar weinig in de buurt kwamen van deze twee exemplaren.

Stel dat je Ferrari niet mooi vind, maar je kan er eentje kopen voor €3000, dan doe je dat, want het is goed spul, zo ging het ook ongeveer met deze gitaren :P

p.s.: "en ik zou nog wat geld overhebben, dan zou ik deze zeker wel eens overwegen." ze kosten wel wat meer dan 'wat geld' :P

Sinner1980
4 mei 2011, 19:11
Mijn god...

Iemand een teiltje?:(

Nee hoor,maak maar gein.
Mijn ding is het niet maar wens je er veel plezier mee,congrats:ok:

KingPin8
4 mei 2011, 19:24
owkeej, voor de mensen die voorbij de vorm van het ultieme hout in een pro-sustain vorm kunnen kijken, hier wat goede foto's van mijn favo Moser en wat close-ups van de beste Gotoh FR...ooit:

http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/IMG_0200.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/IMG_0211.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/IMG_0228.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/IMG_0202.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/IMG_0208.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j472/MichaelvanWeert/IMG_0223.jpg

Deze Moser heeft overigens een Switchcraft input en heeft een Minotaur strap.

Johannes
4 mei 2011, 19:44
Bijzondere gitaren! Ligt het aan mij of is dat gat voor die tremolo veel te groot en niet zo netjes?

KingPin8
4 mei 2011, 21:12
Dat gat is precies goed, de bedoeling was dat ik de tremelo oneindig ver door kon halen en dat kan nu. Het is met de hand uitgefreesd, daarom is het niet kaarsrecht aan de onderkant.

langun
4 mei 2011, 22:19
Witte kousen zijn wel fout om met zo'n gitaar rond te lopen :soinnocent:

Neen, proficiat! Het is niet mijn ding, maar als ze echt zo goed spelen I'd say "Rock on!".:blast:

Pepe
4 mei 2011, 22:48
[QUOTE=KingPin8;2625262
Stel dat je Ferrari niet mooi vind, maar je kan er eentje kopen voor €3000, dan doe je dat, want het is goed spul, zo ging het ook ongeveer met deze gitaren :P
:P[/QUOTE]

Dat is net zoiets als iets eten omdat je het voor je neus ligt terwijl je geen honger hebt. Nee, daar ben ik een rare in. Maar ik heb een vriendin met schoenentik (duh) dus ik ken het verschijnsel. Dingen kopen omdat het goedkoop is.

Ik heb niks met dit soort gitaren waarbij de vorm een statement moet maken van een stoere gemene klootzak maar then again, ik vind het wel weer leuk dat ze er zijn kwa eigenwijs denken dus gefeliciteerd.

Braindead
4 mei 2011, 22:55
That's one mean axe. Ik zie die gast van Wasp er zo op spelen. De punten doen mij het meest denken aan de grijparmen van een krab of schorpioen. Een beetje over the top maar zeker leuk om erbij te hebben.

mesaman
5 mei 2011, 10:52
die trem is toch niet orgineel ?dat gat klopt niet of de tremmelo,wat is het?

als jij er lol mee hebt is het goed toch?ik denk dat je de lat nog wel wat hoger mag leggen voor kwaliteit en afwerking maar zonder dat kan een gitaar ook goed spelen natuurlijk.

Johannes
5 mei 2011, 11:15
Dat gat is precies goed, de bedoeling was dat ik de tremelo oneindig ver door kon halen en dat kan nu. Het is met de hand uitgefreesd, daarom is het niet kaarsrecht aan de onderkant.

Ik doelde ook op de ruimte links en rechts van de tremolo, links is de ruimte veel groter. Tot zo ver mijn gezeur :P

frander
5 mei 2011, 12:41
Kan er niks aan doen, maar wat ziet dat eruit... Leuk voor een hele vroege puber van een jaar of 10. Snap de iets volwassenere man niet die dit gedrocht moet toevoegen om zijn image hoog te houden. Sorry, maar vind het altijd een beetje triest. Maar ieder zijn meug! :blast::blast::blast:

JGD
5 mei 2011, 13:45
Ik heb niks met dit soort gitaren waarbij de vorm een statement moet maken van een stoere gemene klootzak

mensen kunnen het toch gewoon cool vinden, zonder meer?

Pepe
5 mei 2011, 13:54
Natuurlijk, mensen kunnen van alles vinden.
Ik zeg alleen dat IK er niks mee heb. 2 verschillende dingen.

JGD
5 mei 2011, 14:11
t zat hem ook met name in het "zonder meer"

dat gezever altijd dat metal, of veel distortion, of laag stemmen, of puntige gitaren is om " stoer te zijn", word ik zo kotsmisselijk van.

KingPin8
5 mei 2011, 15:02
Jeetje wat een lelijk commentaar allemaal, nogmaals, ze zijn op mijn pad gekomen voor heel mooi geld en als fanatiek gitarist heb ik ze gewoon gekocht, omdat het kan.

Uiteindelijk is smaak heel persoonlijk en dat blijkt alleen maar uit de reacties in dit topic.

Ik maak geen statement, ik maak muziek ;)
De gitaren zijn drop D, geen overdreven lage stemming dus.
Metal is geen gezever, het is een van de meest bespeelde, beluisterde en moeilijke speelstijlen die er is.

@frander: het enige trieste is jouw opmerking, iets met mensen in hun waarde laten enzo.

@Johannes: v.w.b. de trem in die V-Moser, van origine zat er een bredere trem in, daarom is er links en rechts iets meer ruimte inderdaad.

@langun: waar heb je mij in witte kousen gezien?

@Mesaman: is het niet vaak zo dat de beste gitaren en er niet uitzien en vice versa?

@Braindead: jij snapt em ;)

JGD
5 mei 2011, 15:15
Franders bijdrage is inderdaad wel zeldzaam treurig........

KingPin8
5 mei 2011, 15:19
Die van jou hakte er ook in hoor ;)

Sinner1980
5 mei 2011, 16:28
Wat een commotie allemaal omdat iemand eens een wat minder conventioneel modelletje kiest.

Dat je je uitlaat over het feit dat je de gitaar wel of niet mooi vind is tot daar aan toe;deed ik zelf ook.

Feit dat er weer helemaal over the top gegaan wordt over het 'hoe,wat en waarom' van zo'n model gaat helemaal nergens over.
Als iemand met een puntig modelletje wil zwaaien moet die gene dat toch lekker zelf weten? Mocht zo'n persoon dat stoer vinden en zo'n model wat vinden toevoegen aan zn eventuele image is dat toch ook prima.
De één zet een zonnebril op,de ander trekt een leren broek aan en weer een ander gaat voor een puntig modelletje;lekker belangrijk.

Menig gitarist is 'aandachtshoer' en daar reken ik mezelf ook onder: of ik dat nou krijg door boos te zwiepen met lang haar,met een stropdas om jazz sta te spelen,of met een gekreukt overhemd en ongeschoren de blues speel; laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde en de TS lekker happy zijn met zijn nieuwe puntige plank:hippie:

langun
5 mei 2011, 16:58
...
@langun: waar heb je mij in witte kousen gezien?

...

Ik meen witte kousen te zien in de weerspiegeling op de foto waar je de trem van vooraan ziet :supercool:

Pepe
5 mei 2011, 19:33
Ik vind het wel meevallen met die commotie. Het is een extravagant model en je post hem op een forum om reactie te krijgen. Hoe extremer de gitaar, hoe extremer de reacties, volgens mij geen rocket science.
Helemaal geen reactie, dat is pas lullig.

macwilliams
5 mei 2011, 20:57
Dat zijn twee prachtige exemplaren die je daar hebt!
En in de muziekwereld draait het toch ook veel om imago en geloofwaardigheid, deze dragen daar goed aan bij.

We hoeven toch niet allemaal op telecasters of hello kitty strats te spelen.
Ik heb met heel veel plezier op m'n BC Rich warlock metal lopen beuken, en dat is toch een gitaar die ik nooit meer weg doe.

Vet cool :ok:

RS-Rik
5 mei 2011, 21:03
Wat ik me afvraag is of die punten nou nooit zouden kunnen afbreken of onevenredig snel lelijk worden in vergelijking met, bijv een ronder model als een lp of tele.

Wabbie
5 mei 2011, 21:50
Dat is het enige nadeel van mijn Jackson Kelly bass, met al die lange punten is het wachten totdat je ergens tegenaan stoot en de lak eraf spat. De punten van mijn Kelly hebben dan ook de nodige deuken.

Verder, ik vond de Moser V altijd wel vet. Ik ben er denk ik een beetje overheen ondertussen. Maar het blijven wel supervette metalgitaren en ze spelen ook lekker snel. Mijn smaak is gewoon een beetje veranderd door de jaren. Ik heb dan ook mijn Kelly vervangen door een custom 5 snarige Jazzbass. De Kelly staat wel nog steeds trots in de woonkamer.

Sinner1980
5 mei 2011, 22:16
Ik vind het wel meevallen met die commotie. Het is een extravagant model en je post hem op een forum om reactie te krijgen. Hoe extremer de gitaar, hoe extremer de reacties, volgens mij geen rocket science.
Helemaal geen reactie, dat is pas lullig.

Daar heb je ook wel weer een punt mee.

KingPin8
6 mei 2011, 09:45
Haha, een woordgrapje :P "daar heb je een punt"

@Langun: ik zie het ja, heb mn sokken wat hoog opgetrokken daar :P

@RS-Rik: dat valt opzich mee, het is heeuul sterk hout.

Bedankt voor de reacties allemaal ;)

speedmusic
6 mei 2011, 10:10
Gefeliciteerd, geinige gitaar, totaal niet mijn ding, als ik er mee op het podium zou staan zou ik mij een beetje bekeken voelen :soinnocent:. Maar ik snap het wel, een kennis van me heeft een Rico jr. Vixen hij is er blij mee voor mij is dat model al over de top, iets te veel haken en punten.
Geef mij maar van die klassieke jaren 70 modelletjes,




Zoals een BC rich Eagle, Mockingbird en Bich.

Wat ik wel merk is dat je gitaren met van die punten inderdaad sneller butst wat weer een effect heeft op de lak/verf laag, maar niet zo zeer op het hout dat zal niet breken.

Rinze
6 mei 2011, 10:21
Ik vind hem mooi, zou er in een gepaste band zo mee op het podium gaan staan. Vind ook juist de Kiss-kitch-shock factor wel leuk.

Lijkt me alleen lastig met koffers/hoezen en meenemen of valt dat mee? Een vriend van me had vroeger een Explorer, daar zat een koffer bij waar de hele band in paste. Op de fiets werd dat zeilen.

KingPin8
6 mei 2011, 11:15
Haha, heb er gelukkig bijhorende koffers voor, waar de punten precies in een mal vallen :) de koffers zijn wel zo groot als een deur, dus op die fiets meenemen lukt inderdaad niet.

Die Beast heb ik nog niet gebruikt op het podium, die Basterd V al wel een aantal keer, er wordt inderdaad veel naar gewezen, altijd leuk :) het wordt altijd nog leuker wanneer de amp open staat, en de monden vallen echt open wanneer de tremelo naar achteren in de body verdwijnt :D

SSQQUUEEEEEEEEEELLLL!! :blast:

(edit) dit soort dingen: (vanaf 1:40)

http://www.youtube.com/watch?v=6TpYcA9bSaU

heerlijk! :D

Sinner1980
6 mei 2011, 16:34
Haha, een woordgrapje :P "daar heb je een punt"



"Scherp" hoor...

wireman
7 mei 2011, 08:43
Maar eh.. alle "scherpe" "punten" achterwege gelaten... Ik vind de gitaar.. tja.. niet mijn ding... wel cool... Lekker eigenwijs.. Zeker als je NIET in een metalband zit.. Ik moet ook altijd erg wennen aan de G. Kooijmans vreemde eend in de bijt of de J. Entwistle bassen e.d.. Geinig om te shockeren en tof in een metalband.. En als jij er blij mee ben.. tja.. lekker boeiend wat de rest vindt toch?! En dan die strap erbij... (die is trouwens wel SPOT ON! voor zo'n gitaar!! nice!
Wat ik alleen pijnlijk vind om te aanschouwen (en dat doe ik altijd bij dat soort dingen, ongeacht de gitaar) Is dat ie zo in een tuintje op een grindtegel of betontegel op de grond staat... damn bro!! zet dat ding op een standaard! (eh... zijn die er wel voor die dingen?)

KingPin8
7 mei 2011, 12:05
haha, die V is toch een standaard zo? :P De enige standaard die mogelijk is is zo een die aan de muur hangt. De strap bij die V vond ik ook echt DE shit, ik zag em bij Thomann en dacht meteen BINGO! Bij die andere Moser zit een strap met van die metalen studs, ook wel leip.

universe777
9 mei 2011, 09:34
Die "Beast" is de Spawn. Een import versie en vervolg op de Moser Beastmaster. Nadat Brian Hofmann (Deicide) door BC Rich genaaid was en zijn Beast shape achter zijn rug om vastgelegd werd, heeft hij samen met Moser de Beast doorontwikkeld. Na een rechtzaak wat veel meer omvatte dan deze gitaar is dit model discontinued.

Hij is dus vrij zeldzaam wees er maar zuinig op.

@ Mesaman. Doordat die Floyd-route niet helemaal tof uitziet lijkt het een misser. Maar dat is echt niet zo. Love it or hate it shapes maar van een kwaliteit die er echt mag zijn.

universe777
9 mei 2011, 09:42
Vind je post heel triest.
Je kan toch gewoon van Shapes houden.
Meer dan drie kwart van mijn collectie zijn shapes en dat heeft niets met image te maken. Ik vind ze gewoon heel fijn spelen en heel mooi.


Kan er niks aan doen, maar wat ziet dat eruit... Leuk voor een hele vroege puber van een jaar of 10. Snap de iets volwassenere man niet die dit gedrocht moet toevoegen om zijn image hoog te houden. Sorry, maar vind het altijd een beetje triest. Maar ieder zijn meug! :blast::blast::blast:

KingPin8
9 mei 2011, 09:57
@universe777: HELD! kon het model nergens terugvinden op de Moser site en de B.C. Rich site, thanks voor de verduidelijking!

Na ff Googlen inderdaad je verhaal kunnen vinden, de Spawn is in 2004 getekend en de laatste is in 2007 verkocht. Kan nergens terugvinden hoeveel ervan gemaakt zijn, alleen dat er naast het prodcutiemodel maar een heel klein aantal customshop versies van zijn die allemaal in omloop zijn.

Gezien zijn zeldzaamheid ga ik hem heel mooi op laten lappen (geroeste schroefjes vervangen :P) en inlijsten ofzo :D

V.w.b. de shapes: het is altijd leuk als een gitaar een beetje opvalt, in dit geval had ik gewoon geluk dat ik hem tegenkwam voor goed geld en de specs zijn gewoon amazing :)

langun
9 mei 2011, 10:23
Hier is je stand voor alternatieve vormen ;)

http://www.herculesstands.com/guitars/GS414B.html

Werkt op alles! (Geen akoestische gitaren of sommige bassen, daar hebben ze andere stand voor.)

Mr. Dynamite
9 mei 2011, 10:31
Die heb ik ook, vind hem erg handing. 'Mieter' je hem zo in en staat erg stevig.
Destijds voor mijn explorer aangeschaft die alweer weg is, maar voor al mijn andere gitaren vind ik hem veel fijner. Kost wel wat, maar dat betaal je er dan ook voor. ;)

universe777
9 mei 2011, 11:28
Het preciese aantal kan ik je niet aan helpen. Nadat de rechtzaak geregeld was mochten ze de gedane bestellingen voldoen en hun stock verkopen zonder te adverteren. Een zaak in Norwegen had er twintig in bestelling staan maar de deal ging niet door en die zijn via Moser zijn site verkocht.Er zijn versies met gekleurde bevels, matte en glossy finishes in een paar verschillende kleuren. Het lijkt me echter sterk dat er meer dan 100 geproduceerd zijn incl. de Proto en Customshops.

@universe777: HELD! kon het model nergens terugvinden op de Moser site en de B.C. Rich site, thanks voor de verduidelijking!

Na ff Googlen inderdaad je verhaal kunnen vinden, de Spawn is in 2004 getekend en de laatste is in 2007 verkocht. Kan nergens terugvinden hoeveel ervan gemaakt zijn, alleen dat er naast het prodcutiemodel maar een heel klein aantal customshop versies van zijn die allemaal in omloop zijn.

Gezien zijn zeldzaamheid ga ik hem heel mooi op laten lappen (geroeste schroefjes vervangen :P) en inlijsten ofzo :D

V.w.b. de shapes: het is altijd leuk als een gitaar een beetje opvalt, in dit geval had ik gewoon geluk dat ik hem tegenkwam voor goed geld en de specs zijn gewoon amazing :)

KingPin8
9 mei 2011, 11:52
...nog geen 100, dat is zeldzaam genoeg ;) De mijne is matzwart met zilveren bevels, zal er eens op gaan letten :)

De vorige eigenaar had zelf een standaard gemaakt van een halve standaard, een stuk kapstok en veel ducktape :S zal eens gaan shoppen voor een fatsoenlijke standaard ;)

universe777
9 mei 2011, 12:32
Van die Bastard-V zijn er trouwens ook niet heel veel. Bovendien is daarvan de productie ook gestopt. Heel z'n lijn heeft een revamp gekregen en nu hij verhuist is gaat wat duidelijker worden wat er nu precies gemaakt gaat worden... Vooralsnog lijkt de Import productie gestaakt te zijn.

KingPin8
9 mei 2011, 13:09
hmm, en zolang er geen import meer is worden deze twee alleen maar zeldzamer :)

Die V is sowieso de enige die ik ooit heb gezien die helemaal zwart is, 9 van de 10 keer hebben ze bevels (wit of rood).

KingPin8
10 mei 2011, 11:53
is dit toeval of is dit toeval:

http://cgi.ebay.com/Moser-Spawn-NEW-Black-and-Silver-/220780500461?pt=Guitar&hash=item33678b15ed

(excuses voor de dubbelpost)

KingPin8
30 mei 2012, 10:36
nog een dubbelpost, maar dit wil ik metname universe777 niet onthouden:

Heb afgelopen weken uitgebreid contact gehad met Neal Moser himself, en ik mag trots zijn. Er zijn alles bij elkaar nog geen 600 import gitaren gemaakt (waarvan ik er sowieso twee heb). Van de Spawn zijn er uberhaupt maar 30 gemaakt, incl. de customs! Neal vond het erg gaaf dat er ééntje in NL terecht was gekomen :)

universe777
30 mei 2012, 18:42
Ha, Cool! Neal is Tof he? Was een tijdje member op de schredder. Maar da's een beetje verwaterd. Je nieuwe speeltje is ook tof. Ik was hem al een tijd geleden op z'n pagina tegengekomen.

KingPin8
31 mei 2012, 08:07
Neal is echt een baas, nooit te beroerd om te reageren op (domme) vragen en doet niet moeilijk over prijzen.
Z'n vrouw Earllean (tenminste, volgens mij is het zijn vrouw) is ook supersnel met mailen en reageren, ondanks het tijdverschil had ik steeds erg snel antwoord :)